Mannen med ljåen Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei! PCI-kortene har et spor som korresponderer med en tapp inne i PCI-bussen. Jeg har nettopp kjøpt et PCI-kort som har to slike spor. Hvorfor? Kortet ser ut til å passe begge veier! Er det mulig, eller er det farlig å sette strøm på? Selvsagt bør portene være på hovedkortets bakside, men jeg bare lurer på hva som skjer hvis jeg snur kortet 180 grader. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Det bør du ikke prøve, det blir full skjæring. Du kan nesten regne med at det blir en kortslutning og defekt hovedkort og/eller PCI kort som resultat. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 Hvorfor to spor i kortet, da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 PCI buss kontakten har tapper for å skille en type kort som bare går på 5V buss og en annen type kort som bare går på 3.3V buss. Kort som har begge sporene er universelle, de går i begge typer buss. http://pinouts.ru/Slots/PCI_pinout.shtml Lenke til kommentar
henrik_s Skrevet 27. oktober 2006 Del Skrevet 27. oktober 2006 (endret) Sorry, leste ikke posten ordentlig. Endret 27. oktober 2006 av henrik_s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå