Gå til innhold

Jeg skal brenne i helvete

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Jeg har en ganske saa artig historie aa fortelle dere.

Det er en jente jeg har spist lunch paa skolen i det siste med. Jeg kjenner henne ikke saa godt, men hun er en hyggelig jente. Ja, utenom de gangene hun blir utrolig irriterende og sender meg 3 meldinger paa under 3 min fordi jeg ikke svarer henne paa den foerste.

Vel, uansett. Vi sitter aa prater, og hun spoer meg om hva jeg hadde gjort hvis jeg dode i USA. Jeg svarte naa henne ganske saa enkelt at jeg ville mest sannsynlig ikke gjort en ting, siden jeg da var dod.

Hun spoer meg videre om det ikke ville vaert trist for meg om jeg dode. Jeg svarte henne at det ville selvsagt vaert trist, men dor jeg saa dor jeg. Ville vaert like trist om jeg dode i Norge. Og at det er ingenting jeg kan gjoere noe med.

Jeg ser at hun studerer meg lenge. Som hun tenker paa noe, for hun sier ingenting. Helt til hun spoer: Hvilken religion tilhorer du?

Ah, jeg foeler meg ikke akkurat i form for aa diskutere religion med noen amerikanere fortiden. Allikevel, samtalen gikk som dette:

Meg: Hmm, jeg vet ikke.

Hun: Du vet ikke?

Meg: Nei!

Hun: Hva mener du?

Meg: At jeg ikke er saa veldig religios.

Hun: Er du ateist? Sitter jeg her aa snakker med en ateist?

Meg: Du kan vel si det slik ja.

Hun: Aa hjelpe meg. Hvordan kan du ikke tro paa Gud?

Meg: Ehh, jeg finner det bare ikke troverdig.

Hun: Men det er jo sant!

Meg: Ikke for meg.

Hun (spoerr noen gutter som sitter naerme oss. Typsike amerikanske fotballgutter): Hei, dere er kristne, ikke sant?

Gutt nummer 1: Ja!

Gutt nummer 2: Hva, er du ikke kristen?

Gutt nummer 1: Jeg sa jo at jeg var det jo.

Gutt nummer 2: Aa!

Hun: Ser du? Kristendommen er den eneste riktige tingen.

Meg: Vel, ikke for meg. Jeg klarer ikke aa tro paa det.

Hun: Aaaaaa, du kommer til aa brenne i helvete for dette!

Jeg kunne sikkert ha fortsettet lengere, men dette faar frem hovedpoengene. Er det ikke bare flott med fanatikere i en alder av 16 aar? :D

Gjoer livet mer fargefullt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke åpent for diskusjon, nei! Ateister er altså djevelens verk?

Sier Bibelen noe om at man kommer til Helvete om man ikke tror på Gud, eller er det bare gudsbespottelse og "budbrudd" +++ som gjør det?

7152469[/snapback]

Det handler om å tro. Det med å være snill og slikt er ikke så viktig.

Lenke til kommentar

Sier Bibelen noe om at man kommer til Helvete om man ikke tror på Gud, eller er det bare gudsbespottelse og "budbrudd" +++ som gjør det?

7152469[/snapback]

Det handler om å tro. Det med å være snill og slikt er ikke så viktig.

7152497[/snapback]

Og i og med at det ikke er så viktig kan man (til en viss grad) gi faen i å være snill?

Kristendom - Fullt av smutthull

Lenke til kommentar
Høres ut som den gjennomsnittelige amerikaner.

7152439[/snapback]

Mange er slik, ja. Jeg er bare glad for at familien min aksepterer meg for hvem jeg er. Og broren min er ikke fullt saa dum heller. Tror han igrunn er Agnostiker (?) selv om han kaller seg kristen.

hahaah, hadde ledd av de så de følte seg dum. Typisk amerikanere, alle der er jo hyperkristen. Og at hun påstår at gud finnes, ja vel, bevis det. Du kan ikke motbevise det, men hun kan heller ikke bevise det.

Det er ikke saa lett det naar jeg er kanskje den eneste paa skolen som ikke er kristen.

Ja, det staar i bibelen at du vil brenne i helvete hvis du ikke tror. Husker riktig nok ikke hvor, men det staar der. Hvordan ellers tror du kristendommen har saa mange tilhengere?

Uansett, videre paa historen. Vi sitter aa diskuterer videre. Hun forteller meg opptil flere ganger at jeg kommer til aa brenne i helvete, og at jeg MAA begynne aa tro. At etter doden finnes det bare to veier. Til himmelen eller til helvete.

Gutt nummer 3: Hvordan vet du egentlig at det finnes en himmel? (tror han faktisk er ateist)

Hun: Jeg bare vet det. Det er noe alle vet.

Gutt nummer 3: Saa du har snakket med Gud?

Hun: Ja!

Satt maten i halsen naar jeg horte dette. Jeg vil faen meg ogsaa snakke med gud, saa at jeg kan faa orden paa dette tullet. :p

Lenke til kommentar
de fleste religioner sier jo at om du ikke tror på den havner du i helvete... vi havner alle i helvete uansett.

7152523[/snapback]

Skulle likt å se at alle ateister kom til himmelen, mens religiøse folk dro til helvete, så får jeg livets ironi på sølvfat.

Om himmelen skulle eksistere, noe den mest sannsynlig ikke gjør.

Lenke til kommentar

Helvete høres jo absolutt ikke ut som et så dårlig alternativ hvis denne oppdiktede himmelen er full av de folka der.

Kristendom/religion er parasittisk. Trenge, true, overbevise seg på. Overta så mye som mulig, bare dens egen oppfatning er den rette.

Bare å jatte med hu dama, men takke høflig nei til eventuelle tilbud om saft og boller og Jesu ord på søndagskvisten. Gir a seg ikke slår du hånda (optimalt sett henne) i bordet og sier at hun ikke har noe med din virkelighetsoppfatning å gjøre, og at hun kan holde seg unna deg hvis hun ikke har noe bedre å snakke om.

Eller eventuelt Marley sin anbefaling, høres ikke så dumt ut.

Folk må tro så mye de vil, men med en gang de trenger seg innpå andre for å mase dem med på laget mister jeg totalt all respekt for religion og medfølgende misjonsskremmeri.

Kardemommeby-loven ftw.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Forkastelig dumt og latterlig. Blir irritert når jeg leser det.

Amerikanere er trangsynte og dumme som brød, hun tråkker jo på deg bare pga religion.

Hadde sagt meningen min rett ut, att dem rakker ned på deg bare pga er latterlig. Fortell hun virkelig hva du mener om saken, så tror jeg hun forstår.

Endret av Axes
Lenke til kommentar
Gutt nummer 3: Hvordan vet du egentlig at det finnes en himmel? (tror han faktisk er ateist)

Hun: Jeg bare vet det. Det er noe alle vet.

Gutt nummer 3: Saa du har snakket med Gud?

Hun: Ja!

Satt maten i halsen naar jeg horte dette. Jeg vil faen meg ogsaa snakke med gud, saa at jeg kan faa orden paa dette tullet.  :p

7152522[/snapback]

aha, der lo jeg godt :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...