Hopperesque Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Har samme problem med Star Wars-filmene og The Lord of the Rings-triologien Endret 6. mai 2008 av Computerwelt Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) De første minuttene av 2001 er episk. Resten av filmen minner meg om at livet er for kort, noe Kubrick ikke respekterte. Jeg velger nok Blade Runner fremfor den, selv om jeg aldri helt har funnet forelskelsen. Dialogen er dog uber. Lurer forresten på hvilken aldersgrense The Dark Knight får. Om bildet som lakk ut ikke er en manip, men ekte vare, så går virkelig Nolan hele veien her og kommentarene fra skuespilleren om at man kanskje trenger en spypose treffer vel godt for sarte sjeler. Bildet er dessverre fjernet nå fra siten det var på, etter WB krevde det. Så kan jo tyde på det var ekte varer. Var skikkelig ekkelt, synd jeg ikke lagret det på harddisken. Edit: Se der ja, ligger jo på AICN nå. http://www.aintitcool.com/node/36628 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 6. mai 2008 av Dotten Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Jeg har fortsatt litt vanskelig for å tro at den er troverdig, det så kult og ekkelt ut ja, men jeg tror det ikke blir nøyaktig hva vi får servert i filmen. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Nettopp sett Blade Runner og jeg ble ikke noe imponert i det hele tatt. Skjønner ikke helt hvorfor folk her inne synes den er så bra. For meg manglet den spenning og jeg mistet interessen av den alt for fort. Så hva synes dere her inne om den? Er faktisk litt enig med deg, selv om jeg ga den en halvhjertet sjanse første gangen. Må nok se den igjen før jeg avskriver den helt. Ga den på en måte en litt halvhjertet sjanse jeg også. Var veldig trøtt når jeg så den, men det kan jo ha noe med at jeg ikke fant filmen noe spennende. Det ble som mange sier for rett fram og for lite etterforskning. Og så synes jeg han plutselig kom til nye plasser og traff nye personer bare ved en ren tilfeldighet. Altså at han ikke hadde funnet det ut, men bare følte for å dra dit og så viste det seg at det var rett plass. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Den er nok nostalgi for mange av oss litt eldre karene. Musikken til Vangelis er veldig spesiell for meg, f.eks. For en synthfreak som meg, er soundtracket et eldorado i deilige lyder og dyre synther man ikke får tak i lengre. Lenke til kommentar
Movieheart Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Likte ikke musikken noe særlig heller jeg. Ble for mye synther osv. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Akk, dere skal være glad for at LarsP har forlatt oss filminteresserte på forumet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Ikke sant, for min del er synthmusikken det som drar opp filmen totalt. Folk er forskjellige. Jeg har et halvt dusin vintagesynther hjemme i stua, så jeg er litt mere geeky på det feltet da. Endret 6. mai 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Akk, dere skal være glad for at LarsP har forlatt oss filminteresserte på forumet. Nah, han kommer nok løpende med en gang han får lagt fra seg Mario Kart og får øye på de blasfemiske uttalelsene vi kommer med Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 De første minuttene av 2001 er episk. Resten av filmen minner meg om at livet er for kort, noe Kubrick ikke respekterte. Jeg velger nok Blade Runner fremfor den, selv om jeg aldri helt har funnet forelskelsen. Dialogen er dog uber. Lurer forresten på hvilken aldersgrense The Dark Knight får. Om bildet som lakk ut ikke er en manip, men ekte vare, så går virkelig Nolan hele veien her og kommentarene fra skuespilleren om at man kanskje trenger en spypose treffer vel godt for sarte sjeler. Bildet er dessverre fjernet nå fra siten det var på, etter WB krevde det. Så kan jo tyde på det var ekte varer. Var skikkelig ekkelt, synd jeg ikke lagret det på harddisken. Edit: Se der ja, ligger jo på AICN nå. http://www.aintitcool.com/node/36628 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hvis imdb er oppdatert ordentlig så har TDK fått pg-13 rating, altså det samme som begins. Regner da med at det blir 15-årsgrense i Norge. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Vet ikke helt sannhetsgehalten men har lest at den ratingen ofte har mer med hvor mange ganger de sier "Fuck" i filmen enn hvor grove vold/bilder det er i filmen. Lenke til kommentar
