Kjekssjokolade Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Skrudde opp PSU'en min, det jeg så da, var at vifta inni der fikk strøm fra en 2pinns kontakt, har ikke sedd noen vifter som blir solgt som går på 2pinns kontakter, men vil vifter som går på 3pinns kontakter funke i en 2pinns kontakt? Rotete spørsmål, men håper på svar Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Skrudde opp PSU'en min, det jeg så da, var at vifta inni der fikk strøm fra en 2pinns kontakt, har ikke sedd noen vifter som blir solgt som går på 2pinns kontakter, men vil vifter som går på 3pinns kontakter funke i en 2pinns kontakt? Rotete spørsmål, men håper på svar 7152659[/snapback] Sjekk http://www.hipergroup.com/English/products/power.html for å finne ut hvilken eksakt psu du har. Kan være greit å sjekke opp en del specs som r.p.m osv på vifta som står i. Jo det skal finnes vifter med 2 pins. Det du må sjekke opp når du kjøper vifte er bredden på den. Tror den skal være 1,5 brei, og ikke 2,5. Du kan jo vurdere å koble den nye psu-vifta til en viftekontroller, og da kan du jo kjøpe 3-pinsvifte. Det er viktig at du sjekker temperaturen på luften som kommer ut av PSUen etter at du har byttet vifte. Setter du ned hastigheten på vifta for mye kan du risikere å ødelegge komponenten, hvis ikke flere? Resultatet bør altså være et kompromiss mellom litt støy og litt kjølig luft. Håper du ble noe klokere? Et tips kan forresten være å tråle dette forumet og se etter andre som har gjort det samme? Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Her er PSU'en jeg har. Er ikke så inne på vifter/viftestyring, kunne du forklart litt nærmere hvordan jeg skal gjøre det, og anbefale noen viftestyringer Tempen på PSU'en nå, er ekstremt lav. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Jeg kan jo kjøpe en ny støysvak vifte, så kan jeg strekke en slik forlenger , ut av selve PSU boksen, å koble den til. Vil ikke det funke? eller, vil den der jeg har linket til, funke til det? Edit: Hvilken av disse viftene vil dere anbefale? -Skal ha ene på CPU'en, andre i PSU'en PAPST SILENTX Endret 26. oktober 2006 av kt600 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Skal fungere fint det, kor vifta får spenning frå er det samme, den starter når du kjører i gang maskina uansett. Eit alternativ er å klippe av 2-pinspluggen og skøyte den på den nye vifta som har 3-pinsplugg. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Hvilken av viftene der bure jeg gå for da? Takker for svar Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 (endret) Hvilken av viftene der bure jeg gå for da? Takker for svar 7155666[/snapback] De viftene du sikter til er stillegående vifter, men dette er i utgangspunktet kabinettvifter og dybden på de er 25mm. Har du sjekket om du får plass til en slik i strømforsyningen? Tror den som følger med strømforsyningen har en dybde på 15mm? fant bare 2 vifter på microplex som har målene 80x80x15 og det var denne primecoolervifta: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...12S&mcat=15s358 + en fra zalman som støyer noe mer. Har imidlertid aldri prøvt å bytte vifte i psu selv, men siden du først har åpnet den vil hvertfall den primecoolervifta være noe stillere enn den du har originalt (som i følge hipers hjemmeside kjører på 1500 - 3000 R.P.M, noe som høres. Vet ikke hvor raskt du må kjøre primecoolervifta for at strømforsyningen skal bli kjølt ned tilstrekkelig, men max for den er hvertfall 2000rpm, og eller du kan kontrollere hastigheten selv på denne med viftestyring. Håper noen som har prøvt dette i praksis kan hjelpe deg mer? Endret 28. oktober 2006 av Wolfman83 Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 eg har primecooler vifta framme i kabinettet mitt, og den er IKKJE stillegåande på fult turtall, men eg har to stk då... eg styrar den med viftestyring. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 eg har primecooler vifta framme i kabinettet mitt, og den er IKKJE stillegåande på fult turtall, men eg har to stk då... eg styrar den med viftestyring. 7168420[/snapback] Men her snakker du ikke om 15mm utgaven eller? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 jo, det gjer eg. Eg har to stk i fronten av kabinettet.... dei er ikkje lydlause på full turtall, men viss eg senke hastigheten litt ned, så bli han ganske stille... Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Er bra sikker på at den vifta som stod i PSU'en er 80x80x25mm. Tror jeg går for Papst. Skal bestille utgaven som er på 12dB, flytter litt mere luft! Takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå