Dragon Hunter Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Først i innlegget må jeg si at jeg IKKE ønsker noen fanboy-krig i denne tråden. Fanboys som vil krige, kan opprette en ny tråd. Både DS og PSP har gode skjermer. http://www.pspfanboy.com/2006/10/25/ds-ver...r-the-best-lcd/ So, which system is the winner in the end? The PSP, but by a very small margin. For "Overall Image and Picture Quality," the DS Lite got a B, and the PSP got a B+. But, the PSP's grade can go even higher than that, if Sony implements a few changes to their firmware: "Much of the reduced image and picture quality of the mobile devices is due to sub-optimal processing within each unit." Dr. Soneira suggests that a simple change in firmware can produce A-level image quality. Let's hope that Sony takes that into consideration. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Hva ønsker du? Ja psp har bedre oppløsning og bedre maskinvare. Fått svar på det du lurte? Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Er eier av begge, og er Helt enig i at skjermen til psp er noen hakk bedre enn dsen sin når det gjelder bildekvalitet. Allikevel kan man stille seg et spørsmål vedrørende hva en god skjerm er. Er det bare hvor god bildekvaliteten skjermen viser?, eller kan flere elementer legges til i vurderingen?DSen har feks touch screen, som også er en form for teknologi i skjermen. I tillegg har den to skjermer, noe som resulterer i at en kan se to former for bilder på en gang. Pspen sin skjerm består dog av en stor skjerm, noe som gjør at en ser ting i et bedre perspektiv. Endret 25. oktober 2006 av Matsini Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Altså, om jeg vil ha en objektiv test mellom disse to går jeg ikke til en side som heter www.pspfanboy.com .. Lenke til kommentar
freke Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Altså, om jeg vil ha en objektiv test mellom disse to går jeg ikke til en side som heter www.pspfanboy.com .. 7152137[/snapback] Høres da ut som et relativt upartisk og objektivt nettsted :!: Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Må faktisk si meg enig med Freke. Men sånn forresten, hva koster en DS og en PSP nå idag? Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Forstår ikke hva som er poenget med denne tråden hvis det ikke er for å få en ny psp vs. ds fanboy diskusjon. Litt artig å presisere at man ikke vil ha en fanboy diskusjon når man linker til en nettside med fanboy i navnet Endret 25. oktober 2006 av espent Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Altså, om jeg vil ha en objektiv test mellom disse to går jeg ikke til en side som heter www.pspfanboy.com .. 7152137[/snapback] Lenke til kommentar
nacho Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Med min "Svaksynte Detektiver"-evne så sanser jeg at det rimelig snart kommer en kommentar som lyder: "Har det noe å si om den ene skjermen er litt bedre enn den andre? Er spilla som telle!" Og da har vi det gående. (forsåvidt enig i den kommentaren) Lenke til kommentar
Knebel Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Altså, om jeg vil ha en objektiv test mellom disse to går jeg ikke til en side som heter www.pspfanboy.com .. 7152137[/snapback] 7152178[/snapback] PSP skjermen er - nesten 4 ganger større, og med bedre dpi.. Den er bedre.. Get over it.. Nuff said... Ever.. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Altså, om jeg vil ha en objektiv test mellom disse to går jeg ikke til en side som heter www.pspfanboy.com .. 7152137[/snapback] 7152178[/snapback] PSP skjermen er - nesten 4 ganger større, og med bedre dpi.. Den er bedre.. Get over it.. Nuff said... Ever.. 7152191[/snapback] Den har ikke touch muligheter.....der gikk DS forbi gitt. DS vinner Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 PSP koster gode 1000 mer enn DS Lite, omtrent det dobbelte, og er fysisk større, sjokk at den har større skjerm~ "Se pappa, den 19'' skjermen er større enn den 17'' skjermen!" "Ja sønn, 19'' skjermen er Sony, den er mye bedre enn Nintendo sin 17'' til halv pris" Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Altså, om jeg vil ha en objektiv test mellom disse to går jeg ikke til en side som heter www.pspfanboy.com .. 