Fisker Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Vold har lite å si med tanke på det amerikanske ratingssystemet. MPAA er mye mer opptatt av sex og banning. Noe som er rart, jeg vil nå tro at det er verre at barn og unge blir "oppmuntret" til å banke folk enn å bli oppmuntret til å ha sex eller banne. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Husker jeg så en fin meningsmåling her om dagen, hvor de spurte foreldre (amerikanske) hva som var verst av en rekke forskjellige ting. (Sex mellom to av samme kjønn, sex og avkappede hoder var på listen) Ikke overraskende nok: Det amerikanske barneforeldre mente var værst i film var sex mellom samme kjønn, etterfulgt av sex, for så å se at avkappede hoder kom et stykke bak på en 3. plass :!: MPAA fokuserer mer på språk og sex når de vurderer film enn oss her i Europa som reagerer strengere på vold enn amerikanere. Er i hvertfall slik jeg har fått inntrykk av det gjennom deres vurderinger. (MPAAs altså) Lenke til kommentar
CCola Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 (endret) Da har jeg fått sett The Big Lebowski og Rainman. TBL var uhyre morsom og utartisk, mens Rainman var interessant og spennende. Meget gode filmer, og jeg skjønner godt ratingen på imdb. Edit. Forresten en fantastisk Dustin Hoffman som spiller Raymond som autistisk! Endret 6. mai 2008 av CCola Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Vold har lite å si med tanke på det amerikanske ratingssystemet. MPAA er mye mer opptatt av sex og banning. Noe som er rart, jeg vil nå tro at det er verre at barn og unge blir "oppmuntret" til å banke folk enn å bli oppmuntret til å ha sex eller banne. Nei, nei mye bedre hvis de lærer hvordan man skyter folk enn at de finner ut av hvordan en pupp ser ut Lenke til kommentar
Mastema Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Vold har lite å si med tanke på det amerikanske ratingssystemet. MPAA er mye mer opptatt av sex og banning. Noe som er rart, jeg vil nå tro at det er verre at barn og unge blir "oppmuntret" til å banke folk enn å bli oppmuntret til å ha sex eller banne. Så This Film Is Not Yet Rated som tok opp dette. Det viste seg at om man viste homofil sex i en film fikk man høyere rating enn om man viste heterfil sex. Mannlig nakenhet var også fy-fy. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 PG13 pleier jo ofte bli 11-års aldersgrense her til lands. Om tre år skal jeg gå på kino med min (da) 8 og 11 år gamle unger for å se Avengers. En ny epoke i mitt liv Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Er vel ikke noe must at PG-13 filmer blir 11 år i Norge, syns heller fler av dem får 15, feks Die Hard 4. Er den nye Ironman filmen PG-13 egentlig? Lenke til kommentar
Awesome X Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Er vel ikke noe must at PG-13 filmer blir 11 år i Norge, syns heller fler av dem får 15, feks Die Hard 4. Er den nye Ironman filmen PG-13 egentlig? Tegneseriadapsjonene er egentlig ikke annet en melkekyr, noe som vil si at alle de store vil ha den ratingen. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2008 Er vel ikke noe must at PG-13 filmer blir 11 år i Norge, syns heller fler av dem får 15, feks Die Hard 4. Er den nye Ironman filmen PG-13 egentlig? Tegneseriadapsjonene er egentlig ikke annet en melkekyr, noe som vil si at alle de store vil ha den ratingen. Kk :/ men Batman TDK blir vel ikke PG-13? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå