Espein Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har en Acer Aspire 5100 (bærbar) med AMD Turion 64 TL50 (1,6 GHz, 512 kb L2 cache) prosessor. Og når jeg bruker programmet Everest Home Edition så ser jeg at det står følgende: CPU #1 / Kjerne #1 0 % CPU #1 / Kjerne #2 VARIERER HELE TIDEN. Kjerne nummer 2 jobber hele tiden mens kjerne 1 jobber ikke mye ser det ut som Hvordan fungerer egentlig dette da?? Ville heller likt at f.eks om det utnyttes 10% av prosessoren så hadde det vært 5% på hver. Er vel sånn at de prosessorene skal kunne jobbe på flere ting samtidig så det ikke går så tregt, så ene kjerna brukes til det og den andre til det? Eller..? Mulig å fikse så begge kjernene jobber eller? =/ Lenke til kommentar
Brian Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Har en Acer Aspire 5100 (bærbar) med AMD Turion 64 TL50 (1,6 GHz, 512 kb L2 cache) prosessor. Og når jeg bruker programmet Everest Home Edition så ser jeg at det står følgende: CPU #1 / Kjerne #1 0 % CPU #1 / Kjerne #2 VARIERER HELE TIDEN. Kjerne nummer 2 jobber hele tiden mens kjerne 1 jobber ikke mye ser det ut som Hvordan fungerer egentlig dette da?? Ville heller likt at f.eks om det utnyttes 10% av prosessoren så hadde det vært 5% på hver. Er vel sånn at de prosessorene skal kunne jobbe på flere ting samtidig så det ikke går så tregt, så ene kjerna brukes til det og den andre til det? Eller..? Mulig å fikse så begge kjernene jobber eller? =/ 7151755[/snapback] det er vel slik at hver kjerne tar seg av hver sin oppgave. så kjerne to står klar til et program startes. Lenke til kommentar
Jigsaw V Skrevet 25. oktober 2006 Del Skrevet 25. oktober 2006 Ja, det kontrollerer Windows tror jeg.. Men det finnes programmer som utnytter begge kjernene. Men det prog du nevnte gjør ikke det. Dermed var det det du opplevde... Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 28. oktober 2006 Del Skrevet 28. oktober 2006 finn ut hva som bruker cpu kraft (CTRL + ALT + DELETE) > under Processes > høyre klikk på den fila som bruker CPU kraft der og da Feks explorer.exe > klikk så på 'Set affinity' også kryss av på cpu 0 og cpu 1 da skal det spesifike programmet bruke begge cpuene like mye (noen ganger) (ellers kan du sette et program til å kun bruke en cpu, og et annet program til å bruke den andre. ellers kan du laste ned AMD dual core optimizer, som fikser alt det der tenker jeg Lenke til kommentar
Espein Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2006 finn ut hva som bruker cpu kraft (CTRL + ALT + DELETE) > under Processes > høyre klikk på den fila som bruker CPU kraft der og da Feks explorer.exe > klikk så på 'Set affinity' også kryss av på cpu 0 og cpu 1 da skal det spesifike programmet bruke begge cpuene like mye (noen ganger) (ellers kan du sette et program til å kun bruke en cpu, og et annet program til å bruke den andre. ellers kan du laste ned AMD dual core optimizer, som fikser alt det der tenker jeg 7170630[/snapback] Takker =) Men explorer.exe og diverse var allrede satt på cpu0 og cpu1. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå