Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Selv hadde jeg et lite gjensyn med X-men 1 og 2.

 

Husket egentlig begge to ganske godt (har vel ikke sett de siden de var på kino) og jeg må si at det er to fornøyelige superhelt-filmer :)

 

Det skal nevnes at hun som spiller Rogue var langt mer irriterende enn jeg husket henne, er ikke så veldig glad i skuespilleren der.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Clerks 2 er ikke like god som sin forgjenger, men den er forsatt en morsom film. Mange flotte scener, og dialogen til Kevin Smith er nok en gang plettfri :)

 

Across the Universe traff meg i hvert fall. Nå er jeg en stor Beatles-fan, og elsker 60-tallet, så det har vel noe med det å gjøre, men en koselig film what so ever.

Lenke til kommentar

Jøss, i følge denne artikkelen så spiller Smith inn scener til Hancock bare et par måneder før den har premiere og etter at den er blitt screenet til testpublikum. Den har viss i tillegg også gått glipp av PG13 og blir R. Akkurat det er jo ikke nødvendigvis negativt. Selv The Dark Knight blir jo PG13, så ville jo vært kjekt med en superhelfilm med litt høyere aldersgrense. Selv om det nok ikke akkurat var planen og de gjør nok tiltak for å justere den ned til PG13 i jakten på flere dollar....

Lenke til kommentar

Fikk endelig sett Shoot 'Em up og er vel to ting jeg har og si å det er:

 

1. Konge soundtrack :D

2. Dette var vel filmen Joe Carnahan prøvde å lage med Smokin' Aces...

 

Kan vel også nevene at Giamatti er konge som vanlig...

 

Guns don't kill people! But they sure help.

Lenke til kommentar
Men så var jo folketallet lavere den gang, så der kan jo også mattematikere leke seg litt.

 

På den annen side var film og ikke minst Kino bred folkekultur, mens det i dag snarere har blitt en ungdomskultur, og kultur for en filminteresert gruppe. Folk flest over 35 går sjeldent på kino men ser gjerne filmer hjemme på tv, i tiden før tv kom gikk gjerne hele lokalsamfunn på kino to tre ganger i uken, og hele befolkningen i bygda hadde kinoen som et slags samlingsted, særlig i Sør Europa, men sikkert også til en viss grad i USA. I Norge hadde vi en sterk protestantisk bedhus kultur som hindret at kino og film ble et like bredt folkefenomen, som i katolske land.

 

Folketallet var lavere, men besøkstallene var mange ganger høyere enn nå for tiden (også her til lands). Å oppnå besøkstallene Gone With The Wind hadde er enhver kinosjefs våte, men akk så utopiske, drøm.

Endret av tigerdip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...