Gå til innhold

lære å spille gitar.


Bangern91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
js79, kan du mer enn den kanskje så er du vel det :)

 

Var litt skjult beskjed bak den at jeg spiller ikke alle sjangere, for f.eks jazz takler jeg ikke å høre på, derfor spiller jeg det heller ikke:P

7167766[/snapback]

Hehe! Thx!!

 

Fair nuf å ikke spille sjangere enn ikke liker.... Personlig har jeg alltid gitt blanke i danseband stilen :whistle:

 

Uansett så tror jeg at behovet for læretimer beror på hva man ønsker å spille.

Er kravet å kunne hits2007 så er vel det ikke særlig påkrevd. Derimot om man ønsker en dypere innsikt slik som Tready skrev om så er lærer nødvendig. Rent objektivt så vil en som har god kompetanse omkring teori, og en god teknikk være en bedre gitarist.

 

Men jeg vil sterkt påpeke at en objektivt habil gitarist ikke nødvendigvis høres bra ut.

For å prøve å forklare hva jeg mener så nevner jeg Kurt Cobain vs Steve Vai.

 

Enhver med fingerene i behold bør klare å beherske det meste av Nirvana etter kun noen få måneders øving hjemme på gitaren. Kurt Cobain var ingen gitar-virtuos men gd så bra det hørtes ut! Da Nevermind platen kom med Smells så kicket den noe vanvittig! (som den gjør fremdeles!)

Steve Vai derimot er sinnsykt dyktig. Personlig liker jeg mye av det han har gjort også! Å høre hvor klokkeklart han stryker strengene krever sin mann! Men jeg ser helt klart den kommersielle begrensningen Steve Vai har. Er liksom ikke Vai man hører på radioen i tider og utider.

 

Edit* Tready; selv om man "kun" har spilt i tre år så kan man være mer enn nok kompetent til å lære en bunch 12-åringer /hang down your head/ :)

Endret av js79
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Anbefaler alle en program som heter Power Tabs.

Det er ikke mange som bruker den i Norge.

 

Man har mulighet å både noter og tabs og høre på det man prøver å spille.

Det er også mulighet å forandre hastighet.

 

www.powertabs.net

 

Jeg ambefaler par gitar timer til de som spiller alene.

Man kan oppleve at det er vondt i håndledet eller at man mister plekteret hele tiden... Bok eller video kan ikke fortelle deg at du holder instrumentet på en fail måte!

 

Janko Radovanovic

www.antropofagos.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...