Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Les hva Wikipedia skriver om b-film.

 

Vil nok heller definere Pulp Fiction som en klassisk independentfilm. B-filmens gullalder var fram til 80-tallet.

 

Walken og Willis var nå veldig store den gang også. Det samme går for Travolta, selv om den filmen der var hans "comeback" etter en lang downperiode. Budsjettet var vel på 8 millioner dollar, som ikke er særlig mye i Hollywood-sammenheng. Hvor lavt et budsjett må være for å bli omtalt som "b-film" aner jeg egentlig ikke.
Gjennomsnittbudsjettet på nittitallet lå på omkring 25 mill. USD.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er ikke det man betegner som "B" gjeldende kun for NETTOPP budsjettet på filmen? Herregud, skal man liksom gå etter hvor lav oppløsning bildet har, om kameramannen har tourettes eks.?

 

Ok, det har vel seg slik at man har lite budsjett om man leier inn kameramann med tourettes, men ja..

"Gudkjem... eg elsk... FAEN."

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Etter å ha spilt GTAIV i noen timer og deretter sett Iron Man, så har jeg bestemt at 2008 er kanskje det kuleste året noensinne til å være 13 år gammel. Unntaket er kanskje 1969 og månelandingen, som må ha vært alle romfartinteresserte guttungers drøm, men vi ligger ikke langt bak. Det er så godt å se dyktige mennesker som lager kvalitetsprodukter som er rettet mot yngre mennesker. Iron Man er riktignok kul for både unge og de som er unge til sinns (Dotten er vel noe-og-40 nå, og han likte den), men akkurat som Transformers så tror jeg det er de yngste som virkelig koser seg for tiden.

Lenke til kommentar
Etter å ha spilt GTAIV i noen timer og deretter sett Iron Man, så har jeg bestemt at 2008 er kanskje det kuleste året noensinne til å være 13 år gammel. Unntaket er kanskje 1969 og månelandingen, som må ha vært alle romfartinteresserte guttungers drøm, men vi ligger ikke langt bak. Det er så godt å se dyktige mennesker som lager kvalitetsprodukter som er rettet mot yngre mennesker. Iron Man er riktignok kul for både unge og de som er unge til sinns (Dotten er vel noe-og-40 nå, og han likte den), men akkurat som Transformers så tror jeg det er de yngste som virkelig koser seg for tiden.

 

Hva mente du med "det kuleste året til å være 13 år gammel." Tok ikke helt den 13 år greia...

Lenke til kommentar

Regner med at han mente at det å være 13 i dag, kanskje er det beste året å være 13 på noen gang i historien.

 

Men vil dere si at det er verdt å ta seg en tur på Iron Man til uken når man i utgangspunktet aldri har vært så veldig glad i superhelt filmer? Eneste filmen jeg har likt i den sjangeren noen gang er Batman Begins (10/10!). Eller skal jeg bare ta èn tur til neste uke for å se Indiana Jones?

Lenke til kommentar
Regner med at han mente at det å være 13 i dag, kanskje er det beste året å være 13 på noen gang i historien.

 

Men vil dere si at det er verdt å ta seg en tur på Iron Man til uken når man i utgangspunktet aldri har vært så veldig glad i superhelt filmer? Eneste filmen jeg har likt i den sjangeren noen gang er Batman Begins (10/10!). Eller skal jeg bare ta èn tur til neste uke for å se Indiana Jones?

Iron Man er litt ulik de andre superhelt filmene, og jeg anbefaler deg til å se den mens den går på kino. Selv har jeg vært 2 ganger på den, og den er bare fantastisk bra. Om du liker litt fancy maskineri, biler o.l er det plenty av det i filmen, samt en nydelig jente! Journalisten, hva heter hun irl?

 

Oog, ikke glem å sitte igjen etter rulleteksten da det er viktig! :)

 

Enjoy!

Lenke til kommentar
Men vil dere si at det er verdt å ta seg en tur på Iron Man til uken når man i utgangspunktet aldri har vært så veldig glad i superhelt filmer? Eneste filmen jeg har likt i den sjangeren noen gang er Batman Begins (10/10!). Eller skal jeg bare ta èn tur til neste uke for å se Indiana Jones?

 

Jeg kan anbefale den, og jeg hadde absolutt null kjennskap til Iron Man fra før. (eneste kjennskap var Black Sabbath sangen med samme navn) God og underholdende med Downey Jr. i en rolle skreddersydd ham. (arrogant og ovenpå)

 

Ccola: Leslie Bibb heter journalisten.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...