Gå til innhold

Jeg skal brenne i helvete

Ustedalen

Anbefalte innlegg

hahaah, hadde ledd av de så de følte seg dum.

7152456[/snapback]

Sikkert ikke så lett når det er én mot store deler av skolen.

7152464[/snapback]

Second that.

Derfor er Diskusjon.no fint å ha. Burde ikke dette vært PRS, forresten? Da kunne det blitt litt mer liv her. :)

7159043[/snapback]

Jeg stemmer for PRS. La oss få inn noen gode gamle venstreradikale, pluss noen religiøse ekstremister! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ironisk:

Her: kristne blir sett på som trangsynte fundamentalister

Der: ateister blir sett på som trangsynte hedninger

Her: vanskelig å være kristen

Der: vanskelig å være ateist

Men begge parter mener de er sympatiske og respektfulle.... right....!

Lenke til kommentar
Ironisk:

Her: kristne blir sett på som trangsynte fundamentalister

Der: ateister blir sett på som trangsynte hedninger

Her: vanskelig å være kristen

Der: vanskelig å være ateist

Men begge parter mener de er sympatiske og respektfulle.... right....!

7159203[/snapback]

Kristne eller amerikanere?

Lenke til kommentar

hørt på kafè

person 1 jasså! er du en sånn du også! og henviser til en tykk bok på bordet

person2:eh- en sånn?

-en troende svarer 1

2- ....jeg ...er...nyfrelst

1 ikkeno`å skamme seg over det! det er mange av dere for tiden.....

jeg synes det er dødsfint jeg! så mange som mulig

2 så hyggelig..jeg var jo litt skeptisk til og begynne med

1 klart du var!

det finnes så mange gærninger der ute.vettu! du må bare lære deg o g ignorere dem dem....driver og skal tale i tunger og lese alt som finnes orginalspråket og krangle om hvordan ting egentlig var...eller utnytte folk økonomisk-æsj

Her kommer en mann for lenge siden og gir oss fantastiske visjoner om hvordan verden burde være! det er fortsatt like vakkert selv om vi må dele boka med altfor mange raringer....

2 det er virkelig inspirerende og høre folk snakke slik om bibelen

1 hehe!"bibelen ja*1 løfter opp boken ser på tittelen*

..bibelen?

jeg trodde det var ringenes herre jeg!

Lenke til kommentar
HVORFOR skjer aldri sånt med meg. Det var jo den mest gullforgylte muligheten til et sinnsvakt diskusjonsoppgjør av det guddommelige slaget. Jesus, du skulle jo fortalt henne AKKURAT hvorfor du er ateist - ikke bare sitte å høre på.

7156357[/snapback]

Og evt. på groteskt vis gjøre ende på det nærmeste kjæledyret i samme slengen? :p

Endret av svamp
Lenke til kommentar
Har trådstarter en annen sutretråd? Ja. Kunne noe bedre formulert vært gjort i politikkdelen?

Ja jeg kommer bare med klaging. Begrunn.

Som du ser, så er det amerikanere som blir angrepet, ikke religiøse eller noe annet. Det svermer av en-kilde-ungdomsskoleelever som forakter USA for alt det er verdt. Skal hver eneste bruker skrive "Jeg ble mobba av en person"-tråd hver gang de får en kommentar?

7159018[/snapback]

Av trådstarter er det vel ikke amerikanere som en enhet som blir kritisert, men heller holdninger som er fremtredende blandt enkelt kristne grupper, da gjennom et eksempel hentet fra hans hverdag i USA.

Lenke til kommentar
Hvor i Amerika er det dette foregår, da?

7156784[/snapback]

Bismarck, North Dakota stod det i profilen hans.

7156969[/snapback]

A very large majority of North Dakotans self-identify as Christian. North Dakota has the lowest percentage of non-religious people of any state, and it also has the most churches per capita of any state.

:roll:

7157466[/snapback]

Ouch, dette viste jeg ikke, men det forundrer meg igrunn ikke. Haugevis av kirker her. :roll:

Nok en sutreråd. Du har det ikke lett trådstarter:( Jaja, du får iallefall støtte av de bereiste femtenåringene som nettopp lærte seg å stave AKP.

7158933[/snapback]

Ok, hva er problemet ditt? Er dette en sutretraad? Etter det jeg husker saa verken sutrer eller klager jeg ikke, men ler av noen amerikanere som er saa ufattelig trangsynt. Problemet ditt er kanskje at du enten er amerikansk eller kristen? Foeler du deg stott av posten min? Stakkars deg!

