Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal si de kjører på med Hulk-klipp nå. Er kommet enda et par nye, nå oppe i fem totalt. Alle ser mer enn lovende ut. Potensialet i Hulk er jo enormt. Karakteren er en blanding av King Kong og Frankenstein. Håper de fanger dette opp i tillegg til popcornaction. Utifra hva jeg har lest så kan det være de er i nærheten av det. Det ville i så fall gjøre dette til en veldig god film i sjangeren.

Om de mislykkes så vil vi i hvert fall ha en siste akt på 26 minutter som fokuserer på kampen mellom de to fysisk sterkeste karakterene i Marvel-universet. Det bør i hvert fall bli en actionkamp uten like :)

Lenke til kommentar
Skal si de kjører på med Hulk-klipp nå. Er kommet enda et par nye, nå oppe i fem totalt. Alle ser mer enn lovende ut. Potensialet i Hulk er jo enormt. Karakteren er en blanding av King Kong og Frankenstein. Håper de fanger dette opp i tillegg til popcornaction. Utifra hva jeg har lest så kan det være de er i nærheten av det. Det ville i så fall gjøre dette til en veldig god film i sjangeren.

Om de mislykkes så vil vi i hvert fall ha en siste akt på 26 minutter som fokuserer på kampen mellom de to fysisk sterkeste karakterene i Marvel-universet. Det bør i hvert fall bli en actionkamp uten like :)

Gleder meg til Hulken selv, men prøver og ikke se alle klippene, så får jeg større å bedre opplevelse når jeg ser den på kino :) Har bare sett den første og den andre traileren :)

Lenke til kommentar

For slenge meg på debatten før det er for sent:

Chris Klein suger skikkelig. Orlando Bloom har jeg ingenting til overs for, så kanskje jeg bør se den Extras-episoden. Josh Hartnett har jeg sett heller lite av, 40 dager og 40 netter er det eneste jeg kommer på i farta. Han var temmelig ubrukelig om jeg ikke husker feil, men Shannyn Sossamon er jo med så da bryr det meg lite hvem som spiller mot henne.

Syns Ben Affleck er litt undervurdert, jeg. Har sett ham gjør masse brukbare roller, og minst en god en, så det viser da litt evner, selv om de ikke alltid er tilstedeværende.

Keanu Reeves har jeg alltid hatt et slags hatforhold til, men han glimter jo selvsagt til (Bill & Ted's Excellent Adventure). Ben Stiller spiller en eller begge av sine to karakterer i hver film, og jeg synes ingen av dem er spesielt morsomme. Spesielt ikke gærningen (se: Dogdeball).

Owen Wilson har også en tendens til å være forholdsvis lik i film etter film, og jeg er ikke så glad i ham heller. Han er ikke så verst til å skrive manus, dog. Luke Wilson synes jeg virker som en skikkelig kjernekar.

Lenke til kommentar
Man Bites Dog, Natural Born Killers, California, Silence of the Lambs, Seven

Takk, takk. Men skulle gjerne hatt noen som omhandler ekte seriemordere, vet ikke om det noen sinne fantes en Hannibal Lecter, men ...

Fant ikke mye da jeg søkte etter "Man Bites Dog" på IMDB og på "California" kom det opp en del western-filmer og tyske kortfilmer.

Lenke til kommentar

Svært mange av skuespillere trenger jo strengt tatt bare den riktige filmen før man endrer totalt mening om dem. Ta Jim Carrey foreksempel, hvor mange tok ham seriøst før "Spotless Mind"?. Jeg likte ikke, og kunne godt ha klappet til Will Ferrell, før jeg så "Stranger than fiction". Nå har jeg lyst til å gi mannnen en klem. Grunnen til at jeg valgte Chris Klein som straffe-objekt, er fordi jeg ikke har sett ham i en slik formildende film, bare i roller hvor andre kunne gjort det mye bedre, eller i roller regissøren med fordel kunne kuttet ut rollen han spilte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kalifornia er med Pitt og David *Mulder* Duchovny :)

Motorsag-massakeren er basert på Ed Bains.

Samt filmen Sico

<<<<<<<<<edit

Jim Carry hadde vunnet 2 golden Globe-priser før Spotless mind ;)

En for Man on the moon og en for THe Thruman Show(LOVE that movie)

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Takk, takk. Men skulle gjerne hatt noen som omhandler ekte seriemordere, vet ikke om det noen sinne fantes en Hannibal Lecter, men ...

Fant ikke mye da jeg søkte etter "Man Bites Dog" på IMDB og på "California" kom det opp en del western-filmer og tyske kortfilmer.

Søk på "Kalifornia" isteden. Mener "Summer of Sam" er basert på sann historie, det samme med "Zodiac". "Texas Chainsaw Massacre" låner vel også en ting eller to i fra en sann historie i et vilt oppspinn av en skikkelig go'film.

EDIT: Sistemann til møllen....

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

*grøsse*

Pitt :|

Men Duchovny er kos ^^

Motorsag-massakren ser jeg på nå faktisk, varmer opp til aften med Lucio Fulci <3

Sico har jeg ikke hørt om, får sjekke den ut.

Summer of Sam er vel basert på "Son of Sam" eller blander jeg to ting nå?

"Zodiac" er kos, den hadde jeg glemt.

Lenke til kommentar
Man Bites Dog, Natural Born Killers, California, Silence of the Lambs, Seven

Zodiac er vel inspirert av ekte hendelser?

Men den har du vel allerede sett ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Jeg viste hva du så på jeg vet du Datasjur ;) I know you :p

Mente Fatso,ikke Sico btw.

The Watcher er også en seriemorder film,men dog ikke no bra.

Saw om du vil(men det vil du vel ikke :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...