Knebel Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Neste gang vil jeg se en sammenligning mellom ...knappestørrelsen på DS og PSP, siden dette er en kjempeviktig faktor i hva som er den beste av dem. Helst link til sider som www.ifuckinghatenintendo.com eller www.sonyistheantichrist.com. 7155514[/snapback] Jeg vil se en sammenligning over hvilken av rosa PSP og rosa DS som er mest femi.. Jeg vil tro DS iom. at den åpnes som et pudderspeil.. EDIT: Dette er forøvrig en fullstendig objektiv kommentar.. Endret 26. oktober 2006 av Fhj Lenke til kommentar
TCi Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 Jeg vil tro DS iom. at den åpnes som et pudderspeil.. 7155590[/snapback] :!: Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 26. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Neste gang vil jeg se en sammenligning mellom ...knappestørrelsen på DS og PSP, siden dette er en kjempeviktig faktor i hva som er den beste av dem. Helst link til sider som www.ifuckinghatenintendo.com eller www.sonyistheantichrist.com. 7155514[/snapback] Det var PC Magazine som sammenlignet disse to konsollene – ikke PSPfanboy.com. PSPfanboy.com drives av Joystiq, som også driver XBOXfanboy.com, og DSfanboy.com. DS-skjermens overtak i form av lysstyrke, kompenseres av mange andre faktorer. Skjermstørrelse er også viktigere enn knappestørrelse. Endret 26. oktober 2006 av Dragon Hunter Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 26. oktober 2006 Del Skrevet 26. oktober 2006 (endret) Det var PC Magazine som sammenlignet disse to konsollene – ikke PSPfanboy.com. PSPfanboy.com drives av Joystiq, som også driver XBOXfanboy.com, og DSfanboy.com. DS-skjermens overtak i form av lysstyrke, kompenseres av mange andre faktorer. Skjermstørrelse er også viktigere enn knappestørrelse. 7157143[/snapback] Men testen i PC Magazine konkluderer ikke med noen klar vinner så vidt jeg kan se, det er PSPfanboy-siden din som velger å utnevne PSP til vinneren basert på et av mange testresultater. Endret 26. oktober 2006 av Pastor Lorentzen Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 PSP skjermen er - nesten 4 ganger større, og med bedre dpi.. Den er bedre.. Get over it.. Nuff said... Ever.. 7152191[/snapback] Slik jeg synes, mister du liksom allerede diskusjonen da du bruker et utrykk som "nuff said". Hvor seriøs kan man ta en slik kommentar? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Det var PC Magazine som sammenlignet disse to konsollene – ikke PSPfanboy.com. PSPfanboy.com drives av Joystiq, som også driver XBOXfanboy.com, og DSfanboy.com. DS-skjermens overtak i form av lysstyrke, kompenseres av mange andre faktorer. Skjermstørrelse er også viktigere enn knappestørrelse. 7157143[/snapback] Men testen i PC Magazine konkluderer ikke med noen klar vinner så vidt jeg kan se, det er PSPfanboy-siden din som velger å utnevne PSP til vinneren basert på et av mange testresultater. 7157422[/snapback] Selvfølgelig, det er jo en PSPfanboy side Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ok, så PSP har større skjerm enn DS altså? Fett, ingen visste dette fra før! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Personangrep/karakteristikker på/av andre brukere er ikke greit her på forumet. Hvis dere vil at folk skal får vite hva dere mener lar dere være å krydre postene deres med slikt. Ellers blir de bare slettet. Det skjedde med en stykk post nå. Geir Lenke til kommentar
Howitz Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ork å samenlign de to konsollene da er som å sammenligne et bildekamera og et videokamera Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Ok, så PSP har større skjerm enn DS altså? Fett, ingen visste dette fra før! 7170450[/snapback] Høyere oppløsning ift. størrelse, og mer farger også. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Ok, så PSP har større skjerm enn DS altså? Fett, ingen visste dette fra før! 7170450[/snapback] Høyere oppløsning ift. størrelse, og mer farger også. 7171095[/snapback] bla bla bla, hvem bryr seg? det er spillene som teller! Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Etter som at DS kan lukkes og dermed skåne skjermen for diverse riper vil jeg påstå at den har best skjerm for den får mindre riper om du legger den i sekken. Jeg vil også i samme slengen påstå at spillene på DS er mere avanserte fordi mange av dem tar i bruk to skjermer på en gang. Til sist vil jeg si at ATARI Lynx er 1000 ganger bedre enn begge to tilsammen og at alle Nintendo/sony fanboys kan legge seg i dvale til ATARI gjenoppstår fra det døde og tar over verden! Jeg har talt! Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Ok, så PSP har større skjerm enn DS altså? Fett, ingen visste dette fra før! 7170450[/snapback] Høyere oppløsning ift. størrelse, og mer farger også. 7171095[/snapback] bla bla bla, hvem bryr seg? det er spillene som teller! 7171158[/snapback] Den har jeg hørt mange ganger før, og de som sier dette, er de samme som roser GC opp i skyene fordi prosessoren i GC er marginalt sterkere enn prosessoren i PS2. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Etter som at DS kan lukkes og dermed skåne skjermen for diverse riper vil jeg påstå at den har best skjerm for den får mindre riper om du legger den i sekken. Jeg vil også i samme slengen påstå at spillene på DS er mere avanserte fordi mange av dem tar i bruk to skjermer på en gang. Til sist vil jeg si at ATARI Lynx er 1000 ganger bedre enn begge to tilsammen og at alle Nintendo/sony fanboys kan legge seg i dvale til ATARI gjenoppstår fra det døde og tar over verden! Jeg har talt! 7171267[/snapback] I og med at trykkskjermen på DS er mindre følsom enn den ser ut, må man trykke hardt, og trykkskjermen er såpass lite solid at den får riper lett. Skjermen på min PSP er uten en eneste ripe, og de fleste bukser har to eller flere lommer, så man kan legge objekter som kan være skadelige for skjermen i den andre lommen. Lenke til kommentar
-Mr.T- Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Etter som at DS faktisk får plass i lommen (jeg vet ikke hvordan størrelse du bruker i bukser men jeg bruker hvert fall ikke størrelse XXXXXXL SÆGGEbukser med gigantlommer), og PSP ikke får plass i lommen så er DS desidert vinneren. Og ettersom at trykkskjerm er trykkskjerm og PSP ikke har trykkskjerm er OGSÅ DS vinneren... ... på det punktet, men Chip's Challenge er kongen og LYNX er herren. Jeg har talt! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 I og med at trykkskjermen på DS er mindre følsom enn den ser ut, må man trykke hardt, og trykkskjermen er såpass lite solid at den får riper lett. Skjermen på min PSP er uten en eneste ripe, og de fleste bukser har to eller flere lommer, så man kan legge objekter som kan være skadelige for skjermen i den andre lommen. 7171328[/snapback] Jeg og samboer har spilt mye på DS og ikke fått noe riper. Skjermen er lett å trykke på. Dine evige drittkasting mot Nintendo holder ikke mål. Moderator burde sende deg på ferie. Hvis PSP er gud, hvorfor selges det mye flere DS maskiner og spill. Har ikke sjekket de siste tallene, men DS eier håndkonsoll markedet. Det er ikke noe jeg finner på, det er harde fakta. Det du sier er bare BS. Bruk heller tiden din til å spille på din PSP i stedet for å henge her å lage kvalme Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 Etter som at DS faktisk får plass i lommen (jeg vet ikke hvordan størrelse du bruker i bukser men jeg bruker hvert fall ikke størrelse XXXXXXL SÆGGEbukser med gigantlommer), og PSP ikke får plass i lommen så er DS desidert vinneren. Og ettersom at trykkskjerm er trykkskjerm og PSP ikke har trykkskjerm er OGSÅ DS vinneren... ... på det punktet, men Chip's Challenge er kongen og LYNX er herren. Jeg har talt! 7171425[/snapback] PSP får fint plass i en middels stor lomme. DS Lite er ikke så mye mindre enn PSP, og 1. generasjons DS er faktisk større når det gjelder overflate. Det ville også vært dyrt å lage en PSP på størrelse med Lite, tatt i betraktning at 1. generasjon PSP-spill er like flotte som 1. generasjons PS2-spill, og DS knapt holder følge med en 486-maskin. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 Først i innlegget må jeg si at jeg IKKE ønsker noen fanboy-krig i denne tråden. Fanboys som vil krige, kan opprette en ny tråd. Både DS og PSP har gode skjermer. http://www.pspfanboy.com/2006/10/25/ds-ver...r-the-best-lcd/ So, which system is the winner in the end? The PSP, but by a very small margin. For "Overall Image and Picture Quality," the DS Lite got a B, and the PSP got a B+. But, the PSP's grade can go even higher than that, if Sony implements a few changes to their firmware: "Much of the reduced image and picture quality of the mobile devices is due to sub-optimal processing within each unit." Dr. Soneira suggests that a simple change in firmware can produce A-level image quality. Let's hope that Sony takes that into consideration. 7152005[/snapback] Tja, jeg slenger på de som lurer på hva du egentlig ønsker å oppnå med denne tråden annet enn en liten verbal krig; det hersker liten tvil om at PSP har en skjerm som er teknisk overlegen DS sine. Neste gang vil jeg se en sammenligning mellom ...knappestørrelsen på DS og PSP, siden dette er en kjempeviktig faktor i hva som er den beste av dem. Helst link til sider som www.ifuckinghatenintendo.com eller www.sonyistheantichrist.com. 7155514[/snapback] Haha, godt sagt Neste gang vil jeg se en sammenligning mellom ...knappestørrelsen på DS og PSP, siden dette er en kjempeviktig faktor i hva som er den beste av dem. Helst link til sider som www.ifuckinghatenintendo.com eller www.sonyistheantichrist.com. 7155514[/snapback] Jeg vil se en sammenligning over hvilken av rosa PSP og rosa DS som er mest femi.. Jeg vil tro DS iom. at den åpnes som et pudderspeil.. EDIT: Dette er forøvrig en fullstendig objektiv kommentar.. 