Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Den første Saw filmen kan jeg virkelig anbefale, den er ikke så syk og twisted som resten av serien heller. Veldig spennende film! Synd at resten av serien skulle ta en slik vending ved å bli en sånn "om å gjøre å lage de meste kvalmende scenene" film :/ 2'eren er vel også bra, men er litt mer hardcore. 3'eren ser man bare for å få vite hvordan det ender(denne filmen ser man bare om man vet man tåler syke scener). 4'eren er bare en utrolig ræva melke film som er så tragisk at det ligner ingenting! Man trenger ikke å se den for å få løst opp noen tråder fra de tidligere filmene heller -.- Ikke tale om at jeg ser 5'eren heller med mindre den får ekstremt bra kritikk når den kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha sett Danielzus Edit tidliger, må jeg vel kommentere den også :)

"The Truman Show" er en OK film, men jeg mener Carrey spiller svært "Jim Carrey" i denne også, gjør ikke det spranget man ser i "ESotSM". "Man on the Moon" er en film jeg har svært blannede følelser for (men det er ikke Carreys skyld), og filmen blir for smal til at hans skuespillerprestasjoner kan bedømmes ut ifra den filmen alene, IMHO. Jeg står på mitt med hensyn til at "ESotSM" er filmen som gjorde at Carrey ble tatt på alvor, ihvertfall filmen som gjorde at vesle meg tok ham på alvor :)

Lenke til kommentar
Jeg viste hva du så på jeg vet du Datasjur ;) I know you :p

Mente Fatso,ikke Sico btw.

The Watcher er også en seriemorder film,men dog ikke no bra.

Saw om du vil(men det vil du vel ikke :p)

Ha ha :p

Saw-filmene syns jeg ikke var noe særlig, den var egentlig bare ekkel, og ikke koselig-ekkel som gore, men negativ ekkel.

Fatso høres kjent ut :hmm:

edit: Denne du mente, Dani? :p

edit2: In My Humble Opinion

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det kan så hende ja, er litt av en Jim Carry fan myself (selv om det går leeeeeeeeeeeeeeenge mellom gode roller\filmer hos han i det siste)

Følte ikke at Jim Carry var påtrengende morsom i The Thruman Show,Man on the Moon derimot,men den var ikke Jim Carry,den var Kaufman.

Likte også Cable Guy,og syns ikke den rollen var *typisk* Carry.

Lenke til kommentar
Jeg viste hva du så på jeg vet du Datasjur ;) I know you :p

Mente Fatso,ikke Sico btw.

The Watcher er også en seriemorder film,men dog ikke no bra.

Saw om du vil(men det vil du vel ikke :p)

Ha ha :p

Saw-filmene syns jeg ikke var noe særlig, den var egentlig bare ekkel, og ikke koselig-ekkel som gore, men negativ ekkel.

Fatso høres kjent ut :hmm:

edit: Denne du mente, Dani? :p

Hva syntes du om den første Saw filmen da? Den var da ikke så ekkel om jeg husker riktig, selv om den hadde noen scener..

Lenke til kommentar
Svært mange av skuespillere trenger jo strengt tatt bare den riktige filmen før man endrer totalt mening om dem. Ta Jim Carrey foreksempel, hvor mange tok ham seriøst før "Spotless Mind"?.

Jeg gjorde. Syntes han var enorm seriøs, på sin tullete måte. Alt det arbeidet han la ned og han var beryktet for å være Hollywoods største perfeksjonist. Derfor jeg også elsket filmene hans. Jeg hold på å dø av latter under Dum&Dummere og måtte ta meg til å se den flere ganger på kino. Filmen alene ga meg en six-pack. Og Ace Ventura var den største filmoverraskelsen i mitt liv (den gang). Vi var en gjeng som hadde tenkt å se alle andre filmer enn den (som så latterlig ut), men de var utsolgt. Så da tok vi den og vi ble alle Jim Carrey-fans for livet etter det. Hans overgang til drama overrasket meg ikke det spor, med alt det arbeidet den mannen legger i sine roller. En fantastisk skuespiller.

Ellers, jeg finner de fleste som nevnes i i de siste par sider som skuespillere jeg koser meg med. Greit nok, enkelte har sine enorme bommerter i ny og ne (Affleck), men jeg har mer positiv oppfatning av dem enn negativ. :)

Will Smith er en annen jeg var stor fan av lenge før han dro til filmens verden.

Lenke til kommentar

Jeg bruker IMHO som "in my honest/humble opinion". Bruker det kanskje for ofte, men jeg har en tendens til å uttrykke meg dårlig. Jeg har det med å utrykke mine personlige meninger som opplest og vedtatt fakta, noe som ikke menes slik det gjerne kan oppfattes.

Lenke til kommentar

Saw I var ok, men ikke noe jeg setter meg ned brus og grændis og koser meg med. Da ser jeg heller Braindead eller noe :p

Feed ja, den leide jeg en gang tror jeg.

Høres kjent ut det jeg leser om den på imdb i alle fall.

Får se om jeg finner den billig et sted ^^

Lenke til kommentar

Will Ferrell skal elskes for sin herlige humor, ikke en småkjedelig rolle i en smådårlig film (STF). Jim Carrey trengte ikke Eternal Sunshine, han var en perfekt skuespiller i sjangeren sin. Overgangen, først med Andy Kaufman og deretter til Eternal Sunshine, skjedde gradvis og enhver som fulgte med på utviklingen hans så at mannen var verdt å følge med på. At han klarte å imponere selv de mest skeptiske kritikerne er bare utrolig, all respekt til ham. Navnet betyr ikke lenger "All righty then", og det er svært imponerende. Will Ferrell er fortsatt Ron Burgundy, uavhengig av Stranger Than Fiction (hvor han ikke spille spesielt mye i det hele tatt, kan ikke forstå hva folk ser i den).

Når det gjelder Ben Stiller, så er ikke problemet mitt hvor forferdelig dårlig han spiller eller hvor kvalmende umorsom han er, fordi det er subjektivt. Noen ler av ham, jeg ler ikke, jeg starter ingen slosskamper av den grunn. Problemet er hvor håpløst lite kreativ han er i valg av roller, hvor mange ganger han har spilt de samme karakterene om igjen og om igjen og hvordan han sammenlignes med resten av Frat Pack, som er så mye dyktigere (og subtil) i humoren sin.

Lenke til kommentar
Motorsag-massakeren er basert på Ed Bains.

Ed Gein, om jeg må be. Og løselig inspirert av (i likhet med f.eks. Psycho og Silence Of the Lambs), ikke basert på. Deranged og Ed Gein/In the Light Of the Moon er direkte basert på Gein.

Hvis man ikke har problemer med film på annet enn skandinavisk/engelsk er koreanske Salinui chueok/Memories Of Murder og japanske Fukushû suruwa wareniari/Vengeance Is Mine to flotte filmer om virkelige seriemordere, og som skal ligge ganske tett opp til det som skjedde (så langt man kjenner det).

Lenke til kommentar

Tja, Ben Stiller har ikke bare mest suksess av de i Frat Pack, han er også den eneste som har regissert filmer (med unntak av Luke som har en dårlig en på samvittigheten). Så når det kommer til talent og kvaliteter så har han nå flere strenger å spille på i så måte.

Steve Carrel er vel den av de skuespillerne som har imponert mest. Likte han spesielt i Dan in Real Life. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Vince Vaughn liker jeg best i The Frat Pack.

Alle i Frat Pack har en eller flere seriøse ikke morsome roller da,Vince Vaughn har flest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Har (dessverre) ikke sett Into the wild enda. Men er på min to do list!

Vince har spilt alt fra action,komedie,drama og thriller(og hva The Cell er for noe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...