Har trådstarter en annen sutretråd? Ja. Kunne noe bedre formulert vært gjort i politikkdelen?

Ja jeg kommer bare med klaging. Begrunn.

Som du ser, så er det amerikanere som blir angrepet, ikke religiøse eller noe annet. Det svermer av en-kilde-ungdomsskoleelever som forakter USA for alt det er verdt. Skal hver eneste bruker skrive "Jeg ble mobba av en person"-tråd hver gang de får en kommentar?

7159018[/snapback]

Oi, har jeg en sutretraad? Vel, jeg har en traad der jeg skriver at jeg har kanskje faatt kultursjokk, og lurer paa hva jeg skal gjoere for aa bli kvitt dette. Jeg spoer etter tips, og sutrer ikke for aa sutre.

Hvorfor skal dette vaere i politikk delen? Jeg fortalte en historie om en fanatisk kristen jente i en alder av 16 aar. Jeg diskuterer ikke religion, jeg ler av det. Dette er en historie, ikke en saakalt diskusjon.

Jeg skjonner ikke hvorfor du kommer med utsagn som: "Jeg ble mobba av en person"-tråd. Har jeg sagt at jeg ble mobbet av henne? Hvis du virkelig synes dette, burde du kanskje sette deg ned paa skolebenken aa studere litt mer, for da har du ikke saa mye mellom oerene. Jeg raader deg til aa ikke komme med utsagn som ikke har en dritt med saken aa gjoere, slik som de to postene du har saa fint klart aa poste her. :roll:

Lenke til kommentar
Høres ut som den gjennomsnittelige amerikaner.

7152439[/snapback]

hahaah, hadde ledd av de så de følte seg dum. Typisk amerikanere, alle der er jo hyperkristen. Og at hun påstår at gud finnes, ja vel, bevis det. Du kan ikke motbevise det, men hun kan heller ikke bevise det.

7152456[/snapback]

Forkastelig dumt og latterlig. Blir irritert når jeg leser det.

Amerikanere er trangsynte og dumme som brød, hun tråkker jo på deg bare pga religion.

Hadde sagt meningen min rett ut, att dem rakker ned på deg bare pga er latterlig. Fortell hun virkelig hva du mener om saken, så tror jeg hun forstår.

7152585[/snapback]

Amerikanere i et nøtteskall ja!

7152620[/snapback]

HjernevasketulleteAmerikanertøs!

7153129[/snapback]

Er dette et svar på historien din? :roll:

Listen fortsetter på side tre..

7152439[/snapback]

Mange er slik, ja. Jeg er bare glad for at familien min aksepterer meg for hvem jeg er. Og broren min er ikke fullt saa dum heller. Tror han igrunn er Agnostiker (?) selv om han kaller seg kristen.

7152522[/snapback]

Neimen, hva har vi her?

Som du ser er det blitt så populært å gå løs på USA for den minste ting. Ja, det finnes teite sekstenåringer. Men dette har blitt nok en ”Jeg hater USA fordi de er mongo”-tråd. Og det er svært mange som må ytre seg om hvor mye de hater landet. Du sier at du ler av religionen. Er du mye bedre enn sekstenåringen da? Hun går løs på deg, du går løs på henne. Og du? Jeg trenger ikke studeringstips fra deg.

Lenke til kommentar

Kan fortsatt ikke se hvor Ustedalen har rakket ned på Amerikanere generelt jeg. Alt jeg ser er andre forumbrukere som gjør det, og det er vel ikke så lett for han å gjøre noe med. Så kanskje du burde vokse opp, og ta det med de som faktisk skriver det, og ikke trådstarter. Du minner meg om en liten drittunge som bare skal ha oppmerksomhet.

Lenke til kommentar

æssj... nei dere burde bli Pastafaris... der har dere religion. Den er jo like sannsynlig som alle andre religioner :p + at himmelen høres mye bedre ut enn alle andre plasser.... hehehehheeh

Kanskje er det fordi religionen kan slå i bordet med det som trolig er religionshistoriens beste himmel at folk strømmer til.

Spaghettimonsterets himmel kan i hvert fall varte opp med både en stripperfabrikk og en øl-vulkan.

VG artikkel om Flying Spaghetti Monsterism

Endret av dask
Lenke til kommentar

Faen, hvem er det som egentlig sutrer her? Du eller jeg?

7152439[/snapback]

hahaah, hadde ledd av de så de følte seg dum. Typisk amerikanere, alle der er jo hyperkristen. Og at hun påstår at gud finnes, ja vel, bevis det. Du kan ikke motbevise det, men hun kan heller ikke bevise det.

