Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De drar det mye lenger i Indy 1, 2 og 3 enn de gjør i 4. Med tanke på plott. Tenk litt over det, for de første har jo et fullstendig ulogisk og uforklarlig grunnlag. Ikke det at det gjør noe :)

Du mener da den fjerde filmer er mer logisk i forhold til de tre første?

Nå er det jo sånn at de har satt de tre første filmene i et "univers", med den fjerde så har de skjært ut i en helt annen og meningsløs rettning.

Det er jo film så vi trenger ikke å tenke på at det er ulogisk og uforklarlig det som skjer i de tre første filmene, det er bare sånn det skal være. Men ulogisk er vel en av de første tankene som falt meg inn med den fjerde filmen :)

Edit:

Slutt å legge ut spoilers om filmen ! Ikke alle som har sett den enda

Er en grunn for at det blir lagt i spoiler tager ;), hvis du ikke klarer å la være å lese dem så er jo ikke det våres problem :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar
Så grøsseren "Stay alive" i dag. For en møkkafilm, var jo ikke noe spenning, dårlig plot, og generelt ulogisk:P

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Hvordan får de testa et spill som er i beta (de hadde én disk) på både konsoll og PC? Og stemmegjenkjenning? :p

http://www.imdb.com/title/tt0441796/

Man får det man blir lovt av film-tittelen, altså ærlig talt, hvordan kan man lage èn bra grøsser av et slikt plot?

Greit at grøssere ikke er akkurat så veldig story-avhengige til tider, men herre jemini.

Og at Frankie Muniz er med i filmen er vel mildt sagt latterlig.

Lenke til kommentar
De drar det mye lenger i Indy 1, 2 og 3 enn de gjør i 4. Med tanke på plott. Tenk litt over det, for de første har jo et fullstendig ulogisk og uforklarlig grunnlag. Ikke det at det gjør noe :)

Du mener da den fjerde filmer er mer logisk i forhold til de tre første?

Ja. Langt mer troverdig.

Det er mer troverdig at det "overnaturlige" skyldes utenomjordisk teknologi enn at det er grunnet en Gud. Jeg er hverken religiøs eller tror på det okkulte. Det føles naturlig å gå fra det religiøse og okkulte og over til det utenomjordiske.

Fant du virkelig en logikk i de foregående filmene?

Nå er det jo sånn at de har satt de tre første filmene i et "univers", med den fjerde så har de skjært ut i en helt annen og meningsløs rettning.

Plottet er, som nevnt, ikke mer overdrevent enn tidligere filmer. Det er fint i det samme universet. Men nå kan jeg enda lettere se for meg at Indy også kan eksistere i samme univers som andre klassikere fra Spielberg. Det er en tanke som frydet meg enda mer. Kanskje det var Indy som fant "myggen" i Jurassic park og

mon tro om E.T har en krystallskalle?

Dette er Spielberg og Lucas sin fantasiverden og med tanke på det, så er det jo en selvfølge at Indy sitt univers kan inneholde slikt som i den siste filmen. Det er nå min oppfatning. :)

Lenke til kommentar
Fant du virkelig en logikk i de foregående filmene?

Ikke i det hele tatt, men var jo derfor jeg skrev:

Det er jo film så vi trenger ikke å tenke på at det er ulogisk og uforklarlig det som skjer i de tre første filmene

Men hadde dette vært et element fra første sekund, så tror jeg dette hadde vært en ikke sak for min del. Men nå har det jo blitt sånn og da må jeg få lov til å protestere :)

Dette er Spielberg og Lucas sin fantasiverden og med tanke på det, så er det jo en selvfølge at Indy sitt univers kan inneholde slikt som i den siste filmen. Det er nå min oppfatning. :)

Det er helt klart Speilberg og Lucas sin fantasiverden og de må få lov til å gjøre som de vil, jeg bare mener at de har bommet litt denne gangen. Hva blir det neste,

Stormtroopers i Indy 5???

Jeg stiller på lik linje med deg her, er hverken religiøs eller tror på det okkulte, er mye større sjangse for at det finnes liv i verdensrommet. Men ser ingen grunn for å dra dette inn i en etablertverden sånn som Indy filmene var.

