Gå til innhold

Brenning av filmer på CD!


Anbefalte innlegg

Vet noen om det er mulig å brenne filmer vha av en vanlig CD-brenner, og så se disse filmene på en stasjonær DVD-spiller????

 

Vurderer å kjøpe en stasjonær DVD-spiller som jeg ønsker å se disse filmene på hvis det er mulig, derfor håper jeg noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet.

 

Hvis ja, i hvilket format må filmene være i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skulle være ulovlig med dette? Det er jo ikke noe ulovlig med noen av de formatene som er nevnt her. Eller det å ta backup av sine egne filmer. Det kan jo også tenkes at man vil brenne kopier av filmer man selv tar opp på sitt eget kamera, og da kan man selv velge hvilket format man vil bruke. Det er jo ikke ulovlig å ha/brenne filmer i disse formatene, det som er ulovlig i denne sammenhengen er vel kopiering og vidredistrub. av opphavsrettbeskyttet materiale.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-08 14:05, skrev ostepopp:

Skjønte ikke helt det vha greiene, men hvis du brenner filmen ut i VCD, SVCD, MPEG2 så takler de aller fleste nye DVD spillere dette.


(Edit: var mye skrive feil her gitt :smile: )


i følge norsktimene om forkortelser er "vha" = "ved hjelp av".

 

Ja, det er fult mulig å brenne ut vilmer vha CD-renneren og se de på en stasjonær DVD. Du må brenne filmene ut i VCD-format (MPEG) eller SVCD-format (MPEG2). Konvertering fra DivX (MPEG4) kan ta ganske mye tid. De aller fleste stasjonære DVD-spillere støtter VCD og SVCD på CDR eller CDRW-plater, men det kan lønne seg å sjekke det før du kjøper spilleren.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 15:04, skrev slowcooler:

Hva skulle være ulovlig med dette? Det er jo ikke noe ulovlig med noen av de formatene som er nevnt her. Eller det å ta backup av sine egne filmer. Det kan jo også tenkes at man vil brenne kopier av filmer man selv tar opp på sitt eget kamera, og da kan man selv velge hvilket format man vil bruke. Det er jo ikke ulovlig å ha/brenne filmer i disse formatene, det som er ulovlig i denne sammenhengen er vel kopiering og vidredistrub. av opphavsrettbeskyttet materiale.


 

yep

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 14:38, skrev SinIC:

De fleste svcd, vcd filmer finnes i *.mpg eller *.mpeg format.


 

klarte ikke å holde meg:

*.mpeg & *.mpg er ikke formatet, svcd & vcd er formatet :wink:

forskjellen på filetternavnen er null og nix, bare det at det er vanlig å bare ha tre bokstaver så: *.mpeg => *.mpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...