Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Ja, har dog avtalt å sjå den med ei jenta eg likar veldig godt :)

 

Litt-OT: Kanskje litt feil plass å spørra om, men eg har dobbelt opp av både Da Vinci Koden og After The Sunset, so om nokon er intr. i å kjøpa dei kan de sende meg ein PM. Begge er i innpakket i embalasjen enda. Skal få dei billig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil bare si at det ikke virker som at folk har skjønt From Dusk Till Dawn her. Hvis det var så enkelt med Snakes on a Plane, hvorfor er det vanskelig med Dusk? Samme type film.

 

EDIT: Trodde M249 var arvtagern til M60 jeg? Eller er den bare mer brukt?

7616594[/snapback]

 

Den er avtageren og du finner ikke M60 våpen blant vanlige styrker(de gammle M60'ne er fremdeles brukt av natinal guards da) men blandt spesial styrker finnes det oppgraderte versjoner.

7617645[/snapback]

 

Stemmer jo det. Er vel kun SEALs som enda bruker M60. Da i form av MK43. Men SEALS går jo også nå over til MK48(som da er en oppgradert utgave av M249 ;) )

 

det blir min fjerde BHD dvd, vite ikke at det var en extended av den, selv om det bare er 8min så må man jo ha den BHD er BHD

Det blir min fjerde også. Og så må jeg jo nesten ha Blue Ray utgaven når jeg får meg en BR spiller så da er jeg oppe i 5 utgaver :p

7621266[/snapback]

 

tror altid de kommer til å være plass til en M60 variant i SEALs, i hvertfall i de nærmeste årene, da de liker å ha et 7.62. og de tåler mer juling enn m249.

Med 60E3, kunne de skyte til løpet nesten smelta og den ville skyte enda.

De har begynt å bruke M249 varianer også, det er vel mer pose OG sekk og ikke en av delene

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Aldri før har innlegg i Filmprat vært kjedeligere. Hva med at vi prater om FILM?

 

7625114[/snapback]

 

Du kan jo trøste deg med at i dag har du lært noe nytt. Du har lært at SEALs bruker både M60 varianter og M249 varianter :yes:

7625627[/snapback]

Du tror vel ikke at jeg leste det? Jeg har begynt å hoppe over samtlige anmeldelser hvor våpentype nevnes, som gjør visse brukere rimelig uleste for min del. Hvordan det kan ha noen relevense for filmens kreative kvalitet forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar

Er bare en ting å si, JA TAKK...

 

Den første er jo sikkert en av de fem morsomste filmene som jeg noensinne har sett, så har ingen problemer med en oppfølger til den for å si det sånn...

 

Edit: @fredrik

 

Edit 2:

 

@SteffyPants :ermm:

 

Du tror vel ikke at jeg leste det? Jeg har begynt å hoppe over samtlige anmeldelser hvor våpentype nevnes, som gjør visse brukere rimelig uleste for min del. Hvordan det kan ha noen relevense for filmens kreative kvalitet forstår jeg ikke.

 

Er vel på samme bølgelengde der, er kanskje noe av det mest urelevante jeg kan tenke meg. For min del så er det samme pokker hvilket våpen folk bruker så lenge det ser kult ut på film. Med visse unntak når det kommer til krigsfilmer, hadde sett fryktlig dumt ut om amerikanerne fløy rundt med AK47 under andre verdenskrig eller motsatt, at vietcong gikk rundt med M16 (eller hva det nå heter...)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Aldri før har innlegg i Filmprat vært kjedeligere. Hva med at vi prater om FILM?

 

7625114[/snapback]

 

Du kan jo trøste deg med at i dag har du lært noe nytt. Du har lært at SEALs bruker både M60 varianter og M249 varianter :yes:

7625627[/snapback]

Du tror vel ikke at jeg leste det? Jeg har begynt å hoppe over samtlige anmeldelser hvor våpentype nevnes, som gjør visse brukere rimelig uleste for min del. Hvordan det kan ha noen relevense for filmens kreative kvalitet forstår jeg ikke.

7625805[/snapback]

 

I en krigsfilm så har jo våpen helt klart en relevans. De fleste har vel en noenlunde våpenpeiling nå for tiden virker det som(eller de vet forskjellen på en AK og en M16) så da ødelegger det jo hele realismen i filmen om de springer rundt med feil våpen. :cool:

 

 

*Edit, for å gå over til noe mer filmrelatert da, hva er egentlig YMDB? ser noen linker til det i signaturen sin, men så linker det jo bare direkte til IMDB :hmm:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
Hvis man har en lideskap for våpen, og kan mye om dem forstår jeg godt at man kan irritere seg over det.

7625975[/snapback]

 

Som sagt når det kommer til krigsfilmer så skal jeg være med på den, men ellers så plager det meg ikke. Om Martin Riggs i Leathal Weapon bruker en Beretta eller en Glock er for meg totalt likegyldig (bruker vel en Beretta P93, hvis jeg ikke husker feil :hmm: og samme kan de være), bare det ser fett ut.

 

Film er et visuelt medium og det skal se ut der etter også. Michael Mann er jo en mann som er flink til å plukke heftige våpen og det høres også sinsykt kult ut når han gjør det, det er en forskjell på et vanlig pang og et Michael Mann PANG! for å si det sånn :)

Lenke til kommentar
Hvis man har en lideskap for våpen, og kan mye om dem forstår jeg godt at man kan irritere seg over det.

7625975[/snapback]

 

Som sagt når det kommer til krigsfilmer så skal jeg være med på den, men ellers så plager det meg ikke. Om Martin Riggs i Leathal Weapon bruker en Beretta eller en Glock er for meg totalt likegyldig (bruker vel en Beretta P93, hvis jeg ikke husker feil :hmm: og samme kan de være), bare det ser fett ut.

 

Film er et visuelt medium og det skal se ut der etter også. Michael Mann er jo en mann som er flink til å plukke heftige våpen og det høres også sinsykt kult ut når han gjør det, det er en forskjell på et vanlig pang og et Michael Mann PANG! for å si det sånn :)

7626163[/snapback]

 

Det er jo kun i krigsfilmer det har noe å si. Det er jo ingen fasitsvar på hvilket våpen en terrorist skal bruke.

 

Micheal Mann har absolutt de beste skytelydene noen sinne. Det er helt utrolige skytelyder i HEAT. Og Miami Vice for den saks skyld.

 

Noen som vet om HEAT er gitt ut i HD? Ser at Miami Vice er gitt ut på HD DVD så den skal nok kjøpes neste måned :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...