Molbo Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 jeg kjeder meg så nå skal eg se hvor langt jeg klarer å overklokke min celeron 600@66 med mitt 440bx pc 100 mobo eg klarer 901@100 mhzmed vcore på 1.65 men jeg får en feil melding i WIN XP. Lenke til kommentar
Varj Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Du får "feil melding", hvilken melding kunne du tenke deg å få? Lenke til kommentar
Molbo Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 jeg får en blå skjerm om at maskinen kommer til og gø til hel**te hvis eg ikke slår den av Lenke til kommentar
Molbo Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 jeg får en blå skjerm om at maskinen kommer til og gø til hel**te hvis eg ikke slår den av Lenke til kommentar
ViPeR Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 hmm...det er vell forde den er ustabil det...menneh ta og sett opp v-core....da tipper jeg at du kan nå høyere hastigheter;) Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Quote: Den 2002-11-08 15:36, skrev Molbo:jeg får en blå skjerm om at maskinen kommer til og gø til hel**te hvis eg ikke slår den av Den sier vel kanskje ikke at maskinen vil ga dukken?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Jepp, medisinen er høyere CPU-spenning og evt mer kjøling dersom CPU'en blir veldig varmt. Lenke til kommentar
Molbo Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 jeg vet at eg må ha høyere vcore men den går ikke lenger en 1.70 men den er helt stabil på 749@83 kanskje jeg skal stoppe der da hvis maskinen ikke vil lenger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 83MHz FSB er litt uheldig for resten av maskinen (overklokket PCI-buss og dermed alle komponenter). Det er bedre for resten av maskinen om du bruker de offisielle hastighetene 66 eller 100MHz FSB. Da vil nemlig PCI-bussen gå på orginal hastighet. Det eneste som gjør at PC'n er ustabil på 100MHz FSB er prosessoren. Du bør sjekke om det går an å øke spenningen mer (volt-modde) eller om det blir mer stabilt med mer kjøling. Hvis ikke, er vel det beste å la den gå på 83MHz. Lenke til kommentar
Molbo Skrevet 8. november 2002 Forfatter Del Skrevet 8. november 2002 jeg har prøvd og sette opp volten på på det kortet prosseoren står på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå