Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Hvis man først setter seg ned med Iron Man, så er man sannsynligvis typen til å like filmen. Personlig synes jeg det er den beste testosteronfilmen siden 300. Velfortjent plass, hvis man først skal ha én underholdningsfilm på listen så er den blant de mest underholdende.

Indy ryker fort som faen, akkurat som Snakes on a Plane (hvor høyt lå den på sitt beste?).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iron Man er jo en av de beste superheltfilmene gjennom tidene. Den og Batman Begins er velfortjente representanter på listen for den sjangeren. Selv om jeg personlig syntes det er en skam at Superman (1978) ikke er der. Men pyttsann.

Endel av filmene på IMDb-listen med få stemmer tror jeg ville stupt ut av listen om det var 50.000-100.000 som hadde stemt på de. Men det er vel en styrke med listen, få av mainstream folk gidder å se eksempelvis Stalker så derfor overlever den fordi man setter en lav grense for antall stemmer. Filmer for "spesielt interesserte" kan da heldigvis komme litt inn i rampelyset.

Lenke til kommentar

Kom nettopp hjem fra verdenspremiere :D

Veldig stilig å se Harrison Ford tilbake som Dr. Jones, og jeg elsker adventure-filmer så da er dette cream of the crop!

Jeg så filmen sammen med pappa, så det ble jo at vi sammenlignet en del med klassikerne, og vi konkluderte med at det var en verdig oppfølger. 7/10

Lenke til kommentar

Hmm... Blood Simple var rimelig god, men fryktelig ujevn.

Ser en bort ifra slutten og enkelte små deler av filmen var den lite engasjerende og led av dårlig skuespill.

M. Emmet Walsh var dog virkelig fornøyelig som leiemorder og spilte langt bedre enn de andre skuespillerne.

Lenke til kommentar
Tilbake fra Indy nå. Det var for mye skyting og for lange actionscener. Alt for lite dialog og en jævlig overkill på slutten. 7/10.

Bare jeg som satte spørmål med slutten?

Spoiler (ikke sett den siste filmen, ikke les):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Aliens for faen?
Lenke til kommentar
Tilbake fra Indy nå. Det var for mye skyting og for lange actionscener. Alt for lite dialog og en jævlig overkill på slutten. 7/10.

Bare jeg som satte spørmål med slutten?

Spoiler (ikke sett den siste filmen, ikke les):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Aliens for faen?

Ja, det var utrolig dumt å begynne å dra inn slikt. Slutten ble en slags blanding av pompøsitet og Signs.

Lenke til kommentar

Vel, tilbake nå jeg også. Den var akkurat så bra som jeg trodde den ville bli, ingen store overaskelser(Annet enn å se Janitor som FBI-agent!).

Veldig god underholdning, er vel konklusjonen.

Det eneste som plaget meg grenseløst var at lyden klikket et par ganger(Men det er jo Prinsen sin feil).

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Hehe, det kommer visst en film hvor Cameron Diaz spiller søsteren til en med leukemi og derfor skinner hun seg i symptati. Dog bare make-up. Er snakk om "badehetten"-trikset. Har ikke sett bilde av det, men lo av følgende kommentar:

So now this movie about sick little kids looks like some kind of alien invasion project. She looks like that little kid from X-Men 3. A real actor would have shaved their head. Daniel Day Louis would have actually given himself leukemia.

Forteller vel litt om hvem som virkelig lever seg inn i rollen og hvem som ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Skal ærlig innrømme at Daniel Day Lewis har gått meg litt hus forbi.. Tenker faktisk ikke så mye på han, og, uten å jukse ved å kikke på IMDb, så kan jeg vel nevne to filmer han spiller i; The Last of the Mohicans(spelling), og Gangs of New York, hvorav den første har jeg ikke sett på 100 år, og den andre har jeg ikke sett i hele tatt..

Men, jeg ble litt nysgjerrig med den "actually given himself.." -kommentaren.. Jeg var klar over at Christian Bale var en slik type skuespiller, men var overhodet ikke klar over at Daniel Day Lewis var "en slik en"...

Er det noen som føler å kommentere Daniel Day Lewis litt? Si litt om nevneverdige skuespillerprestasjoner (eksempelvis filmer man BØR få med seg, mye pga hans prestasjoner), eventuelle "blodkreft -stunt".. eller noe annet dere finner viktig!?

Takker :)

Lenke til kommentar

Day Lewis er svært selektiv i sine rollevalg. My Left Foot: The Story of Christy Brown kan i hvert fall anbefales. Han vant Oscar for sin innsats der. Ellers har jeg sett han i The Age of Innocence, In the Name of the Father, Gangs of New York og There Will Be Blood. Har gjør i hvert fall en strålende innsats i de tre sistnevnte filmene.

Lenke til kommentar

Man hører ikke så alt for ofte om DDL fordi han er selektiv og det går tidvis et par år mellom hans filmer. Det er en mann som så til de grader lever seg inn i rollene sine. Har man sett klipp og intervjuer av han til vanlig, så vil man bli enda mer forbauset over hans transformasjon.

Han er blitt nominert til oscar for fire av sine ti siste filmer. Han vant i to av dem.

Filmer man bør se:

In the Name of the Father

There Will be Blood

Last of the Mohicans

Gangs of New York

My Left Foot: The Story of Christy Brown

Da vil du nok trygt styre unna de mer middelmådige av hans filmer. :)

Lenke til kommentar
Iron Man var en... tja, rett og slett dritkul film. Men slutten (ikke klippet etter rulleteksten), men The Big Boss slutten syntes jeg var litt "stresset opp" og svak. Plutselig var den der, og plutselig var den over.

Nesten som om de gikk litt tom for tid (eller penger). Men trøsten er jo at det ga mersmak. Var scenen med jagerflyene og Afghanistan som virkelig gjorde det for min del.

Men det er jo greit å ikke brenne alt kruttet i første filmen. Det kommer tross alt to filmer til med Tony Stark (strengt talt tre om man skal telle med den lille rollen han har i The Incredible Hulk). Iron Man 2 kommer og sist men ikke minst en Avengers-film. Syntes Favreau har en sunn holdning til det hele:

Yeah. I think it [Avengers] would be a very smart third film in the Iron Man series. It's very difficult to keep these franchises from running out of gas after two [movies]. The high point seems to be the second one, judging by history: If you just look at the consensus in the reviews, you see that X-Men 2 and Spider-Man 2 are sort of seen by the fans as the sort of high point of both franchises, though I don't necessarily agree with that. But to be able to fold it into an Avengers is something you just couldn't do in another studio, and I think what Marvel is about is stuff you can't do at a bigger studio. They gave me tremendous creative freedom; they gave me tremendous freedom in casting, at the end of the day. Even though there was concern, they ultimately backed a decision [to hire Downey to play Tony Stark] that I don't think a studio would've, and now they're benefiting from having that nimble creative team. And that's, honestly, the most attractive aspect of working with them again.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...