Gå til innhold

Kabinett i papp/papir/papmaché. Brannfare?

Anbefalte innlegg

Som topic sier.

Funderer på å sette litt gammel HW i et kabinett for å bruke som server sammen med masse "gamle" og "små" (80gb) HD'er.

Har ikke noe passende kabinett, og så liker jeg å modde... og bygge kabinett :) . Så kom jeg på ideen om å lage kabinett i en gammel pappboks som HK kommer i. Litt for lite, så da fant jeg fram en norgespakke til 99 kroner som jeg fikk i posten. Den passer til hk, psu, 4 hd++. Så kom oddarne84 med ideen om papmaché (som er noe ala å bruke fuktig papirmasse innsatt med lim kanskje, som kan lages figurer av...), dog i forbindelse med en annen idé.

Men hvis jeg kombinerer: bygger inn delene til å passe i kassa og belegger kassa med papmaché slik at den faktisk blir sterkere og kan tåle å bli flyttet og satt på høykant en gang. Dessuten så gir det ekstremt frie designmuligheter. Og det kan brukes sandpapir i etterkant for å jevne ut ting (tro0or jeg).

TIL DET EGENTLIGE SPØRSMÅLET:

Er dette heeeelt borti natta hva angår brannfare? CPU blir jo maks 70 grader og er sjelden over 55. (AMD... sempron...1.5GHz.), HD blir ikke varm nok til å tenne på noe pg jeg kan ikke se noe annet som vil gjøre det heller. Kortslutning er jo ikke noe problem, egentlig, for det er ikke MER sannsynlig at det skjer i denne pcen enn i en annen.

Hva er antennelsestemperaturen til papir?

Hvis dette er farlig, hva kan jeg coat'e innsiden med for å sikre mot brann?

Edit: jeg har en HK-plate i alminium. Vil det hjelpe å få HK vekk fra pappen?

Endret av aeinstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å ha HK kobla til jort vil jeg nå si:P Så en metalplate til å ha HK og PUS kobla til og sammen på er kos:)

Videre skal det litt til for å tenne på papp. Hvis du lurer på om det er mulig, er det ikke værre en å legge papp på en ovn og skru opp og se;)

Men jeg tror ikke det vil skape noe problemer, men ville nokk satt en vifte for å holde temp'en lav :)

Lenke til kommentar

Hva er antennelsestemperaturen til papir?

185 grader Celsius, link.

7167439[/snapback]

Tipper det er konsentrert, ikke hvis luft temp er 185 grader.

Men uansett, det vil jo si at det ikke er noe fare for å lage et kabinett i papp. CPU og GPU ryker lenge før kabinettet brenner :D

Lenke til kommentar

185 grader. Da er jo alt ok. Jeg pleier ikke jorde moddene mine mer enn de tilfeldigvis blir av seg selv... altså om det er alu så er det jordet, er det tre så får det bare være. Jeg er mest redd for gnister... men så lenge pcen fungerer så skulle det ikke væære noe problem nei :)

Trodde også ATX-kontakten jorda, men det beste er nok en ledning fra HKplate til psu... :) får se om ikke dette kan bli en realitet da :) men er i flyttefase nå en måneds tid så det blir litt til :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...