Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden kan de lage en film som "battle for Haditha" ?

Herregud for en sjuk film.

 

En nødvendig film. Illusjonen om vår snillhet må brytes.

 

Snillhet? Sersjant Ramirez i filmen var 20 år da hendelsen tok sted. Da hadde han vært 3 år i tjeneste. Hele opplegget er galt, å ved å blande skyteglade 18åringer med svært så dumme iraqere med lett tilgang til våpen, gjør det hele enda litt mer galt.

 

Den filmen får 1/10 hos meg. Jeg antar poenget var å få fram et politisk blikk og la hodene surre, men filmen var bare grusom - men kanskje nødvendig.

 

Det virker som det ikke er filmen du synes er dårlig, men tilstanden den skildrer.

 

Nå skal jeg ikke gå god for denne filmens handling, men at dette i større og mindre grad skjer er garantert. De norske soldatene i Bosnias remake av shooting dogs er et godt eksempel på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Herreguud! Skjønner ikke at Armageddon bare har 5,9/10 på imdb! Akkurat sett den, og blir mer fasinert for hver gang jeg ser den. Drama, humor, spenning og kjærlighet, filmen har jo alt!

Synes det høres riktig ut jeg.

Hva? At den minst fortjener 9/10? :D

Lenke til kommentar
Herreguud! Skjønner ikke at Armageddon bare har 5,9/10 på imdb! Akkurat sett den, og blir mer fasinert for hver gang jeg ser den. Drama, humor, spenning og kjærlighet, filmen har jo alt!

Synes det høres riktig ut jeg.

Hva? At den maks fortjener 5.9/10? :D

Ja

Lenke til kommentar
Herreguud! Skjønner ikke at Armageddon bare har 5,9/10 på imdb! Akkurat sett den, og blir mer fasinert for hver gang jeg ser den. Drama, humor, spenning og kjærlighet, filmen har jo alt!

Synes det høres riktig ut jeg.

Hva? At den maks fortjener 9/10? :D

Ja

Vel, forskjellige meninger er bra. Selv digger jeg den! :)

Lenke til kommentar
Syns også at Armageddon var en kjempefilm, skjønner heller ikke den scoren...

Dette er grunn til at Armageddon ikke bare burde ha 5.9/10 på IMDB, men istedenfor ha vært høyt oppe på IMDB's bottom 100 lista. Jeg vil anbefale alle å lese den lange recap på den siden jeg linket til, ler dere ihjel og samtidig forstår hvorfor filmen er så sinnsykt dårlig.

Lenke til kommentar
Nå skal jeg ikke gå god for denne filmens handling, men at dette i større og mindre grad skjer er garantert. De norske soldatene i Bosnias remake av shooting dogs er et godt eksempel på dette.

tenker du på det manipulerte klippet?

 

Tenkte på den hvor de dro rundt å skjøt hunder.

Lenke til kommentar
Hvis det er det jeg tenkte på så var det jo fordi lokal befolkningen spurte om de kunne skyte de fordi de hadde rabies eller hva det var.

Uheldig er det så klart at filmeren lastet opp filmen uten å ta med hvorfor de drepte hundene.

 

Vet ikke jeg. Det var uansett unødvendig å filme det.

Lenke til kommentar

Armageddon er en flott film. Som skapt for kinoen. Bay beviser at han er popcornmesteren når det kommer til Action med filmer som The Rock, Armageddon og Transformers. Så har han noen heller dårlige/middelmådige filmer utenom det, men pyttsann.

 

Dessverre er det slik at Bay har endel som hater filmene hans før de har sett dem. Jeg håper han fortsetter å irritere dem med stadig nye filmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...