Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir det egentlig laget ny Hulk film? Og er Hulk med i Marvel historiene om Spider-Man/Iron Man osv?

 

EDIT: Når jeg tenker meg litt om. Noen som har lyst til å fortelle litt om Marvel? Om tegneseriene o.l? :D

 

Jepp. Hvis du tar en titt på World War Hulk, så kan du se han banke livskiten ut av de begge to.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor blir det egentlig laget ny Hulk film? Og er Hulk med i Marvel historiene om Spider-Man/Iron Man osv?

 

EDIT: Når jeg tenker meg litt om. Noen som har lyst til å fortelle litt om Marvel? Om tegneseriene o.l? :D

 

 

I filmuniverset så er Hulk med i samme univers som Iron Man. Men trolig ikke Spider-Man, da Marvel Studios solgte filmrettighetene. I tegneserieverdenen så er Hulk, X-Men, Spider-Man, Ghost Rider, Fantastic Four, Blade, Punisher, Daredevil, Captain America, Thor m.m. i samme univers (Marvel-universet). Men Marvel Studios har ikke filmrettighetene til Spider-Man, Ghost Rider, Blade, Fantastic Four og X-Men og det blir derfor vanskelig å innlemme dem inntil man får rettighetene tilbake (som de får om det ikke lages oppfølger innen 4-5 år). Daredevil er eksempelvis noe Marvel Studios nå har fått tilbake rettighetene til.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
cover.jpg

 

Så har man folk som Supermann, Batman, The Flash og Wonder Woman (m.m) som er i DC-universet.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
justice_league_2.jpg
Lenke til kommentar
*Snap*

Morsomt! Hvor befinner Justice League seg i alt dette? Er det Marvel, eller er det et filmselskap som fikser?

Justice League er det DC som har, ikke at det ble noe av den men om så hadde den blitt produsert av Warner Bros som er de som har drevet med forskjellige DC adapsjoner. Om jeg skal være litt nerdete kan jeg jo legge til at Justice League ble startet i 1940 av All Star Comic (da som Justice Society of America), som deretter ble kjøpt opp av DC (de kjøpte i samme slengen rettighetene til en rekke andre karakterer) og som deretter døpte det om til Justice League of America. De mest profilerte medlemmene er Batman, Superman, Flash, Hawkman, Wonderwoman, Green Lantern og the Martian Manhunter. Men så og si alle superheltene i DC har på et eller annet tidspunkt vært med i JLA. Marvels superhelt team er Avengers, veit ikke så mye om de, har vel mest lest DC tegneserier.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
Hvordan i all verden kan de lage en film som "battle for Haditha" ?

Herregud for en sjuk film.

 

En nødvendig film. Illusjonen om vår snillhet må brytes.

 

Snillhet? Sersjant Ramirez i filmen var 20 år da hendelsen tok sted. Da hadde han vært 3 år i tjeneste. Hele opplegget er galt, å ved å blande skyteglade 18åringer med svært så dumme iraqere med lett tilgang til våpen, gjør det hele enda litt mer galt.

 

Den filmen får 1/10 hos meg. Jeg antar poenget var å få fram et politisk blikk og la hodene surre, men filmen var bare grusom - men kanskje nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...