7152456[/snapback]

Forkastelig dumt og latterlig. Blir irritert når jeg leser det.

Amerikanere er trangsynte og dumme som brød, hun tråkker jo på deg bare pga religion.

Hadde sagt meningen min rett ut, att dem rakker ned på deg bare pga er latterlig. Fortell hun virkelig hva du mener om saken, så tror jeg hun forstår.

7152585[/snapback]

Amerikanere i et nøtteskall ja!

7152620[/snapback]

HjernevasketulleteAmerikanertøs!

7153129[/snapback]

Er dette et svar på historien din? :roll:

Listen fortsetter på side tre..

7161802[/snapback]

Er det jeg som sier dette? Hvorfor i helvete klager du til meg naar jeg ikke har en dritt med det der aa gjoere?

7152439[/snapback]

Mange er slik, ja. Jeg er bare glad for at familien min aksepterer meg for hvem jeg er. Og broren min er ikke fullt saa dum heller. Tror han igrunn er Agnostiker (?) selv om han kaller seg kristen.

7152522[/snapback]

Neimen, hva har vi her?

Som du ser er det blitt så populært å gå løs på USA for den minste ting. Ja, det finnes teite sekstenåringer. Men dette har blitt nok en ”Jeg hater USA fordi de er mongo”-tråd. Og det er svært mange som må ytre seg om hvor mye de hater landet. Du sier at du ler av religionen. Er du mye bedre enn sekstenåringen da? Hun går løs på deg, du går løs på henne. Og du? Jeg trenger ikke studeringstips fra deg.

7161802[/snapback]

Ah, saa jeg har ikke lov til aa si sannheten? Hva er det som er galt med at jeg sier at det er mange som er slik, siden det er faktisk sant? I tillegg sier jeg at jeg er glad at familien min er ikke en av dem. Sier jeg virkelig her at jeg hater USA? Kanskje du burde lese igjennom ting og tenker over dem foer du uttaler deg?

Ja, jeg vil si jeg er bedre enn sekstenaaringen. Jeg ler av naviteten hennes, hun sier at jeg skal brennes og pines evig i helvete. Hva er vaerst?

Jeg skjonner fortsatt ikke problemet ditt med denne traaden. Er det fordi folk sier litt dritt om kristendommen, og du selv er personlig kristen? Med andre ord, du klarer ikke at folk ler av det du tror paa, og gaar til angrep tilbake? Hva med at du ler av oss, slik som vi ler av slike som deg, og ikke gidde aa bruke mer energi paa dette? Oi, vi har vaert blasfemiske her. Vi kommer til aa brenne i helvete for evig tid :dontgetit:

Lenke til kommentar
Kanskje du burde lese igjennom ting og tenker over dem foer du uttaler deg?

Ja, jeg vil si jeg er bedre enn sekstenaaringen.

7162316[/snapback]

Ganske ironisk at du sier det.

Jeg skjonner fortsatt ikke problemet ditt med denne traaden. Er det fordi folk sier litt dritt om kristendommen, og du selv er personlig kristen? Med andre ord, du klarer ikke at folk ler av det du tror paa, og gaar til angrep tilbake? Hva med at du ler av oss, slik som vi ler av slike som deg, og ikke gidde aa bruke mer energi paa dette? Oi, vi har vaert blasfemiske her. Vi kommer til aa brenne i helvete for evig tid :dontgetit:

7162316[/snapback]

Helt usaklig, og beviser vel poenget mitt alene.

Lenke til kommentar

Julenissen: Hva er ironisk med det? At jeg sier at Jan-Erik burde lese igjennom det jeg har skrevet foer han begynner aa si at jeg angriper USA?

Ja, deler av det innlegget var usakelig. Jeg innrommer det, og det er ingenting aa skjule. Men det skal ogsaa sies at det ble gjort med vilje. Jeg ble usakelig, og endret temaet over til han, noe som ikke har noe som helst med temaet aa gjoere, akkurat som han gjorde.

Og med det at jeg sier at jeg er bedre en hun, det mener jeg. Jeg gaar ikke rundt til folk aa sier at de skal brenne i helvete. Jeg ler av dem som sier det til meg.

Hvordan beviser dette ditt poeng? Etter hva jeg husker har du hatt en post tidligere om et eller annet at det "gjelder aa tro". Har du hatt et poeng i krangelen mellom meg og Jan-Erik som jeg har oversett?

Lenke til kommentar

(le godt av en jeg kjenner)

En jeg kjenner er "super kristen" på en litt dårlig måte. Han kødder med folk, er kvalm og plager folk. Selv driver foreldrene hans og maser til hvermansen om hvor bra det er og være kristen, og at sønnen dems er så utrolig kristen. Er det bare meg som har missforstått noe når det gjelder kristendom? Kan man lage så mye bøll man vil, si at man er kristen og tro at man er så mye bedre enn alle andre?

