Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hancock sitter med svarteper syntes jeg, men de har jo jokeren i Will Smith. Nok folk vil se den grunnet han. Når det kommer til denne sjangeren så er det Marvel som har tatt kontrollen. Suksessen til Iron Man har gjort at de offentligjorde 4 nye filmer i dag. En av dem er Avengers (2011), som vil inneholde Hulk, Iron Man, Thor, Captain America m.m. Så da kan man ventelig få Ed Norton, Samuel L. Jackson, Terrence Howard, Robert Downey Jr, samt de som skal spille Cap og Thor. Artig at de går hele veien og at alle filmene deres overlapper hverandre på denne måten. Gjør at jeg nå gleder meg mer til Hulk enn til TDK, noe jeg aldri i verden kunne forestilt meg. Er en ekstra dimensjon de har tilført sjangeren med denne risikofylte måten å lage film på. Laget en egen tråd om det her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=948414

Lenke til kommentar
Nå ble den nye traileren til TDK sluppet i går, så jeg er vel ikke så alt for langt etter.

 

Uansett var ikke poenget å opplyse om at trailer var sluppet, men at jeg fant at den reduserte mine forventningene til filmen (Hancock) kraftig.

Hvordan kan en trailer for TDK redusere forventningene til Hancock?

Lenke til kommentar
Noen som har sett Romero's nye zombie film - Diary of the Dead?

Den er sett og det var en fantastisk skuffende opplevelse. Filmen preges av dårlige skuespillere (eneste figuren som overbeviser er Amishbonden - skulle gjerne sett mer til ham), treg og repeterende historie samt slitsom kamerabruk. Filmen fungerer ikke som skrekkfilm i det hele tatt - ingen gysscener her nei. I tillegg blir Romeros samfunnskritikk, som nok er det overordnete for ham i denne filmen, alt for overtydelig og anmasende. Romeros beste saker er nok allerede gjort ja.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kjedelig. Hadde håpet på at Romero skulle klare å lage enda en god zombie film. Men etter som jeg har lest så var vel ikke budsjettet noe å skryte av heller.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Nettopp sett Blade Runner og jeg ble ikke noe imponert i det hele tatt. Skjønner ikke helt hvorfor folk her inne synes den er så bra. For meg manglet den spenning og jeg mistet interessen av den alt for fort. Så hva synes dere her inne om den?

 

Jeg ble overveldet og samtidig litt skuffet grunnet høye forventninger da jeg så den, men den vokste veldig på meg, og jeg endte på en 9.5/10. Kanskje litt høyt med tanke på det umiddelbare inntrykket, og filmen burde kanskje fått et gjensyn for å bevise at den fortjener karakteren, men når jeg ser tilbake kan jeg ikke huske et eneste element som trekker ned. Mulig den er en film som krever litt refleksjon etterpå, det ligger tross alt masse under den perfekt designede overflaten. Jeg skal ikke si mer, det jeg har sagt før kan du lese her, skulle det være av interesse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Nettopp sett Blade Runner og jeg ble ikke noe imponert i det hele tatt. Skjønner ikke helt hvorfor folk her inne synes den er så bra. For meg manglet den spenning og jeg mistet interessen av den alt for fort. Så hva synes dere her inne om den?

 

Er faktisk litt enig med deg, selv om jeg ga den en halvhjertet sjanse første gangen. Må nok se den igjen før jeg avskriver den helt.

Lenke til kommentar
Nettopp sett Blade Runner og jeg ble ikke noe imponert i det hele tatt. Skjønner ikke helt hvorfor folk her inne synes den er så bra. For meg manglet den spenning og jeg mistet interessen av den alt for fort. Så hva synes dere her inne om den?

 

Jeg er faktisk enig. Selv om jeg anser meg som en forholdsvis stor sci-fi-fan har aldri denne filmen fenget noe særlig. Ser ikke helt hva som er så imponerende.

 

Ser at jeg ga den 7 / 10 på IMDb.

Lenke til kommentar
Nettopp sett Blade Runner og jeg ble ikke noe imponert i det hele tatt. Skjønner ikke helt hvorfor folk her inne synes den er så bra. For meg manglet den spenning og jeg mistet interessen av den alt for fort. Så hva synes dere her inne om den?

 

Jeg ble overveldet og samtidig litt skuffet grunnet høye forventninger da jeg så den, men den vokste veldig på meg, og jeg endte på en 9.5/10. Kanskje litt høyt med tanke på det umiddelbare inntrykket, og filmen burde kanskje fått et gjensyn for å bevise at den fortjener karakteren, men når jeg ser tilbake kan jeg ikke huske et eneste element som trekker ned. Mulig den er en film som krever litt refleksjon etterpå, det ligger tross alt masse under den perfekt designede overflaten. Jeg skal ikke si mer, det jeg har sagt før kan du lese her, skulle det være av interesse.

Synes det var litt lite etterforskning jeg. Var ganske rett fram hele tiden, men..veldig fin film.

Lenke til kommentar
Nettopp sett Blade Runner og jeg ble ikke noe imponert i det hele tatt. Skjønner ikke helt hvorfor folk her inne synes den er så bra. For meg manglet den spenning og jeg mistet interessen av den alt for fort. Så hva synes dere her inne om den?

Egentlig helt enig. For meg virker den oppskrytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...