Men sitter litt med følsen av at vi aldri kommer til å bli enige om dette :D

Er det bare meg eller har Indy 4 satt en eller annen rekord når det kommer til bruk av spoiler-tager de siste dagene???

Lenke til kommentar

Det er synd, men jeg har i hvert fall gjort min del for å hive det jeg mener er spoilere inn i spoiler-tager...

Men det kan jo hende at det ikke er en dårlig ting, er jo en mulighet for at du får vendt deg til det som kommer og du ikke sitter der med følsen av wtf når du ser filmen. Men heller kan sitte der og kose deg med et nytt element i Indy universet :)

Lenke til kommentar

Manx:

Slo det deg aldri når du så forgjengerne og kanskje spekulerte i hva som gjorde ting "magisk" kunne være romvesen i fortiden? Det er i hvert fall tanker jeg har lekt med, spesielt siden jeg så Stargate. Eventuelt at Gud finnes. Hvem vet? Jeg ønsker kun en fantasiverden og det fikk jeg, det føltes ikke som om den brøt med det universets premisser. Så der forblir vi vel uenige, men er jo ikke noe galt i det.

Men uansett, det beste med filmen var å se Indiana Jones igjen. Han har vært dypt savnet. Han var ingen blek kopi av sitt tidligere selv. Har vært kjekt med gjensyn av Rambo, Rocky, McClane og Indy. Selv om Die Hard 4.0 ble ødelagt litt av aldersgrensen. Den ble Die Hard-light. Det er kjekt å være nostalgiker nå til dags, får nyte det mens jeg kan.

Shia gjorde også sine saker bra.

Lenke til kommentar
Manx:

Slo det deg aldri når du så forgjengerne og kanskje spekulerte i hva som gjorde ting "magisk" kunne være romvesen i fortiden? Det er i hvert fall tanker jeg har lekt med, spesielt siden jeg så Stargate. Eventuelt at Gud finnes. Hvem vet? Jeg ønsker kun en fantasiverden og det fikk jeg, det føltes ikke som om den brøt med det universets premisser. Så der forblir vi vel uenige, men er jo ikke noe galt i det.

Nei faktisk ikke, kan vel ha noe med at jeg var såpass ung førstegangen jeg så filmene at det bare var sånn :)

Jeg gidder ikke å annalysere denne type filmer til døde, mye av gleden med dem forsvinner hvis man begynner å tenke på hvorfor ting er som de er har jeg funnet ut. Høres kanskje dumt ut, men jeg tror ikke jeg kunne ha klart å la meg underholde like mye som det jeg gjør av den type filmer hvis jeg hadde prøvd å finne ut hvorfor ting er som de er i den type filmer. Blir såpass mange dumme svar og ting med filmer som blir ulogisk osv, som fjerner mye av gleden :)

Jeg blir bare irritert av folk som sitter å sier det er ikke fysisk mulig, hadde aldri gått i virkeligheten osv. Har de glemt at det er film de sitter å ser på?

Shia gjorde også sine saker bra.

Shia gjorde det bra, der er vi enige ;)

Jeg tror ikke jeg ville hatt problemer med å se han ta over for Indy hvis den tid kommer, blir bare så dumt å kalle filmene for Mutt Jones and The City of Atlantis høres ikke så bra ut, ser ikke så bra ut heller for den sakens skyld :D

Edit:

@Batnobbit:

Hellboy er ikke noe problemer med å se, det er Daredevil som MÅ være i DC :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

4'ern er en überharry godbit med Sovjet VS USA for alle penga. Tar man filmen for det den er så vil definitivt kose seg.

Men favorittene er nok de litt mer jordnære, reflekterende filmene som 1'ern og Balboa er. Her skinner Stallone frem som både skuespiller og manusforfatter.

Endret av DoktorBacon
Lenke til kommentar
Jeg er i superhelt humør og lurer på om noen kan anbefale noen.

Det er jo egentlig ikke så mange så jeg lurer på om Hellboy er bra? Må den være i DC eller tenker jeg på Dare Devil nå?

Hellboy er bra, jeg har Directors Cut'en men tror ikke det er så store forskjeller egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...