Joakim Gjerde Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hei! Jeg har et Zyxel Prestige modem fra telenor (hau gammelt) Og her om dagen datt rett og slett nettlinja ned. Ringte i dag telenor for å feilmelde dette og de fikk ikke kontakt med modemet. Men de hadde ingen registrerte problemer i nærheten. Derfor fikk jeg beskjed om at hvis problemet viste seg å ligge i mitt hus ville jeg få regning hvis de skulle sjekke det. Derfor anbefalte kundekonsulenten meg å få testet diverse ting først. En av tingene var modemet, men hvordan skal jeg få testet det? Har jo kun 1 modem, og det lyser pent og ordentlig som det skal. Noen annen måte og se om det vikrer som det skal? Mvh Joakim gjerde Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Du kan jo prøve å bytte ledningen som går ifra modemet og inn i veggen? Får du kontakt med modemet da? Ping o.l.? Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 25. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2006 Kan prøve å bytte denne ja, men er ikke blitt gjort noen endringer der i perioden dette skjedde. I tillegg er kabelene ganske nye. Dette er kun et bridgemodem, altså er det min router som tar seg av oppkobling og slike ting. Så etter hva jeg vet har ikke modemet en egen ip adresse. Har også testet å koble en pc rett til modemet og oppkobling derfra men dette hjalp lite Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Ville ha fått tak i et nytt modem og fått testa linja de med dette. Låne hos en venn, eller kanskje bare kjøpe et og levere det tilbake å si at du ikke var fornøyd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå