Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Bøker leser jeg minimalt av likevel, og jeg har da fått inntrykk av at du ikke leser så mange heller (med mindre jeg blander deg med en annen en på forumet her), så jeg kan ikke skjønne at det skal være noe positivt! :tease:

7603189[/snapback]

Jeg burde bli fornærmet, men jeg er mest av alt overrasket. Hva har gitt deg det inntrykket?

Hadde det forøvrig vært så enkelt som å stille ut blanke ark og påstå alt mulig, så ville vi nok sett det litt oftere (og vi hadde sett litt flere rike kunstnere). Den slags argumentasjon holder dessverre ikke.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så nettopp nettopp From Dusk Till Dawn. Første timen kjørte god og safe stil, men deretter kom de siste 40 minuttene. WTF?!?

7602383[/snapback]

Siste delen hørte absolutt ikke hjemme der den fant sted.

7602445[/snapback]

Beste filmen til Rodriguez, milevis foran alt Tarantino har liret fra seg.

Lenke til kommentar
Er enig med deg i dette med domino brikkene i gamle filmer, men eg har sett langt verre  det vi ser i denne filmen. Når eg setter meg ned med gamle filmer av denne typen så er eg forberedt på mye rart av det du sier der, og på den måten elimerer eg ein del av det irritasjonsmomentet der.

7603552[/snapback]

Ja, til vanlig setter jeg også forventningene langt nede, men siden filmen hadde rundet det gyldne tiår, trodde jeg mer jeg skulle få noe à la Platoon i stedet for The Longest Day.

Jeg burde bli fornærmet, men jeg er mest av alt overrasket. Hva har gitt deg det inntrykket?

Tja, men har jeg ikke rett da?

Hadde det forøvrig vært så enkelt som å stille ut blanke ark og påstå alt mulig, så ville vi nok sett det litt oftere (og vi hadde sett litt flere rike kunstnere). Den slags argumentasjon holder dessverre ikke.

7604543[/snapback]

Vel, nå føler i allefall jeg, og sikkert samtlige andre her, at ingen argumentasjon holder når 2001 skal kritiseres i ditt åsyn. :wee:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Litt tilbake til diskusjonen om hvorvidt realisme i krigsfilmer er viktig. Jeg så nettopp FMJ for femte gang eller noe sånt, sånn for å friske opp litt. Er den blant de realistiske rent krigsmessig?

7602487[/snapback]

...Tjaaa... den fokuserer jo ikke så mye på selve krigen som på det psykologiske i soldatene. Jeg klarer i allefall ikke å bestemme meg, men kanskje Gunfreak kan luke ut noe ugress.

Jeg vil i allefall påstå at den er mer realistisk enn en er urealistisk. :)

Vel sammenlignet med Apocalypse Now er FMJ en dokumentar. er litt usikker det jeg tviler mest på at byen var så ødelagt som blir vist i filmen, kan godt hende noen deler av byen var så ødelagt med de fleste deler av byen var ikke så ødelagt, og tror at Kubrick gjorde det slik så det skulle ligne ut utbombedte byer fra WW2, også disse gass flamene som står å brenner i bakgrunnen. tenker alt det bare er for å skape en følelse av krig.

Lenke til kommentar
Jeg har da skjønt Donnie Darko, jeg så den 3 forbanna ganger. Jeg har til og med lest rundt på teorier på nett og satt meg inn i den i et tappert forsøk på å finne ut hva som var så stort med den. Det var først da jeg hadde gjennomanalysert den at jeg forstod at man måtte være en misforstått emo whinechild for å like den, og at det som var til for å "tas" egentlig var omtrent som jeg forstod den første gang. 2001, derimot, er det blitt skrevet bøker om. Ikke bok, bøker.

Donnie Darko er spruten man får på buksen i det man kaster småstein ut i havet som 2001 er.

For min del har 'meningen' med Donnie Darko veldig lite å si. Elsket filmen første gangen uten å forstå noe særlig. Tenkern neste ikke på den som en abstrakt film engang. Mens 2001 fungerte motsatt, meningen i den har alt og si. Og var ikke skikkelig god før jeg fikk lest litt om hva alt dreide seg om.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar
Bøker leser jeg minimalt av likevel, og jeg har da fått inntrykk av at du ikke leser så mange heller (med mindre jeg blander deg med en annen en på forumet her), så jeg kan ikke skjønne at det skal være noe positivt! :tease:

7603189[/snapback]

Jeg er også overrasket. Steffy er da en av våre forumgjengere jeg kunne veddet penger på at leste en bok i ny og ne. Jeg har til gode å møte mennesker jeg synes virker intelligente som ikke leser bøker.
Lenke til kommentar
Lurer litt på om jeg skal sette på "The Texas Chainsaw Massacre" jeg.

Fikk lyst til å se på skrekkfilm, og har sett de fleste jeg har nå i det siste.

eller noen andre bra forslag til skrekkfilmer?

7608112[/snapback]

Hvis det er 2003(?) versjonen, så er det et greit valg. Jeg synes originalen blir litt for mye hyl og vræl, og lite skremmende. ellers kan jeg anbefale Wrong Turn, the Hills have eyes, The Grudge, Silent Hill for å nevne noen.

Lenke til kommentar
Jeg så nettopp nettopp From Dusk Till Dawn. Første timen kjørte god og safe stil, men deretter kom de siste 40 minuttene. WTF?!?

7602383[/snapback]

Haha, satt igjen med samme følelse. Første delen er grei nok, en over middels god film, så plutselig blir alt snudd på hodet. Ødelagte filmen for min del, men tydelig at andre mener det motsatte. :wee:

Siden vi snakker om krigsfilmer; jeg så nettopp Saving Private Ryan. Langt fra den beste krigsfilmen jeg har sett (Apocalypse Now ligger usett i hyllen og er morgendagens prosjekt), men den var egentlig ganske så god. Visste ikke helt hva jeg skulle forvente, så jeg ble positivt overrasket. Tom Hanks spiller som vanlig veldig bra, regien til Spielberg kan man ikke si noe på. Stilfullt.

Fikk forresten blant annet Hotel Rwanda og Crash til jul, de er gode, right?

Lenke til kommentar
Jeg leser aldri bøker og er meget intelligent.

7608334[/snapback]

Definer intelligent. Betyr det at du vet mye om kultur? Eller at du generelt sett vet mye?

Bøker er minst like viktig, kulturmessig, som film. Om ikke mer.

Det er bare litt annerledes og vanskeligere for den yngre generasjonen som er vandt til å kunne sitte stille og bli prakka på informasjon.

Noen som har sett 4 nyanser brunt? Lenge siden jeg har sett en så gjennomført film. En "komedie" som underholder i 3 timer og 12 minutter er ikke en selvfølge..

7609077[/snapback]

Å ja. Den er så genial, så genial.

Så absurd og mørk, og samtidig så komisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...