Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vil dere anbefale the italian job? Ser den ligger i hylla her, men er litt usikker på den filmen..

EDIT: fant et par til:

The italian job

Beleiringen (assault on precinct 13)

Traffic ..

Hvilken anbefaler dere? For min del er det akkurat det samme hvilken sjanger jeg ser nå, men trenger god underholdning, ikke hjernedød story..

7601259[/snapback]

Beleiringen så jeg for noen dager siden, helt grei underholdning egentlig. Storyen kan kanskje virke noe merkelig, men det avgjør du vel selv. Les om den på IMDb eller noe :) .

Lenke til kommentar
Noen som har sett Den Brysomme Mannen? Kjøpte den istad og gleder meg til å se den. Noen meninger?

7601174[/snapback]

Filmen ligger på Norges tre beste filmer lista mi sammen med Døden på Oslo S og Flåklypa.

En herlig absurd film. Eneste som er litt dritt er slutten. Men det overlever man.

I kveld skal edge, for første gang i sitt liv, se Natural born killers.*gledeseg*

7601181[/snapback]

Flott! Skulle ønske alle kunne skrive i denne tråden når de skulle se film.

Lenke til kommentar
Vil dere anbefale the italian job? Ser den ligger i hylla her, men er litt usikker på den filmen..

 

Hvilken av versjonene tenkte du på? Jeg har collectionbox'en med både versjonen fra '69 og den nye med bl.a. Mark Wahlberg. Den gamle filmen er det definitivt mye mer særpreg over. Biljakt i gamle Morris Mini er rett og slett konge. :)

 

Forøvrig synes jeg begge er ganske gode, så jeg vil anbefale dem uansett. :)

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg har sett den, men det er vel strengt tatt få filmer som er realistiske.

Om man studerer ekte klipp fra slag som har vært, ser man at eksplosjonene har mye mindre flammer (med mindre det er napalm), er ikke like mye kuler, folk løper ikke rundt skrikende når de er skutt osv.

Dessuten spruter det ikke så mye blod heller.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Jeg så nettopp nettopp From Dusk Till Dawn. Første timen kjørte god og safe stil, men deretter kom de siste 40 minuttene. WTF?!?

7602383[/snapback]

Haha. Hadde akkurat samme følelsen. Det fikk meg til å elske den filmen. <3

 

 

Hadde egentlig vært spennende å se en annen slutt, men jeg overlever pent.

Lenke til kommentar
Oversikt over alle episodene.

Det er ikke spesielt mange som har stemt, det er kjedelig at de har valgt en episodeløsning og ekskludert muligheten for å stemme på helheten. Jeg gidder ikke lete meg frem til mine favoritter og stemme dem opp, jeg vil bare gi serien 10 =/

7601746[/snapback]

 

Det har å gjøre med at serien ikke er ferdig. Når den blir det, kan du stemme på den i sin helhet.

 

Litt tilbake til diskusjonen om hvorvidt realisme i krigsfilmer er viktig. Jeg så nettopp FMJ for femte gang eller noe sånt, sånn for å friske opp litt. Er den blant de realistiske rent krigsmessig?

7602487[/snapback]

 

...Tjaaa... den fokuserer jo ikke så mye på selve krigen som på det psykologiske i soldatene. Jeg klarer i allefall ikke å bestemme meg, men kanskje Gunfreak kan luke ut noe ugress.

 

Jeg vil i allefall påstå at den er mer realistisk enn en er urealistisk. :)

 

EDIT:

 

2001, derimot, er det blitt skrevet bøker om. Ikke bok, bøker.

7601639[/snapback]

 

2001 har hatt en hel tertiær periode på seg til å bli diskutert. Det finnes noen kunstnere som har bildeutstillinger som er HELT hvite, bare med forskjellig navn under. Lag noe så tomt som mulig, så oppfordrer det mest til diskusjon.

 

Bøker leser jeg minimalt av likevel, og jeg har da fått inntrykk av at du ikke leser så mange heller (med mindre jeg blander deg med en annen en på forumet her), så jeg kan ikke skjønne at det skal være noe positivt! :tease:

 

EDIT2:

 

Når vi snakker om gode krigsfilmer, er det bare eg som elsket  The Big Red One(reconstructed) Syns filmen har fått til mye for lite for å si det sånn :) Lee Marvin er rå her :love:

7601109[/snapback]

 

Jeg likte den ikke så godt. Den hørte mer til 1960- og 70-tallet enn 80-tallet. Folkene, når de blir skutt, ramler på akkurat den samme dumme måten som i de gamle krigsfilmene. Akkurat dette er kanskje flisespikkeri, men det finnes milliarder av andre ting jeg kan nevne, om jeg ser filmen igjen. Liker ikke sånne gamle krigsfilmer. Folkene dør som dumme fluer - som om de ikke var folk, men murblokker uten sinn og følelser.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Er enig med deg i dette med domino brikkene i gamle filmer, men eg har sett langt verre det vi ser i denne filmen. Når eg setter meg ned med gamle filmer av denne typen så er eg forberedt på mye rart av det du sier der, og på den måten elimerer eg ein del av det irritasjonsmomentet der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...