Gå til innhold

lurer på om qtec 650 watt holder!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Tror vi har hatt en del tråder om Q-tec tidligere.

Bl.a. denne

Gikk litt "hardt for seg" innimellom. :)

Jeg kan vel stå for det jeg skrev den gangen, men jeg ville nok ikke finne på å sette en "650w" Q-Tec til å drive den hardware trådstarter lister oppp i første post.

Alle Q-tecs samt tilsvarende (f.eks. Sweex) leverer altfor lite på 12V rail's og oppgir "peak" effekt (som de kan levere rett før de tar kvelden).

De vil derfor neppe ha sjanse til å drive trådstarters X1900XT + klokket Core 2 Duo i f.eks en 3DMark.

At det ikke booter finner jeg dog litt merkelig og kan like gjerne komme av feil montering, men jeg kan ikke utelukke at skjermkortet ikke får nok strøm ved boot.

Eneste løsning for å utelukke Q-TEc'n som feilkilde er å kjøpe en ny PSU, noe jeg vil anbefale trådstarter å gjøre uansett..

PS.

Watt eller Amps (oppgitt) betyr ikke alt.

Bruker Chieftec SI-A300-P3 270w (10w + 15w på 12V1 + 12V2) i to av mine mATX-rigger.

Den ene (som jeg sitter på nå) med klokket X2 [email protected]@1.44VCore + klokket X1600T. Det andre med E6300 @ 330x7 + X800XL. Begge funker "fjellstabilt" selv under max load (virker heller ikke som om Chieftec'n sliter da den hverken støyer eller blir særlig varm).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil egentlig ikke være noen "hater q-tec" person, men må bare få si dette..

Jeg og 2 kompiser hadde q-tec 350w for noen år siden..

Vi alle plagdes med ustabil maskin, og ved målinger viste det seg at min psu droppet ned på nesten 11V når jeg startet et spill!! (målt med multimeter)

Og da det viste seg at alle 3 sine Q-tec psu'er var litt grusomt mye ustabil, byttet vi alle, og er glad for det :)

Men q-tec'en min lever like fint den dag i dag, men den har ett mye mindre krevende system å dra, og den er ikke helt stabil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...