Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Kan ikke si jeg deler Dotten`s klokketro på Ray Stevenson akkurat.

For det første er han brite og ofte er det et problem når briter skal spille Amerikanere.

Helt enig, et av de store problemen med Batman Begins var at Batman (en av de mest ikoniske amerikanske superheltene) ble spilt av en brite. Tror neppe det blir Ray Stevenson som ødelegger en eventuell Punisher. I Rome spilte han som Dotten sa veldig bra og rollen han spilte var ikke så forskjellig fra the Punisher. Om han klarer en amerikansk aksent tror jeg han vil bli en ganske bra Punisher. Så for vi se om manuset og regien holder mål.

Noen ser på Punisher som Captain America ble det sagt i Civil War

Ikke sånn jeg husker det. I følge min hukommelse ble det sagt at grunnen til at Castle kjempet i Vietnam krigen var på grunn av Captain America. Men nå ser alle, inkludert Captain America selv, Castle som en farlig psykopat som bare er hakket bedre enn de han dreper. Absolutt ingen i Marvel universet (kanskje bortsett fra Nick Fury) liker the Punisher og hver gang han møter en av de andre superheltene ender som regel i en slåsskamp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Christan Bale må sies at er en hel del bedre skuespiller enn Ray Stevenson,og Bale har spilt amerikaner flere ganger,bare så det er sagt. Og tror ikke BB slet grunnet det,men at det ble litt bråk utenfor filmen(av batman-fans og kritikerne før filmen) det er nok naturlig og sant,men de fleste ble fornøyd etter filmen ble vist,noe som jeg ikke tror Ray mestrer på samme måte som Bale.

 

Altså at Castle og Captain Amerika er like er blitt sagt utenom tegneserien selvfølgelig,ikek av selve tegneserie-figurene i serien.

Castle ble laget etter en Captain America mal. Men Castle fikk mer menneskelige trekk enn C.A.

 

EDIT: At mange briter kan snakke med amerikans aksent og vica verca er ikke mitt poeng,poenge var at jeg ikke tror at Ray Steveson mestrer det.

Det går på kvaliteten på skuespilleren,ikke fødested.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Christan Bale må sies at er en hel del bedre skuespiller enn Ray Stevenson,og Bale har spilt amerikaner flere ganger,bare så det er sagt. Og tror ikke BB slet grunnet det,men at det ble litt bråk utenfor filmen(av batman-fans og kritikerne før filmen) det er nok naturlig og sant,men de fleste ble fornøyd etter filmen ble vist,noe som jeg ikke tror Ray mestrer på samme måte som Bale.

 

40.png

Poenget mitt var at det finnes mange briter som har spilt amerikanere og jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer med det før nå.

 

EDIT: At mange briter kan snakke med amerikans aksent og vica verca er ikke mitt poeng,poenge var at jeg ikke tror at Ray Steveson mestrer det.

Hvordan vet du dette? Har du hørt Ray Stevenson prøve å snakke med amerikansk aksen?

Lenke til kommentar
Kan ikke si jeg deler Dotten`s klokketro på Ray Stevenson akkurat.

For det første er han brite og ofte er det et problem når briter skal spille Amerikanere.

Men det skjer jo også at briten overgår enhver amerikaner.

 

Han er et geni :)

 

Når det kommer til Stevenson så har han til gode å bevise at han ikke kan gjøre det bra, da han har prestert godt over gjenomsnittet i alt jeg har sett han i. Noe som ikke er tilfellet med Bale. Så spennvidden til Stevenson er foreløpig bedre enn hva tilfellet er med Bale (selv om jeg mener Bale så langt har bevist seg som en bedre skuespiller, men så har han jo hatt langt flere muligheter til å vise seg frem).

 

Stevenson sin prestasjon i Rome overgår alt jeg har sett av Jane (selv om jeg liker den skuespilleren) og jeg har ingen grunn til å tvile på at han vil prestere i fremtiden. Når det kommer til Punisher: War Zone så er jeg mer skeptisk til manus og regissør enn jeg er til Stevenson. Men det skal mye til for Stevenson å toppe Rome, men om han klarer det så blir jeg mer enn fornøyd med han. Hvilken dialekt han har bryr meg fint lite, jeg trenger ikke en amerikansk Punisher. Karakteren kunne hatt samisk bakgrunn for min egen del, det er tross alt en adapsjon og ikke en eksakt filmatisering av tegneserien. Så lenge de fanger stemningen og karakteren blir jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Hvilken dialekt han har bryr meg fint lite, jeg trenger ikke en amerikansk Punisher. Karakteren kunne hatt samisk bakgrunn for min egen del, det er tross alt en adapsjon og ikke en eksakt filmatisering av tegneserien. Så lenge de fanger stemningen og karakteren blir jeg fornøyd :)

Her derimot er jeg en smule uenig, men så har jeg også lagt merke til at Dotten ikke er like streng som meg når det gjelder adapsjoner ;)

Om man først skal gidde å adaptere noe synes jeg man skal prøve å være mest mulig tro mot kildematerialet, enten det gjelder tegneserier, bøker eller videospill. Jeg mener ikke at hver tegneserieadapsjon skal være Sin City, men man skal ikke ta seg for store friheter heller. Å gjøre Frank Castle til brite synes jeg ville vært å ta en for stor frihet.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
shaun of the dead

 

Haha, den frister! Digget Simon Pegg i Hot Fuzz. Men skvetter man litt av den da? Trenger å frynse nervene mine litt.

 

Jeg så Rec sammen med Vintermåne. Da skvatt jeg skikkelig et par ganger og noen av kompisene mine skvatt så de ble sittende å skrike.

 

Edit: Er det sant at Pulp Fiction er en b-film?

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Spurte du virkelig om Pump Ficton var en b-film?

Seriøs?

Nei det er ikke sant.

 

Bruce Willis

Amanda Plummer

Samuell L Jackson

Christofer Walken

John Travolta

osv

 

Vant gullpalmen for fanken

Lenke til kommentar
Spurte du virkelig om Pump Ficton var en b-film?

Seriøs?

Nei det er ikke sant.

 

Bruce Willis

Amanda Plummer

Samuell L Jackson

Christofer Walken

John Travolta

osv

 

Vant gullpalmen for fanken

 

Ikke for å bringe denne diskusjonen nok en gang opp, men Pulp Fiction er en b-film.

 

Budsjettmessig er var den det. Den hadde en ukjent regisør, og svært mange av de store skuespillerne var ikke helt det store den gang.

 

Og at filmen vant gullpalmen endrer på ingen måte filmens betegnesle.

Lenke til kommentar

Er ikke det man betegner som "B" gjeldende kun for NETTOPP budsjettet på filmen? Herregud, skal man liksom gå etter hvor lav oppløsning bildet har, om kameramannen har tourettes eks.?

 

Ok, det har vel seg slik at man har lite budsjett om man leier inn kameramann med tourettes, men ja..

Lenke til kommentar

Walken og Willis var nå veldig store den gang også. Det samme går for Travolta, selv om den filmen der var hans "comeback" etter en lang downperiode. Budsjettet var vel på 8 millioner dollar, som ikke er særlig mye i Hollywood-sammenheng. Hvor lavt et budsjett må være for å bli omtalt som "b-film" aner jeg egentlig ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...