Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nedlasting av film er skammelig Why? -ekke lov -filmselskapene mister penger -produksjon Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nedlasting av film er skammelig Why? -ekke lov -filmselskapene mister penger -produksjon Såvidt meg bekjent er det lov å laste ned film, men ikke laste opp? Eller? Jeg laster ned det jeg vil, du kan aldri i verden få meg til å betale for den nye American Pie-filmen f.eks. Men det skal legges til at jeg kjøper filmer, har vel en 200+ dvder, samt mange bokser her, men det er kvalitet. Jeg kjøper ikke ting jeg vet er søppel, underholdende søppel, dog.... Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 NEI, det er ikke lov å laste ned copyright-beskyttet materiale, uansett kvalitet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Skal ikke stoppe noen for å gjøre noe som helst jeg Da har du fått feil intrykk Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nedlasting av film er skammelig Why? -ekke lov -filmselskapene mister penger -produksjon Såvidt meg bekjent er det lov å laste ned film, men ikke laste opp? Eller? Jeg laster ned det jeg vil, du kan aldri i verden få meg til å betale for den nye American Pie-filmen f.eks. Men det skal legges til at jeg kjøper filmer, har vel en 200+ dvder, samt mange bokser her, men det er kvalitet. Jeg kjøper ikke ting jeg vet er søppel, underholdende søppel, dog.... Samme her. Laster ned mye, men kjøper også en god del. Sjelden jeg kjøper en usett film som jeg er i tvil om er bra eller ikke. Da ser jeg den heller først og går til anskaffelse av den senere hvis den er bra. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Nedlasting av film er skammelig Why? -ekke lov -filmselskapene mister penger -produksjon Det er vel en sannhet med modifikasjoner. At det ikke er lov, stemmer forøvrig, men resten har man ikke fått avklart enda. Hvor mye filmselskapene taper på ulovlig nedlasting er vanskelig å fastslå. I beregningene til filmselskapene, har de forutsatt at en person som laster ned ville kjøpt filmen om nedlastning ikke var en mulighet. Beregningene tar heller ikke hensyn til hvor stort mersalg den ulovlige nedlastingen skaper. T.eks. har beregninger gjort innholdsprodusentene for TV vist at de ikke taper noe på ulovlig nedlasting, siden det skapte gratis markedsføring, som resulterte i mersalg til både TV-kanalene og til vanlige personer (DVDer). Det finnes også beregning som viser et svært stort ubenyttet inntjeningspotensialet. I tillegg må det sies at åndverklovgivningen på denne fronten er utdatert. Eneste grunnen til at jeg gjør det er at jeg ikke liker DRM eller fysiske ting (DVD-plater). Det skal også sies at de har større inntjening på meg nå, sett i forhold til før. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg er i utgangspunktet i mot nedlasting av filmer, men i Norge mener jeg at det fortsatt ikke eksisterer en egen lov mot nedlasting. Så det å laste ned en film er ikke ulovlig, men med en gang du spiller den av, bryter du åndsverksloven. Eller noe sånt. Det er uansett ikke noe jeg vil oppfordre til, men når det koster 50,- i snitt å låne en DVD så ber industrien om det. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Det er svært få på dette forumet som hadde hatt råd til å betale for den mengden med film jeg ser. Jeg har ihvertfall langt ifra råd til det. Alternativene mine er altså å laste ned eller se mindre film. Ingen tjener noe på at jeg ser mindre film, verken filmprodusentene som selger DVDen jeg som oftest kjøper hvis jeg liker filmen eller meg selv, som er så glad i film. Jeg tror egentlig den stadig voksende DVD-samlingen min og de hyppige kinobesøkene mine langt mer enn rettferdiggjør at jeg laster ned. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Såvidt meg bekjent er det lov å laste ned film, men ikke laste opp? Eller? Nei. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Såvidt meg bekjent er det lov å laste ned film, men ikke laste opp? Eller? Nei. Riktig som Jan Erik sier, den loven ble fjernet i starten av 2006 eller 2007 Selv laster jeg for det meste ned, men om det er en film jeg liker skikkelig bra så kjøper jeg den også, liker bedre å ha filmene på dvd enn på en harddisk. Men det er så utrolig kjedelig å bruke penger på en dårlig film. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg følger for så vidt samme prinsippet, ser jeg en film og den faller i smak, så er det tvert ut for å kjøpe. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg laster ned filmer som det ikke går an og få tak i feks: Man From the Earth og sånne ting. Pleier også mye og laste ned og kjøpe etter, men gidder feks ikke og kjøpe Freddy VS Jason. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg følger for så vidt samme prinsippet, ser jeg en film og den faller i smak, så er det tvert ut for å kjøpe. Ja. Selv om det av og til er litt spennende å kjøpe en film du ikke har aning på om er bra eller ikke. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Også som Batnobbit sier, mange filmer som så og si er umulige å få tak i. Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg laster ned filmer som det ikke går an og få tak i feks: Man From the Earth og sånne ting. The Man From Earth er vel et dårlig eksempel, siden man ganske lett kan få kjøpt rettigheten til filmen. Og på den måten laste filmen ned lovlig. Lenke til kommentar
Jan Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Også som Batnobbit sier, mange filmer som så og si er umulige å få tak i. Å? Hvilke? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 De litt mer ukjente, Ong Bak feks. har jeg aldri sett i butikkene.. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Har faktisk Ong Bak men feks filmer du må nærmest helt til kina for og få, det blir litt mye. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Ja, i tillegg er det et slit når man skal lete etter spessielle filmer i butikkene da det skjeldent er noe bra system på hvordan de er satt opp i butikkhyllene.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Jeg har Ong Bak på dvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå