Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg så henne i "Juno" før jeg så "Hard Candy", kan ikke si annet at jeg er imponert over hennes talent, spesielt til å være så ung. "Hard Candy" var en spesiell film i og med atman igrunn ikke "holder med" noen, alle er personer du helst skulle ønske ikke fantes. Allikevel finnes det sider ved dem man kan argumentere for, noe jeg heller ikke liker med meg selv. Filmen holder seerens oppmerksomhet fra begynnelse til slutt, og man sitter igjen med et inntrykk som man bruker lenger tid på å bearbeide enn den tiden rulleteksten tar, noe som dessverre er sjelden vare. God film, likte den ikke, men håper det kommer lignende filmer.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg Steve McQueen og Hitchcock-boksene på Norli og i den anledning så jeg Bullitt.

 

Filmen er gjennomgående treg, men ikke på en god måte (Heat er bedre i så måte). Den bruker alt for lang tid til å bygge seg opp.

 

I tillegg er biljakten lite minneverdig. Riktignok har den fungert som en inspirasjon for biljakt-scener i nyere filmer, men sett med "dagens øyne" og med det jeg har sett av biljakter, så er dette ikke akkurat noe særlig stilig.

 

One-linerne til McQueen har heller ikke tålt tidens tann, så mitt møte med Bullitt var heller labert.

 

En ting jeg skal gi filmen er at den har et rimelig interessant og avansert plot,

 

Er Cincinatti Kid og The Getaway noe særlig annerledes?

Lenke til kommentar
Mener det ble sagt at det skal ha gått like mange år i "indy's verden" som i vår verden i filmen?

altså siden last crusade ble laget.

 

Det stemmer. Indy er ca 17 år eldre i denne filmen enn han var på sitt siste eventyr. :)

 

Årets første filmbombe er klar og det ble Speed Racer, Wachowski-brødrenes siste film med Fox og Hircsh i rollene. Katastrofale tall på kinoen, Iron Man senket dem i sin andre helg.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Håper bare filmen spiller på at han er gammel, og ikke drar en "A View To A Kill" hvordan de faktisk prøvde å overbevise seerne om at Roger Moore var en sprek ungfole.
Hehe. Moore forfalt mye på få år. Av det jeg har sett (traileren) synes jeg Ford ser eldgammel ut. Får satse på du har rett...
Lenke til kommentar

"The third film does end with the strong implication that the story will continue, however there's been no official word on a fourth film yet.

 

Sony has announced that a 3D animated movie will be released in Japan entitled "Biohazard: Degeneration", and that this movie's American title will be "Resident Evil: Degeneration". It will not pick up where the third film left off, but rather deal in an altered storyline and takes place about 7 years after Raccoon City. This movie does involve Claire Redfield and her partner Leon Kennedy, who are both prominent characters in the Resident Evil video game franchise.

 

There have been some rumors that if a fourth film is made it probally will have Claire Redfield as the lead charater instead of Alice. In an official statement Milla Jovovich commented that she most likely will not sign on for a fourth movie, but Ali Larter (Claire Redfield) said that if they asked her, she would be more than happy. "

 

 

 

Fra imdb forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...