Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg det er et litt dårlig utgangspunkt å velge ut filmer utifra om de har en tvist på slutten eller ikke. For det første blir man jo sittende å vente på den store overraskelsen, og dermed sitte å fundere på hva i all verden det kan være. Da blir det jo fort lett å faktisk avsløre den lenge før den i det hele tatt kommer. Dessuten blir det jo også lett i ettertid å vurdere filmen kun utifra overraskelsesfaktor, og ingenting annet. De fleste filmer med tvister har jo langt mer kjøtt på beina enn noen snedige vrier og vendinger i handlinga.

Nå skjønner jeg jo hvorfor du spør, fordi ingenting er som følelsen som kommer når du skjønner at du har blitt lurt trill rundt av filmmakerne. Men personlig foretrekker jeg å ikke være foreberedt i det hele tatt, ettersom det som oftest forsterker den følelsen.

Lenke til kommentar

Batman drikker melk:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
batmanmilkadnew.jpg

Må si den nye drakten ser ganske så stygg ut når det kommer til bilder. Minner om draktene i G.I. Joe filmen og nærmer seg de gyselige draktene fra Batman & Robin. Plastic-fantastic. Ser heldigvis bedre ut i bevegelse og når det er mørkt. Enkelte ting tar seg bare bedre ut i blader. Med Spider-Man og Iron Man som unntak, der traff de veldig godt.

Lenke til kommentar
The 51st State går på tv Norge nå. Verdt å få med seg! :)

Herlig film! Veldig synd jeg leste dette, da jeg aboslutt sku ha lest til matteeksamen imorgen. :p

WHY?! WHY DID YOU WRITE IT HERE? :O

^^

Hvis du har eksamen i morgen burde du uansett ikke lese nå, så strengt tatt var det vel bra at han skrev det.

Lenke til kommentar

Emily Mortimer ligner vel mer på Mona Sax enn noen andre jeg har sett hittil, og hun kan faktisk spille bad med en viss troverdighet.

Mona Sax skal ikke nødvendigvis være sexy, bare barsk og... tøff.

Men jo, for sent dessverre, vet bare at mirakler må skje hvis Mila Kunis skal klare og overbevise meg at hun er Mona Sax for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Hallo. Dette er mitt første innlegg i denne tråden.

Er det noen her som har sett Off the Map?

Jeg har bare sett den en gang. Det var med klassen når jeg gikk grunnkurs medier og kommunikasjon. Husker at det var en veldig god film. Har prøvd å finne den på en nettbutikk, men det skulle vise seg å være mye vanskeligere enn jeg trodde. Den anbefales på det sterkeste av meg.

Hvis noen her har sett den, noen meninger om filmen?

Endret av Newt64
Lenke til kommentar

Så nettopp Charlie Wilson's war, og må si det er en av de beste filmene jeg har sett så langt i mitt liv.

Fantastisk dialog/manus, fantastisk historie og herlige skuespillere.

Noen som vet hvilken kjøpeversjon som har mest ekstramateriale? :D

Endret av edge
Lenke til kommentar

Vil Indiana Jones passe for min 14 år gamle søster med dysleksi?

Hun kommer på besøk i helgen så da vil jeg benytte anledningen til å gå på kino :)

Og når vi så er inne på dette så kom gjerne med noen filmanbefalinger utenom også. Jeg vil gjerne vise henne litt kvalitetsfilm når anledningen skulle by seg senere også. Jeg tror kanskje noen nordiske filmer er veien å gå. Noen forslag til gode ungdomsfilmer?

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...