Gå til innhold

Sammenligning av skjermene på DS og PSP

Anbefalte innlegg

Altså, om jeg vil ha en objektiv test mellom disse to går jeg ikke til en side som heter www.pspfanboy.com ..

7152137[/snapback]

:thumbup:

7152178[/snapback]

PSP skjermen er - nesten 4 ganger større, og med bedre dpi.. Den er bedre.. Get over it.. :D

Nuff said... Ever..

7152191[/snapback]

Skjermer måles ikke i dpi. Det er noe du måler bilde i når du skal ha det trykt ;)

Nuff said :p

Men PSPen har bedre skjerm med tanke på oppløsning osv. DSen har trykkskjerm. Go for what you want.

Gidder ikke argumentere for noen av de mer. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sega er best, alle de andre kan gå å legge seg!!

sega hadde en skjerm og perfekte knapper... ds og psp er bare dårlige.. æsjjj... SEGA SEGA SEGA!! ingenting tar SEGA, ikke engang den ATARI lynx'en :p

7152792[/snapback]

Vel jeg har teipet X360en min til min 32 tommers tv. Og bruker den som bærbar spillemaskin. Har også et 20kg batteri i rygsekken. Varer ca 2 timer. Kan bare si det enkelt. Folk på bussen bare ser på og måper. Før de hvisker ting til hverandre. Tror de snakker om hvor kul jeg har som har en slik løsning :thumbup:

Lenke til kommentar

Åh, du er så Xbox-fanboy ass bromlexl... hvorfor mener du liksom at xbox360 er best på ryggen?! PS3 er egentlig best på ryggen pga at den har cell prossessor som er verdens beste og grafikken er best!!

Men må si idéen er god... selv om SEGA sikkert gir ut en X360 for ryggen neste uke...

Lenke til kommentar

Hva er poenget her egentlig? At PSP har best skjerm? Hva så? PSP og DS har så forskjellig hardware på insiden at jeg ikke helt forstår grunnlaget for å sammenligne dem. Skal man sammenligne to konsoller får man gjøre det på spillsiden. DS har jo touchscreen, så det finnes deler av DS som er mer avansert en PSP hvis man insisterer på å sammenligne hardwaren.

Man kan jo bare se på Xbox vs PS2 debatten. Ingen er i tvil om at Xbox hadde større grafikkapasitet, men PS2 er jo likevel overlegen når det gjelder kvalitetsspill. Så hardware er ikke alltid det viktigste.

Lenke til kommentar

Såklart er skjermen på PSP bedre med tanke på kvalitet. PSP er jo 1000kr dyrere. Eneste DS Lite slår PSP på er lyskvaliteten, som er langt bedre på DS Lite.

Men en skjerm har sjeldent noe med hvor god en konsoll er. Som alltid er det spillene som er viktig. Og hvem i alle dager velger PSP bare fordi den har litt bedre skjerm?

Lenke til kommentar
Tatt i betraktning at PSP har fem ganger så god HW (ja, arkitekturen er forskjellig, men selv på 111 MHz, er grafikken på PSP langt bedre enn den på DS), og både større og bedre skjerm, er prisen verdt det

Som jeg nevnte i min første post, herskes det ingen tvil hvorvidt skjermen til PSP har bedre bildekvalitet enn DSen sin skjerm. Men er det kun bildekvaliteten som avgjør hvor god skjermen er? Eller er det helheten? DSen har en touch screen, som forøvrig også er en form for teknologi. I tillegg har den to skjermer, noe som gjør at en kan få med seg 2 ulike elementer på en gang.

Fanboys som f.eks. Avanore kan dermed holde seg unna denne tråden.

Forøvrig føler jeg du mister litt troverdighet her. For det første, er kilden din i den første tråden, en fanboy side. For det andre står det i linken; krigen om hva som er best av DS og PSP. Skulle nesten tro du ønsket krig?

Ellers må jeg tilføye at jeg er meget fornøyd med begge skjermene på hver sin måte :)

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte i min første post, herskes det ingen tvil hvorvidt skjermen til PSP har bedre bildekvalitet enn DSen sin skjerm. Men er det kun bildekvaliteten som avgjør hvor god skjermen er? Eller er det helheten? DSen har en touch screen, som forøvrig også er en form for teknologi. I tillegg har den to skjermer, noe som gjør at en kan få med seg 2 ulike elementer på en gang.