Selv er jeg kristen, ikke veldig, men jeg er da i kirken en gang i blant (mest fordi jeg styrer lyden for et kor der) og jeg synger i tensing kor hver fredag. Hva er galt med det? Hva folk velger og tro er det samme for meg, om de er jøder, hinduister, budister, ateister, kristne osv. Bare de ikke prakker troen sin over på alle andre.

Btw: jeg føler meg ikke tråkket på av denne tråden, ser ikke helt hvorfor andre ser ut til og hvere det heller. Jeg tror på gud, feirer jul, ler av andre kristne som viser dette veldig for alle andre, og som prakker det på alle og en hver.

Lykke til der borte.

Lenke til kommentar

Altså, min mening først: Jeg mener folk skal kunne ha hvilken religion de vil, så lenge de holder kjeft om det til meg. Don't lecture me, for å si det sånn..

Naboene mine da jeg bodde hjemme var kristne, Mor, Far, datter og sønn. Hvor sønnen var 2 år yngre enn meg. En dag bumper en veninne av meg borti morra på trikken. Hun setter seg ved siden av hun og begynner regelrett å kjefte på henne pga levemåte hennes. Feste i helgene og henge med pakistanere. Hun kom til å brenne du vet hvor osv..

Poenget mitt her er vel kanskje at kristne kan vel være veldig trangsynte og naive mesteparten av tiden, ikke se lengre rundt seg enn kanten av bibelen. For moralen i historien her er at sønnen hennes er ute hver helg og drikker seg møkk og røyker hasj. Han er kristen, og ser ut til å slippe unna med det siden mor tror at sønnen er for godt til å gjøre slik..

Lenke til kommentar
Julenissen: Hva er ironisk med det? At jeg sier at Jan-Erik burde lese igjennom det jeg har skrevet foer han begynner aa si at jeg angriper USA?

7163331[/snapback]

Hvor har jeg skrevet det? Leser du noen bokstaver, så er det plutselig virkelighet?

Jeg synes du blir mer og mer lik sekstenåringen jeg.

Ro ned.

Lenke til kommentar
(le godt av en jeg kjenner)

En jeg kjenner er "super kristen" på en litt dårlig måte. Han kødder med folk, er kvalm og plager folk. Selv driver foreldrene hans og maser til hvermansen om hvor bra det er og være kristen, og at sønnen dems er så utrolig kristen. Er det bare meg som har missforstått noe når det gjelder kristendom? Kan man lage så mye bøll man vil, si at man er kristen og tro at man er så mye bedre enn alle andre?

Selv er jeg kristen, ikke veldig, men jeg er da i kirken en gang i blant (mest fordi jeg styrer lyden for et kor der) og jeg synger i tensing kor hver fredag. Hva er galt med det? Hva folk velger og tro er det samme for meg, om de er jøder, hinduister, budister, ateister, kristne osv. Bare de ikke prakker troen sin over på alle andre.

Btw: jeg føler meg ikke tråkket på av denne tråden, ser ikke helt hvorfor andre ser ut til og hvere det heller. Jeg tror på gud, feirer jul, ler av andre kristne som viser dette veldig for alle andre, og som prakker det på alle og en hver.

Lykke til der borte.

7163972[/snapback]

Deg liker jeg :) Du er akkurat slik som jeg mener man skal vaere. Man kan tro paa hva man vil, og man kan fortelle andre om troen sin uten problemer. Men man skal ikke si at andre faar det misserabelt og daarlig fordi man ikke tror paa det samme som deg. Naa maa jeg ogsaa si at jeg ikke har noe imot en normal (merk: normal) kristen person. Jeg er 100 % enig i det du sier :)

7163331[/snapback]

Hvor har jeg skrevet det? Leser du noen bokstaver, så er det plutselig virkelighet?

Jeg synes du blir mer og mer lik sekstenåringen jeg.

Ro ned.

7164103[/snapback]

Som du ser er det blitt så populært å gå løs på USA for den minste ting. Ja, det finnes teite sekstenåringer. Men dette har blitt nok en ”Jeg hater USA fordi de er mongo”-tråd.

7161802[/snapback]

Fornoyd? Og hvordan begynner jeg aa bli lik henne? Gaar jeg rundt aa sier at folk skal brenne i helvete fordi de er religiose?

Jeg tror det er du som maa roe deg ned, kjaere deg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...