Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Så Indiana Jones i går. Fy steike for en dårlig film.

Dårligste så langt i rekken. Og det med god margin.

Det begynte med at Indiana Jones overlevde en atombombe hvor han ble sendt 350 meter opp i et kjøleskap og etterpå kunne gå et par mil til nærmeste vennlige militærbase.

I tillegg var det en åpenlys trippelkarakter, kjedelig skurk, ikke så altfor ekle kryp. Nei, dette var årets filmskuffelse.

3/10

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik stjal Tarantino historien til «Kill Bill»

«Lady Snowblood» oppsummert med 25 ord:

Japanske Yuki blir født til å hevne foreldrenes død. Får trening av streng mester. Med samuraisverd dreper hun de tre mennene som ødela familien hennes.

«Kill Bill» oppsummert med 25 ord:

Gravide The Bride blir forlatt for å dø. Våkner fra koma. Reiser rundt med samuraisverd for å drepe de fem som har ødelagt livet hennes.

Lenke til kommentar
Iron Man var en... tja, rett og slett dritkul film. Men slutten (ikke klippet etter rulleteksten), men The Big Boss slutten syntes jeg var litt "stresset opp" og svak. Plutselig var den der, og plutselig var den over.

Følte til slik selv. Koste meg og plutselig var slutten der. Uansett en veldig god film! :thumbup:

Lenke til kommentar

Japanske Yuki blir født til å hevne foreldrenes død. Får trening av streng mester. Med samuraisverd dreper hun de tre mennene som ødela familien hennes.

Gravide The Bride blir forlatt for å dø. Våkner fra koma. Reiser rundt med samuraisverd for å drepe de fem som har ødelagt livet hennes.

And?

Lenke til kommentar

Wow, må være en utrolig smart person som skrev det der. Jeg mener, det er jo ikke sånn at Tarantino sier rett ut i ekstramaterialet at han tok mye fra Lady Snowblood

Lenke til kommentar
Hvem som har sett Indiana, og hva har dere å si om den ? Burde jeg se den så fort som mulig liksom ?

Om du liker de forrige Indiana filmene, så anbefaler jeg deg å se den, da den absolutt er i Indiana stil. :) Jeg syntes derimot den var litt overraskende, spesielt slutten som mange påpeker. Men ellers var det mye action, og spesielt jeg syntes den var utrolig morsom til tider, da det er mye "one-liners" som jeg liker!

Løp å se! :D

Lenke til kommentar
Så Temple of Doom for første gang i går, men skrudde den av før den var ferdig.

Fikk høre på forhånd at det var den dårligste av dem, men for noe vrøvl dette var.

Vel, det er vel ikke noen hemmelighet at det er dem som ikke liker Indy, og dem som elsker Indy. Jeg er absolutt blant dem som elsker dem :D Akkurat nok action, spenning, det arkeologiske liker jeg spesielt godt, og onelinerne er jo geniale! :D

Lenke til kommentar

Raiders og Crusade er to av de kuleste adventurefilmene noensinne. Temple, derimot, er feil på så mange måter at de ikke kunne gjøre annet enn å lage en til, for å redde æren.

Jan-Erik: Jeg tror de (og med det mener jeg vi) reagerer mest på at man forsøker å "lure" folk til å tro at han ikke er så åpen om det som han faktisk er, for å skrive en mer interessant artikkel. Det er klart man blir provosert, hvorfor skulle man ikke blitt det?

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar
Raiders og Crusade er to av de kuleste adventurefilmene noensinne. Temple, derimot, er feil på så mange måter at de ikke kunne gjøre annet enn å lage en til, for å redde æren.

Jan-Erik: Jeg tror de (og med det mener jeg vi) reagerer mest på at man forsøker å "lure" folk til å tro at han ikke er så åpen om det som han faktisk er, for å skrive en mer interessant artikkel. Det er klart man blir provosert, hvorfor skulle man ikke blitt det?

Velkommen til Dagbladet. Stedet for 2003.

"For en smart person", "Dust artikkel", "Provosert" "Pulitzer" .... etc.

Drar det noe langt, hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...