Skjermen på PSP er stor nok til å vise både stats, kart, og selve spillet. Det hadde allikevel vært en fordel om den var trykkfølsom. :)

Forøvrig føler jeg du mister litt troverdighet her. For det første, er kilden din i den første tråden, en fanboy side. For det andre står det i linken; krigen om hva som er best av DS og PSP. Skulle nesten tro du ønsket krig?

Det finnes DSfanboy.com, og XBOXfanboy.com også, disse sidene styres av det samme firmaet.

Ellers må jeg tilføye at jeg er meget fornøyd med begge skjermene på hver sin måte :)

7154111[/snapback]

Lenke til kommentar

Sitat 1:

Tatt i betraktning at PSP har fem ganger så god HW (ja, arkitekturen er forskjellig, men selv på 111 MHz, er grafikken på PSP langt bedre enn den på DS), og både større og bedre skjerm, er prisen verdt det.

Sitat 2:

Henviser forøvrig til det første innlegget i denne tråden, og foreslår at "min far er sterkere enn din far"-tendensene stoppes her.

7153405[/snapback]

Logisk brist mellom sitat 2 & 1. Does not compute.

Forøvrig er denne tråden meningsløs. Du poster en test som "beviser" at objekt A er bedre enn objekt B på et diskusjonsforum. Hva slags diskusjon vil du oppnå med denne tråden annet enn krangling om hvem som er sterkest av Pappa A og Pappa B?

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Forøvrig er denne tråden meningsløs. Du poster en test som "beviser" at objekt A er bedre enn objekt B på et diskusjonsforum. Hva slags diskusjon vil du oppnå med denne tråden annet enn krangling om hvem som er sterkest av Pappa A og Pappa B?

7154279[/snapback]

Testen beviser ikke at PSP er bedre enn DS, men at skjermen er bedre.

Lenke til kommentar

7154279[/snapback]

7154315[/snapback]

Noe vi har visst siden 2004...

Lenke til kommentar

7154279[/snapback]

7154315[/snapback]

Det er jo det jeg skriver.

Med teskje da, for deg:

Objekt A = skjermen til PSP. Objekt B = skjermen til DS.

Etterlyser fortsatt svar på hva du ønsker å oppnå med denne tråden, bortsett fra krangling?

Lenke til kommentar

7154279[/snapback]

7154315[/snapback]

Det er jo det jeg skriver.

Med teskje da, for deg:

Objekt A = skjermen til PSP. Objekt B = skjermen til DS.

Etterlyser fortsatt svar på hva du ønsker å oppnå med denne tråden, bortsett fra krangling?

7154541[/snapback]

Meningen med tråden er det som står i artikkelen jeg linket til, nemlig sammenligning av skjermene.

Lenke til kommentar
Meningen med tråden er det som står i artikkelen jeg linket til, nemlig sammenligning av skjermene.

7154573[/snapback]

Som vi har gjort siden 2004... og vi er fremdeles like kloke. Kan hjelpe deg.. poenget med tråden var å si at PSP sin skjerm er bedre enn DS. Men vi trenger vel ikke akkurat en test for å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Tatt i betraktning at PSP har fem ganger så god HW (ja, arkitekturen er forskjellig, men selv på 111 MHz, er grafikken på PSP langt bedre enn den på DS), og både større og bedre skjerm, er prisen verdt det. Henviser forøvrig til det første innlegget i denne tråden, og foreslår at "min far er sterkere enn din far"-tendensene stoppes her. Fanboys som f.eks. Avanore kan dermed holde seg unna denne tråden.

7153405[/snapback]

Forklar hvorfor DS selger minst 3 ganger så mye både hardware og software hver eneste måned på verdensbasis?

Den eneste fanboy her er nok deg. Vise til fanboy side når du kommer med dennen påstanden :!:

Ja, PSP har bedre grafikk. Men skjermen i seg selv er ikke bedre. Jeg synes DS sine skjermer er minst like bra

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...