Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sett I Spy da? Eddie Murphy er dritkul sammen med Owen Wilson.

 

Du kødder nå håper jeg???

 

I Spy er jo horribelt dårlig for å si det pent, finnes ikke morsom, håpløst skuespill og enda verre action. Er 90 minutter av livet mitt jeg aldri får igjen...

 

Edit:

 

Ta heller å følg forslaget til Erasus og se The Last Boy Scout...

 

Skal du se action-komedie med Murphy så se i hverfall 48 Hours eller Beverly Hills Cop, filmer som faktisk er bra.

 

Midnight Run med De Niro kan også annbefales, Bird on a Wire med Mel Gibson og Goldie Hawn, Big Trouble in Little China med Kurt Russell, Loose Cannons med Aykroyd og Hackman, Running Scared med Gregory Hines og Billy Crystal, Tango & Cash med Stallone og Russell, Stakeout med Dreyfuss og Estevez nok å velge i sånn at du kan styre unna I spy...

Endret av Manx
Lenke til kommentar

når vi snakker om Indiana Jones, så har jeg kun sett Raiders of the lost ark og den så vi på skolen. Og da var den ikke så veldig bra for uansett hvor bra en film er så blir man ikke i stemining til å se noe film midt i skoletiden når man sliter med å se hva som skjer på tv-skjermen pga sol-lyset som stråler inn i klasserommet og man sitter på noen harde tre-stoler. Er kansje derfor jeg ikke har sett de 2 etterfølgerene , men jeg har mange kompiser som sier at dvd-versjonen av Indiana Jones er mye bedre enn vhs som vi så på skolen. Men tenke jeg måtte ta en Indiana Jones maraton en helg å se alle de tre som er gitt ut å gå på kino å se 4ern når den er ute :)

Lenke til kommentar

Har selv stort sett kun dårlige minner rundt filmtitting på skolen. Det hadde vært fint med en tidsmaskin slik at jeg kunne reist tilbake og banket litt vett inn i meg selv. Men hadde vel litt med stemningen, motivasjonen og alt det der.

 

Beste filmopplevelse i skolesammenheng er vel Grumpy old men og Schindler's List. Men de gikk vi på kino og så. Snakker jo om kontrast for de to filmene der. Førstnevnte er for ordens skyld en flott komedie (likte oppfølgeren også, savner de to skuespillerne der).

Lenke til kommentar

Eg såg faktisk Schindlers liste for første gong no nettopp. Eg må berre seia at eg vart mektig rørt/sint då eg såg filmen. At nokon kan gjere noko slikt er for meg heilt uforståeleg. Er nesten litt absurd å tenkje på at dette berre er 60-70 år sidan. Søren kor stygge vi menneskje er. *Skamfull*.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
når vi snakker om Indiana Jones, så har jeg kun sett Raiders of the lost ark og den så vi på skolen. Og da var den ikke så veldig bra for uansett hvor bra en film er så blir man ikke i stemining til å se noe film midt i skoletiden når man sliter med å se hva som skjer på tv-skjermen pga sol-lyset som stråler inn i klasserommet og man sitter på noen harde tre-stoler. Er kansje derfor jeg ikke har sett de 2 etterfølgerene , men jeg har mange kompiser som sier at dvd-versjonen av Indiana Jones er mye bedre enn vhs som vi så på skolen. Men tenke jeg måtte ta en Indiana Jones maraton en helg å se alle de tre som er gitt ut å gå på kino å se 4ern når den er ute :)

 

Hadde det fire helger siden, og Jason Bourne trilogien helgen etter. Bedre hangoverfilmer finnes ikke :)

Har store håp for Indy 4, men er små skeptisk på såpass *store* navn på skurker, Indy har aldri hatt det før. Og ved det mener jeg screentime,bare så det er sagt.

(Ray Winstone og Cate Blanchett er meget større en tiligere skurkeroller)

Lenke til kommentar
Sarkasme er som alltid en oase av visdom! Hva ville vel verden vært foruten? :new_woot:

 

Siden noen fant for godt å slette et av mine innlegg, et litt mer konstruktivt svar:

 

Noen sjangre/regissører/skuespillere etc har etablert seg med større andel av mislikte filmer enn andre. Sannsynligheten er liten for at mesterverk plutselig skulle dominere framtiden fra samme front. Filmhistorien er i favør av dette.

 

En slik påstand ville i følge deg være lite verdt, men den er ikke noe mindre sannferdig av den grunn.

 

Du er alt for krass mot de som måtte legge til grunne historikk når de styrer unna filmer/sjangre. De går kanskje glipp av enkelte filmer de kunne ha likt, men til gjengjeld slipper de unna langt flere de ikke ville likt. Forhåpentligvis baserer man sine valg utifra et mangfold av inntrykk, men det er uansett umulig å få med seg alle gode filmer, noen vil man alltid gå glipp av. Et statistisk utgangspunkt er vel så bra som noe.

Lenke til kommentar

Så Nosferatu x2 (utvasket trist lærer) i tysk på GK/VK1. Før og etter sommerferien. VHS, sollys,liten TV, tyve 15-16 åringer som gneldrer, dårlige stoler og mange som "måtte" på do.

 

Beste filmopplevelse på skolen tror jeg må være Idi i Smotri på ungdomsskolen. Så den på vinteren, satt langt framme (tven var svær, hele 28"), folk måtte skrive om den. Den ble vist to timer etter skoleslutt. Etter middag kom folk tilbake for å se den, så avspassere dagen derpå.

 

Det er kun én skolefilm jeg har hatt glede av å se. Det å se film på generell skole er en uting.

Lenke til kommentar
Det er kun én skolefilm jeg har hatt glede av å se. Det å se film på generell skole er en uting.

Nei. Ikkje i eit skikkeleg auditorium med greie stoler, og lerret. Sjølvsagt er det drit å sjå film i eit vanleg klasserom på ein gammal katodeskjerm, men dei fleste skular har vel eit "film" auditorium no for dagen. Vår vidaregåande skule er eldgammal, men sjølv vi har eit :)

Lenke til kommentar

Movieheart, må si meg uenig med deg. Kino er irriterende nå vet ikke jeg om at jeg er gal, men det å se på film sammen med 100 andre får meg til å riste også må jeg tisse gjentatte ganger. Noe som ender opp med at vennene mine sier at jeg gikk glipp av en super kul scene, mens jeg var på do.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...