Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

I morra er det 50 år siden Horror of Dracula hadde premiere.....

 

Fikk fatt i denne flotte 2-sheet'en :

 

http://groups.msn.com/MovieTVmemorabilia/m...amp;PhotoID=223

 

Christopher Lee ble en internasjonal stjerne gjennom denne filmen......

 

10.5.73 Bruce Lee kollapser under dubbinga av Enter the Dragon og virker døden nær.....da han våkner opp viser han tegn på forgiftning i øynene......

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Horror of Dracula er kosefilm, det. Men det irriterer meg at de har bytta om på alle rollene ift Bram Stoker sin bok. Navnene er de samme (Mina , arthur holmwood, jonathan , lucy westenra etc) men de er switcha om så Lucy er gift med Jonathan (som egentlig er sammen med Mina i boka), og Mina er gift med Arthur, som egentlig kurtiserer Lucy i boka. Og det er egentlig alt som er til felles med boka Dracula fra 1897. Kanskje de switcha rollene så de ikke måtte søke om rettigheter ellerno. Men i seg selv er det en fet film. Lee har flott vampyrstemme. Peter Cushing er konge som alltid. Skulle bare ønske Vincent Price hadde en rolle også.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er flere Indiana jones filmer planlagt?

 

Tviler på det. Det var selve definisjonen på "development hell" med denne her. Tok jo årevis bare å få et manus de tre involverte partene var fornøyd med. Jeg kjenner knapt til et mer trøblete prosjekt, kanskje med unntak av Superman Lives greien. Hvor man faktisk presterte å betale Nicholas Cage 15-20 millioner dollar for å spille Supermann, som skulle sloss mot gigantisk edderkopp og ha isbjørner til å forsvare The Fortress of Solitude. Filmen ble heldigvis aldri lagd, men regissøren gikk videre til å lage makkverket Wild Wild West. Med sin gigantiske edderkopp. De svidde vel av 50 millioner dollar på diverse fiaskoprosjekt, før Superman Returns kom. Når det kom til indy så vet jeg ikke hvor mange manus som ble skrevet. Nærmest var vel et Darabont gjorde, som Ford og Lucas var fornøyd med, men ikke Spielberg. Men de fikk det til til slutt, får håpe filmen blir bra :)

 

 

Jeg har nettopp hatt en av de beste filmopplevelsene på veldig lenge. Så Into the Wild. Rett og slett en nydelig film, ren og kjær klasse over denne. Gripende film. Anbefales på det aller varmeste til alle og enhver.

 

Filmen er et mesterlig. Beste film fra 2007. :)

Lenke til kommentar
Nei, det var sikkert 50 av rundt 500 som satt igjen. Da var det nok endel som hadde fått med seg at det skulle være en scene etter rulleteksten.

Var det en scene etter rulleteksten?? Syntes det var litt rart at ikke kinomannen skrudde av lyset!

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp hatt en av de beste filmopplevelsene på veldig lenge. Så Into the Wild. Rett og slett en nydelig film, ren og kjær klasse over denne. Gripende film. Anbefales på det aller varmeste til alle og enhver.

 

Filmen er et mesterlig. Beste film fra 2007. :)

 

Før jeg så denne var det Transformers (ja faktisk) som toppet denne listen. Men nå må jeg sannelig gjøre et par modifikasjoner på den også. :)

Lenke til kommentar
Nei, det var sikkert 50 av rundt 500 som satt igjen. Da var det nok endel som hadde fått med seg at det skulle være en scene etter rulleteksten.

Var det en scene etter rulleteksten?? Syntes det var litt rart at ikke kinomannen skrudde av lyset!

 

Ja.

 

 

Tony Stark møter lederen av SHIELD på kontoret sitt som er ingen ringere enn Nick Fury (Samuel L. Jackson).

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...