7152137[/snapback] 7152178[/snapback] PSP skjermen er - nesten 4 ganger større, og med bedre dpi.. Den er bedre.. Get over it.. Nuff said... Ever.. 7152191[/snapback] 4 ganger større? Tar du begge skjermene til DS og legger til touch skjerm så kan PSP bare gå og legge seg. Ja jeg har hatt PSP og har DS Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 PSP koster gode 1000 mer enn DS Lite, omtrent det dobbelte, og er fysisk større, sjokk at den har større skjerm~ "Se pappa, den 19'' skjermen er større enn den 17'' skjermen!" "Ja sønn, 19'' skjermen er Sony, den er mye bedre enn Nintendo sin 17'' til halv pris" 7152215[/snapback] Vel da er det vel ikke å forvente annet enn at PSP er bedre? Noe annet ville jo være ren svindel. Blir som å sammenligne Wii med PS3. Med tanke på pris forskjellen så bør PS3 ha bedre hardware, hvis ikke må jeg begynne å lure på hva folk skal betale så mye for ;p Lenke til kommentar
DrThomas Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er jo poenget mitt, det er ingen vits å krangle om dette. Det er 2 forskjellige klasser av pris og hardware, hvorfor sammenligne i det hele tatt? Jævla fanboys som alltid må ha noe å krangle om, kan dere ikke bare bruke tiden på å spille den av konsollene dere faktisk liker...? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Først i innlegget må jeg si at jeg IKKE ønsker noen fanboy-krig i denne tråden. 7152005[/snapback] Den var bra :!: Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Det er jo poenget mitt, det er ingen vits å krangle om dette. Det er 2 forskjellige klasser av pris og hardware, hvorfor sammenligne i det hele tatt? Jævla fanboys som alltid må ha noe å krangle om, kan dere ikke bare bruke tiden på å spille den av konsollene dere faktisk liker...? 7152259[/snapback] Er egentlig ikke vits å sammenligne. DS eier jo PSP, bare se salgstallene for maskinen og spill i det siste året. Folket har talt, de kjøper DS i stedet for PSP. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har på følelsen at trådstarter starter denne tråden bevist for å øke den elektriske spenningen på dette forumet. Det er vel ingen hemlighet at han har startet slike tråder tidligere. Først i innlegget må jeg si at jeg IKKE ønsker noen fanboy-krig i denne tråden. Føler det ligger et skjult budskap i denne setningen. Særlig når kilden som blir referert til er : http://www.pspfanboy.com/2006/10/25/ds-versus-psp-the-battle-for-the-best-lcd/ Dersom en leser hele linken ser man tydelig at det står "(...)ds-versus-psp-the-battle-for-the-best(...)" Her står det vel direkte krigen om hva som er best av DS og PSP. I tillegg er linken fra en "fanboy" side... Kan tyde på at noen her ønsker krig? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 (endret) Har på følelsen at trådstarter starter denne tråden bevist for å øke den elektriske spenningen på dette forumet. Det er vel ingen hemlighet at han har startet slike tråder tidligere. Først i innlegget må jeg si at jeg IKKE ønsker noen fanboy-krig i denne tråden. Føler det ligger et skjult budskap i denne setningen. Særlig når kilden som blir referert til er : http://www.pspfanboy.com/2006/10/25/ds-versus-psp-the-battle-for-the-best-lcd/ Dersom en leser hele linken ser man tydelig at det står "(...)ds-versus-psp-the-battle-for-the-best(...)" Her står det vel direkte krigen om hva som er best av DS og PSP. I tillegg er linken fra en "fanboy" side... Kan tyde på at noen her ønsker krig? 7152720[/snapback] Man trenger ikke være et geni for å finne ut hva trådstarter ønsker Endret 25. oktober 2006 av avanore Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Man trenger ikke være et geni for å finne ut hva trådstarter ønsker Nei det har du helt rett i! Foreslår at denne tråden stenges... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå