andylove Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Jeg har en slik PSU i min Shuttle. Nå ønsker jeg å bytte ut viften, da denne støyer en del. Men jeg har hørt en del snakk om volt forskjeller fra vifte til vifte og at størrelsen vil ha noe å si, f.eks 80*80*25. Nå er jeg litt usikker på hva jeg har i min, så jeg kommer til åpne for måle størrelsen. Men hva slags vifter bør jeg velge, og er det noe jeg skal ta spesielt hensyn til? Takk for tips Om maskinen min finnes her! Litt ekstra informasjon om PSU'en min: SilentX 400 Watt mini PSU with switch, supports 110/240Vconnectors: 2x3 pin (CPU power), 2x4 pin (mainboard power) Active PFC circuit (Power Factor Correction) EMI certified: FCC, CE, BSMI, C-Tick Safety certified: UL, TüV, CB, BSMI Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hjalp og hjalp, en annen her med samme problem og han prøvde med en annen vifte fra paps og når han gjorde det så smalt det ... (PSU var sunbeam) Så jeg ville vel kanskje ikke prøvd det ut da shuttle PSUer er svin dyre å kjøpe nye av ... Du kan jo se hva som står på etiketten som er på viften (I PSUen) Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Hjalp og hjalp, en annen her med samme problem og han prøvde med en annen vifte fra paps og når han gjorde det så smalt det ... (PSU var sunbeam) Så jeg ville vel kanskje ikke prøvd det ut da shuttle PSUer er svin dyre å kjøpe nye av ... Du kan jo se hva som står på etiketten som er på viften (I PSUen) 7152363[/snapback] Det høres jo temmelig brutalt ut. At han smalt vifta, hadde det kanske noe med at vifta hadde en annen volt styrke enn den som satt i, eller at han ikke hadde kabla ordentlig etter seg? uansett, så må jeg finne en løsning på PSU og støy... Shuttlen min har blitt et skikkelig prosjekt Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du skulle heller ha valgt en m-atx kabinett med et m-atx hk og atx PSU da kunne du valgt å braket til samme fine størelsen Ellers så kan du jo lage en vifte styring til en viften men det krever at du kutter i ledningen .... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Du skulle heller ha valgt en m-atx kabinett med et m-atx hk og atx PSU da kunne du valgt å braket til samme fine størelsen Ellers så kan du jo lage en vifte styring til en viften men det krever at du kutter i ledningen .... 7152415[/snapback] Tja, jeg har tenkt en del på at jeg kunne ha valgt å bygge alt selv fra bunn av, men jeg ville ha en Shuttle, så da må jeg modde litt. Men det mener nå jeg er halve moroa med maskinen. Lenke til kommentar
crazycooler Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Gutten som smallt Sunbeam psu`n sin svarer her: Det går ikke så veldig godt fram i produkt infoet,til alle leverandører ,hvilke motstander og volt styrker de kjører i viftene sine,så jeg tok en råkjangs og bestillte denne Primcooler vifta:http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC8015L12S&mcat=15s358. Uten tanke på no annet enn å få skifte ,og prøve en annen vifte enn orginal,og dessuten en av de få viftene somer plass til i bakkant på min Sunbeam 550w psu,dvs 80x80x15,vanlige vifter er 25mm . Men det gikk jo absolutt ikke,det å skifte vifta var en kurrant sak bare å skru opp boksen det,nappe av 3 pins kontakten,og sette sammen igjen. Det var da overraskelsen kom, i det jeg skrudde på så bare smallt det ,også kom det litt røyk og en lyd til(he he),så jeg anbefaler ihvertfall at du gjør en grundig research før du eventuellt skifter vifte. For min del er dette den dyreste vifta mi hittil,og jeg har skifta en del av dem!. Men greit jeg fikk meg ny psu da! IKKE GJØR DET er mitt råd!!!! Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 29. oktober 2006 Del Skrevet 29. oktober 2006 Ellers kan du jo bare koble ut den som er der og sette en annen der isteden bare du har lang nok ledning og kobler den til hovedkortet så burdte jo det gå ganske så bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå