Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg så BR1 på kino, faktisk. DET var fett. Særlig siste kampen mot gærningen som var blindet. Musikken var så perfekt til den scenen. Hun jeg var sammen med gispet etter luft. Tror hun fikk en liten spontanorgasme der og da. Hun har fetisj for voldsfilmer med klassisk musikk til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må si at jeg liker konseptet med filmen, og den appellerer nok til meg på samme måte som Fluenes Herre gjør, altså: Hvis man står mellom overlevelse, eller død, hvor langt er man villig til å gå?

 

Og det som er fint med BR er jo

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
at vi ser eksempler på alle "utveiene", eller forsøkene, altså: selvmord, drap, eller å prøve å komme seg vekk i live med venner. Pluss at noen "episoder" kan vel sies å være en ekstrem versjon av "I gode og onde dager
.
Lenke til kommentar
Blue velvet er grei,ikke knall. Twin Peaks er et must for alle film\tv-elskere over 12 spør du meg. Har jo tilogmed nordmenn i første episode ;)

 

Jeg sitter og ser på Eragon på canal+ akkurat nå,grei nok film(selv om jeg begynner å bli lei trilogi filmer som småligner LOTR) Noen som vet når Eragon part 2 kommer?

 

Det kommer nok ingen oppfølger, da den ikke gjorde det særlig bra hverken på kino eller hos kritikere. Men man skal aldri si aldri.

 

Dotten, med din enorme Iron Man fetisj i mente, har jeg har en sterk mistanke om at det er du som skjuler deg bak dette prosjektet...

 

Nå har Iron Man aldri vært en av mine favoritter i så måte, Supermann, Spider-Man, Batman og Daredevil kommer godt foran i køen. Samt Conan, selv om det er i et litt annet segment. Når det kommer til Iron Man så liker jeg den da den er blant topp fem av de ca 60 superheltfilmene fra nyere tid som jeg har sett. Den er et friskt pust i sjangeren (hele Marvel-prosjektet er et friskt pust). Og nei, det er ikke meg. Jeg er aldri anonym på nett og har som oftest Dotten som nick der hvor det er ledig (ellers så har jeg det lagt inn i nicket). Så jeg må nok skuffe deg. :)

 

Skulle jeg hatt noen fetisj for noen superhelt så måtte det nok vært Supermann eller Spider-Man. De jeg vokste opp med. Men det kan godt hende jeg ender opp som dette:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
optimus_prime.jpg

 

For de som ikke har fått det med seg: MacGyver blir film!

 

Vi har en tråd til den filmen også (betyr ikke at den ikke kan diskuteres her, bare et tips for de spesielt interesserte). Finner den blant de nylig aktive i kategorien, jeg er for lat til å finne link akkurat nå :)

Lenke til kommentar

Jeg må si at Hitman var en rar og snodig film. Olyphant har jeg god erfaring med, men må si jeg ble skuffet over prestasjonen han leverte i Hitman. Ellers var fimen godt oppbygd, og for meg ble det en dårligere versjon av Bourne filmene.

 

Ooog, jeg forstod ikke slutten. Må nok se den en gang til.

Lenke til kommentar
Jeg vokste opp med He-Man, jeg. Har masse figurer liggende et eller annet sted. Og en plastversjon av Castle Greyskull.

Kommer ingen filmer med han :(

 

He-Man ja, hvordan kan jeg glemme han? Fikk Castle Greyskull til jul for over 20 år siden. Fant igjen deler av He-Man figuren min i går faktisk, når jeg var på besøk til foreldrene.

 

Introen er bare helt rå.

 

Se filmen hos Youtube

 

Kommer til å nynne på melodien i resten av kvelden. Er det ikke herlig å være en forvokst unge i ny og ne? :)

 

Blir G.I Joe en suksess så blir det vel He-Man film i fremtiden. Den fra 80-tallet er jo forglemmelig.

Lenke til kommentar
Nesten sånn at jeg fikk lyst til å grave fram He-man med Dolphern :)

 

Fant igjen deler av He-Man figuren min i går faktisk

 

Deler av? :D

 

Ja :(

 

Tror jeg må gå på Amazon eller noe og gjøre som med Transformers, finne de opprinnelige lekene og kjøpe inn til ungene (dvs meg, de får låne dem av og til...).

 

Hadde jeg tatt vare på alle lekene mine fra barndommen kunne jeg ha solgt de for en liten formue nå. Skal si det er blitt samleobjekter. Er nok denne heller irrasjonelle fanboyismen som legger et godt grunnlag for filmene. Jeg gikk og dagdrømte om en transformers-film allerede for 18-19 år siden, så det bygget opp endel forventninger. Ikke mye rasjonelt ute og går da, kun lidenskap :)

 

Fant en link på IMDB til en Masters of the Universe (2009) men er ikke imdbPro-bruker. Kan noen sjekke hva det er?

 

http://www.imdb.com/title/tt0427340/

 

Det relevante:

 

 

 

Project Notes

All dates refer to when the comment was entered

4 October 2004 Optioned Property

In development - no start date set

14 November 2006 Development Unknown

25 May 2007 Optioned Property

Warners and Joel Silver are in negotiations to acquire the rights

2 February 2008 Development Unknown

9 April 2008 Script

 

Writers

Justin Marks

 

Producers

Neil Ellice ... co-producer

Navid McIlhargey ... executive producer

Joel Silver ... executive producer

Joel Silver ... producer

Lenke til kommentar

Justin Marks er samme karen som skriver på Street Fighter-filmen. Der er jeg allerede ganske fordomsfull, da jeg har en eller annen ubeskrivelig avsmak for Kristin Kreuk sine skuespillerprestasjoner. Eller, er vel mer karakteren hennes i Smallville som har gitt meg migrene. Får prøve å nullstille meg.

Lenke til kommentar
Nesten sånn at jeg fikk lyst til å grave fram He-man med Dolphern :)

 

Fant igjen deler av He-Man figuren min i går faktisk

 

Deler av? :D

 

Ja :(

 

Tror jeg må gå på Amazon eller noe og gjøre som med Transformers, finne de opprinnelige lekene og kjøpe inn til ungene (dvs meg, de får låne dem av og til...).

 

Hadde jeg tatt vare på alle lekene mine fra barndommen kunne jeg ha solgt de for en liten formue nå. Skal si det er blitt samleobjekter. Er nok denne heller irrasjonelle fanboyismen som legger et godt grunnlag for filmene. Jeg gikk og dagdrømte om en transformers-film allerede for 18-19 år siden, så det bygget opp endel forventninger. Ikke mye rasjonelt ute og går da, kun lidenskap :)

 

Barndomsminner :)

 

smeraldoccheman01bu3.jpg

 

Hadde en sånn en for mange år siden jeg også, pluss et del av de andre, men hvor de er nå har jeg ingen anelse om :(

 

 

 

John Woo var jo lenge linka til den nye He-Man filmen, men det er en del år siden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...