7155590[/snapback] Oser av gullkorn her nå :D Neste gang vil jeg se en sammenligning mellom ...knappestørrelsen på DS og PSP, siden dette er en kjempeviktig faktor i hva som er den beste av dem. Helst link til sider som www.ifuckinghatenintendo.com eller www.sonyistheantichrist.com. 7155514[/snapback] Det var PC Magazine som sammenlignet disse to konsollene – ikke PSPfanboy.com. PSPfanboy.com drives av Joystiq, som også driver XBOXfanboy.com, og DSfanboy.com. DS-skjermens overtak i form av lysstyrke, kompenseres av mange andre faktorer. Skjermstørrelse er også viktigere enn knappestørrelse. 7157143[/snapback] Hæ? Synes du altså at det er viktigere at skjermen er litt større, enn att knappene er behagelig plassert, har bra størrelse, etc.? Hvis det er sant, synes jeg du har merkelige prioriteter som gamer, men men. Ok, så PSP har større skjerm enn DS altså? Fett, ingen visste dette fra før! 7170450[/snapback] Høyere oppløsning ift. størrelse, og mer farger også. 7171095[/snapback] Tja, tok meg faktisk bryet til å lese "testen"; og fant dette avsnittet: "The DS handles color much better than the PSP, though: 74 percent of the color gamut range versus PSP's 56 percent. The DS has the "largest color gamut of all the mobile devices tested.". Altså greier du å motsi deg selv på en link til en "vitenskaplig test" du selv oppgir. Denne testen er forresten helt absur, der den tar med innsynsvinkel. Hallo? En håndholdt konsoll er for å spille alene på, hvem pokker bryr seg om innsynsvinkelen, så lenge fargene og kontrasten er bra i en normal "spillestilling". Forøvrig testet jeg både min PSP og DS lite, begge har meget god innsynsvinkel. Ok, så PSP har større skjerm enn DS altså? Fett, ingen visste dette fra før! 7170450[/snapback] Høyere oppløsning ift. størrelse, og mer farger også. 7171095[/snapback] bla bla bla, hvem bryr seg? det er spillene som teller! 7171158[/snapback] Helt enig, og her har begge systemene sine perler. DS har sine innovative, morsomme spill, det samme har PSP (tenker på Lumines, og ikke minst perlen over alle perler til PSP, Loco Roco). Etter som at DS kan lukkes og dermed skåne skjermen for diverse riper vil jeg påstå at den har best skjerm for den får mindre riper om du legger den i sekken. Jeg vil også i samme slengen påstå at spillene på DS er mere avanserte fordi mange av dem tar i bruk to skjermer på en gang. Til sist vil jeg si at ATARI Lynx er 1000 ganger bedre enn begge to tilsammen og at alle Nintendo/sony fanboys kan legge seg i dvale til ATARI gjenoppstår fra det døde og tar over verden! Jeg har talt! 7171267[/snapback] I og med at trykkskjermen på DS er mindre følsom enn den ser ut, må man trykke hardt, og trykkskjermen er såpass lite solid at den får riper lett. Skjermen på min PSP er uten en eneste ripe, og de fleste bukser har to eller flere lommer, så man kan legge objekter som kan være skadelige for skjermen i den andre lommen. 7171328[/snapback] Hæ? Hæ? Hæ? PSP'en min har ligget på ett hylle mesteparten av sin levetid, og har ett par-tre riper. DS'en har blitt hyppig brukt siden jeg fikk den i sommer, og hittil har jeg verken hatt behov for, eller greid å skrape opp skjemen med stylus'en. Disse trådene stinker idioti lang vei, hvem pokker bryr seg om antal terraflops, oppløsning, kraft, etc., når det alltid er en ting som avgjør en "konsollvinner", nemlig spillene? Her har begge plattformene sine perler, og den valgfriheten bør vi som forbrukere verdsette, og ikke sitte her og krangle om ting som ikke har verken mening eller verdi. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 I og med at trykkskjermen på DS er mindre følsom enn den ser ut, må man trykke hardt, og trykkskjermen er såpass lite solid at den får riper lett. 7171328[/snapback] Kan du underbygge denne påstanden litt? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2006 I og med at trykkskjermen på DS er mindre følsom enn den ser ut, må man trykke hardt, og trykkskjermen er såpass lite solid at den får riper lett. 7171328[/snapback] Kan du underbygge denne påstanden litt? 7171767[/snapback] Har selv prøvd DS. Trodde at trykkskjermen var like følsom som en touchpad til å begynne med, men det var desverre feil. Når man trykker stylusen ned mot skjermen, må man nærmest skrape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå