Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er litt trist er at noen fans ikke likte den. De repeterte ikke plottet i denne her, noe som er et dristig steg da Indy handler om følelser for mange. Jeg ville sikkert vært fornøyd om de hadde kjørt det trygge løp, så sånn sett kanskje det hadde vært greit om de holdt seg til gammel formula. Er jo ikke noe kjekt å se at fans er blitt skuffet. På den andre siden er det også mange fans som er mer enn godt fornøyd.

Lurer på hvordan Shia-haterne kommer til å takle han i denne. Tror han kan overraske enkelte av dem. Spiller på en litt annen streng enn den "hyperaktive/nevrotiske". Var riktig casting det der syntes jeg. Kan ikke helt se hvilken andre mannlige skuespillere rundt 20 som ville klart den rollen :)

Lenke til kommentar

Så nettopp den første Rocky filmen og må si fy faen for en film! Dessidert den beste boksefilmen jeg har sett! Dette er absolutt en av favorittene mine, liker ikke å gi full pott til filmer men denne fortjener virkelig en 10/10!

:woot:

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Spørsmålet er ikke hva romvesener har i filmen å gjøre, spørsmålet er hvorfor i alle dager de ikke har noe i filmen å gjøre? Her har man voodoo-dukker, dødelige kister, magiske kopper osv. Jeg kjøper heller en løsning om at mye av dette kan stamme fra utenomjordisk teknologi fremfor at det er grunnet at Gud sin sønn drakk av en kopp.... Det blir så merkelig konservativt og rart at dette, utifra filmenes premiss, ikke blir troverdig? Her kjøper man det okkulte og det religiøse, men ikke en "vitenskapelig" tilnærming til det hele? Jeg syntes det var en flott utvidelse av universet og det unngikk repterende plott, som eksempelvis i 3'ere (som allikevel er min favoritt). Selv om plottet er en liten Stargate-rip off

Bare for å dra dette litt lenger.

Så neste gang Jackie Chan faller av toppen av en 25 etasjers byggning, faller igjennom to persienner og lander på beina å banker dritten ut av 25 mann så har det en helt fornuftig forklaring så lenge onkelen hans på slutten av filmen viser seg å være et romvesen med sitt eget romskip gjemt under utedoen bak i hagen?

For langt :p

Det som er litt trist er at noen fans ikke likte den.

Det er vel den sjangsen Spielberg og Lucas valgte å ta, jeg regner med at de viste at en del av fansen ville dette av lasset med den vendingen de tok.

Men det er jo moro for de som faktisk likte den filmen, jeg faller dessverre ikke under den gruppen :(

Satt også og tenkte på noe annet når jeg så Crusade, hvis de i det hele tatt har tenkt tanken å bringe tilbake Connery. Har han sagt blankt nei uten å ha hørt hva filmen skulle handle om, eller sa han ikke faen når han fant ut hvilken vei de skulle ta???

Lenke til kommentar

Rocky er konge på alle plan, både historiemessig, treningsmessig og kampmessig. 2ern er også meget god, men ikke like god som forgjengeren. 3ern er helt grei, 4ern scorer høyt på kul treningssekvens, men ikke særlig mer. 5ern er en skamplett, og 6ern overrasker stort, og er en fullverdig avslutning på serien.

Lenke til kommentar
Greit nok, den første Rocky-filmen er en bedre film - totalt sett, men gudene skal vite at aldri setter på den når jeg skal kose meg. III og IV derimot, de har jeg sett 15+ ganger hver, hvilken underholdning.

Samme her. Dolpher'n og Mr T er helt konge.

Syntes faktisk at den siste (Balboa) var en smule kjedelig, men det er nå meg.

Håper forresten at Stallone svir mens jernet er varmt og mekker en Rambo film til.

Lenke til kommentar
Greit nok, den første Rocky-filmen er en bedre film - totalt sett, men gudene skal vite at aldri setter på den når jeg skal kose meg. III og IV derimot, de har jeg sett 15+ ganger hver, hvilken underholdning.

Samme her. Dolpher'n og Mr T er helt konge.

Syntes faktisk at den siste (Balboa) var en smule kjedelig, men det er nå meg.

Håper forresten at Stallone svir mens jernet er varmt og mekker en Rambo film til.

Han har gått ut og sagt at det vil komme enda en Rambo film, men han skulle gå en ny vei med denne, det blir visst ingen krigsfilm :(

Lenke til kommentar

Mastema, på en skala fra 1 til 10, hvor ville du plassert stardust? Og er den for hvermansen, syntes du?

Aleksmyy: Av hva jeg har forstått så er det det alternative scripte til John Rambo filmen de skal bruke for å lage den nye filmen. Dattra hans (elns) blir kidnappa, om jeg ikke husker feil. Tror uansett at poenget er å gå litt tilbake til first blood filmen og fokusere på andre ting en bare dreping 24/7. Skal også være i USA denne gangen og takk gud for det.

First blood regner jeg som tidenes beste action film. Og jeg har sett MANGE.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...