Dorian Gray Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Han jobber vel for forumet, sånn sett er alt research, enten det er GTA IV ("må få mer innsikt i gamer.no) eller Transformes ("hvordan skal jeg kunne delta i diskusjonen hvis jeg ikke ser den flere ganger på kino?"). Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 (endret) Om Fight Club. en scizofren fyr som er kompis med brad pitt Jaja, uansett en film som anbefales på det sterkeste! IKKE LES SPOILEREN OM DU IKKE HAR SETT FILMEN!!! Hun bommer på begge. teknisk sett er ikke hovedpersonen i Fight Club schizofren. Han lider av det som på engelsk heter "Dissociative Identity Disorder", altså at han har flere personligheter. Når man er schizofren, så forstiller man seg andre personer, mens med splittet personlighet, er man de andre personene. Korrekt, bra. Mange som mikser de to. Det er kanskje ikke så rart at mange mikser disse to. Schizofreni innebærer (blant annet) en splittet personlighet. Det betyr ikke at man har flere personligheter, men at den man har er splittet i mange deler. Man kan sammenligne det med et knust speil, bitene danner tilsammen et speil men samtidig har ingen av disse bitene kontakt med hverandre. Forøvrig kan jeg legge til at mulitple personligheter er en meget omdiskutert diagnose For meg er ikke LOTR-filmene overvurderte, spesielt extended-utgavene. Er mye merkelig som ble kuttet fra kinoversjonen til fordel for mer whinete Frodo-scener. Må si jeg er enig, mange ting gir rett og slett ikke mening før man ser den utvidete versjonen. Endret 19. mai 2008 av Mastema Lenke til kommentar
athorb Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er vel sånn at schizofreni har noe med humørsvingninger og den slags å gjøre? I så fall er det ikke rart at de to tilstandene blandes sammen, folk med sterke humørsvingninger kan nok oppfattes som to ulike personligheter til tider. Han jobber vel for forumet, sånn sett er alt research, enten det er GTA IV ("må få mer innsikt i gamer.no) eller Transformes ("hvordan skal jeg kunne delta i diskusjonen hvis jeg ikke ser den flere ganger på kino?"). Nå vet jeg i alle fall hva jeg vil bli når jeg blir stor. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Adventure er ikke helt min greie, selv om jeg lar meg blende av enkelte filmer. Dotten, hvordan får du tid til kone og unger? Virker som du ser godt over gjennomsnittet på film, og jeg har vel aldri opplevd å være online på diskusjon uten at du er her(og jeg er online 4-5 timer om dagen, minst). Hjemmekontor og studier hjemmefra. Et bevisst valg for å få mer tid til ungene. Har ikke lyst til å stue dem vekk på SFO/barnehage i 8-9 timer dagen. Det ble sett mer film når jeg jobbet i forsvaret, men noe måtte vi jo gjøre på når vi seilte rundt i uke etter uke ^^ Blir verre til høsten, da blir det studier ved UiB. I tillegg til økt jobbing. @DottenDu liker "gøy stemning", og syns det er underholdene å se alver og lave hårete mennesker som går rundt og bærer på en ring i en HAUG med timer? Det er liksom ikke det samme som Star Wars eller 300. Dette er en stigmatisering av historien som jeg ikke kan dele i det hele tatt. Den er morsom i Clerks II, men er en av de mest unyanserte oppsummeringene jeg har vært borte i. Så vi ser totalt forskjellig på substansen og innholdet i denne filmen Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Det er vel sånn at schizofreni har noe med humørsvingninger og den slags å gjøre? I så fall er det ikke rart at de to tilstandene blandes sammen, folk med sterke humørsvingninger kan nok oppfattes som to ulike personligheter til tider. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor I store trekk ja. Folk med schizofreni har ikke så god kontakt med følelsene sine (de kan for eksempel begynne å le midt i en begravelse) og kan nok derfor oppfattes som om de har flere personligheter. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Følgende Harry-sitat fra AICN må jeg si jeg er veldig enig i. Harrison Ford har vært i en merkelig "fase" de siste år. Håper virkelig jeg også finner følelsen av at han er tilbake i nyeste Indy-film. You still have a passion for life though. You love it. And as people started talking about a 4th INDIANA JONES – you might have shrugged… you might have gotten a tinge of excitement… but deep down, perhaps you thought they should leave well enough alone. Perhaps there wasn’t a reason to revisit those wondrous days of yesteryear – with an actor that, frankly, just hasn’t been himself in perhaps… almost 20 years. You saw the earring, a number of bad films… but deep in your heart – of living actors… he’s your favorite. He’s the guy that defines being a MAN – or what you look for in a Man. He’s Harrison Ford… Indiana Jones… and my god, I missed him. http://www.aintitcool.com/node/36804 Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er motorsag massakeren en sann historie? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er motorsag massakeren en sann historie? Nei Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er motorsag massakeren en sann historie? Delvis. Filmen er "inspirert" av Ed Gein. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Då eg sat på Patton, tenkte eg at eg måtte gje han eit forsøk sjølv om det sikkert kom til å verte tre lange, keisame timar, men etter talen på starten visste eg at dette var ein film eg kom til å like, og sitte limt til skjermen gjennom heile. Under filmen fekk eg den same kjensla som eg fekk då faren min viste meg slike lange klassikarar som Lawrence of Arabia, The Great Dictator og Spartacus, og den kjensla har eg sakna lenge. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er det noen som har sett filmen 32 Hours, 7 Minutes? Husker jeg så traileren for lenge siden, men etter det har jeg aldri hørt noe mer om den. Virker innmari kul, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i den? Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er motorsag massakeren en sann historie? Delvis. Filmen er "inspirert" av Ed Gein. Ok. For de sier jo på filmene at det var en av de mest tragiske hendelser i amerikas historie. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er motorsag massakeren en sann historie? Delvis. Filmen er "inspirert" av Ed Gein. Ok. For de sier jo på filmene at det var en av de mest tragiske hendelser i amerikas historie. Det er fortsatt oppspinn. Det er delvis inspirert av Ed Gein, men han brukte hverken motorsag eller brukte sydde ansikter. Han var bestialsk though. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Av og til syns jeg trailere er så sykt irriterende, husker når die hard 4 var på vei så så jeg sikkert traileren 1000 ganger. Når jeg da skulle se filmen så hadde jeg jo allerede sett de feteste actionscenene Tror jeg skal slutte å se trailere, skal hvertfall ikke se dem flere ganger! Lenke til kommentar
Badering Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Trailere har den tendensen til å ødelegge litt av opplevelsen for meg også. Det er ikke stort, men de viser jo som oftest de viktigste og beste scenene i filmen. De har også en tedens til å vise litt for mye. Syntes det er bedre å se dem i riktig kontekst. For eksempel 300, med This is sparta-tingen. Var ikke like kult i filmen som den kunne vært Lenke til kommentar
Bob_3 The Builder Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Trailere er et vanskelig fag å mestre. Mener jeg leste om en egen Oscar for filmtrailere tidligere denne uken, men det går vel fortere å nevne det her enn å grave opp kilden igjen. Personlig ser jeg som regel bare trailerne èn gang, for å se om filmen ser interessant ut. Og trailere kommer gjerne mange måneder før filmen, så jeg rekker å glemme konkrete scener. Lenke til kommentar
blured Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 ^ Men mange trailere får deg også til å tro at filmen er helt annerledes enn det den egentlig er. Så ofte så kan man ikke bruke de som veiledning for om filmen er interessant. Eks: , som jeg syns er veldig misvisende. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har hørt at Funny Games-traileren skal være direkte misvisende. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Jeg har hørt at Funny Games-traileren skal være direkte misvisende.Utifra at jeg har sett originalen, syns jeg ikke traileren var så misvisende i forhold til den i alle fall Lenke til kommentar
athorb Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 (endret) Noen ganger blir smale filmer promotert som mer tilgjengelige enn de egentlig er, og det er nå temmelig misvisende. Endret 20. mai 2008 av athorb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå