Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Det var jo heller ikke sånn i militærsystemet at alle visste hva alle drev med. Mye sikkerhetsklareringer og forskjellige levels offiserer ikke hadde adgang til. Ser jo flere offiserer fra Nurnberg-saken (TV-filmen) nekta plent og trodde det var bare propaganda satt ut av amerikanerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var jo heller ikke sånn i militærsystemet at alle visste hva alle drev med. Mye sikkerhetsklareringer og forskjellige levels offiserer ikke hadde adgang til. Ser jo flere offiserer fra Nurnberg-saken (TV-filmen) nekta plent og trodde det var bare propaganda satt ut av amerikanerne.

Så kan man jo spørre seg om disse offisrene snakket sant eller løy for å mindre straff. Speer hevdet jo for eksempel at han ikke visste hva som foregikk noe historikere har stilt seg tvilende til. Man kan likens spørre seg om tyskerne generellt ville vite hva som skjedde med sine jødiske naboer som plutselig ble borte. See no evil og alt det der..

Lenke til kommentar

 

Skal bli spennende å se hvordan den vil bli mottatt. Å lage filmer som GI Joe og Captain America i en tid hvor det eksisterer et så unyansert og stigmatiserende hat for landet som kun kan sammenlignes med hva Iran utsettes for (som også er unyansert) er litt "bold"... Ser for meg anmeldelsene allerede :wee:

Lenke til kommentar
Skal bli spennende å se hvordan den vil bli mottatt. Å lage filmer som GI Joe og Captain America i en tid hvor det eksisterer et så unyansert og stigmatiserende hat for landet som kun kan sammenlignes med hva Iran utsettes for (som også er unyansert) er litt "bold"... Ser for meg anmeldelsene allerede :wee:

Kommer helt an på hvordan man gjør det. Captain America var jo temmelig nyansert den siste tida. En kar som ikke gjorde noe fordi det var the american way men fordi det var rett. La oss for eksempel si at det lages en film hvor Captain America går i mot regjeringen fordi han mener regjeringen i hans øyne gjør noe som strider mot det han mener er riktig. En sånn film tror jeg kan funke rimelig bra. og 300 som kanskje er den mest unyanserte filmen i senere historie fikk ganske gode anmeldelser og tjente noe sykt med penger, nok til at Snyder fikk lov til å lage Watchmen. Litt klager kom det jo fra Iran, men i det store og hele brydde ikke folk seg så mye om at den var komplett svart/hvitt.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
Kan Indiana Jones regnes for superhelt?

 

Da er vel nesten James Bond også en superhelt, han også overlever alt å klarer det meste ;)

Superhelter har i mine øyne noen smarte triks på lager. MacGyver og James Bond er bare helter. IMO.

 

---

 

Likte ikke Iron Man. Ble for tegneserieaktig og urealistisk. Litt mange klisjeer også. Men var øyeblikk i filmen hvor jeg koste meg. Synd den har 11 års aldersgrense, de hadde nok klart å gjøre filmen kulere om den fikk 15 år (mer realistiske skader, tøffere språk).

Endret av KristofferB
Lenke til kommentar
Skal bli spennende å se hvordan den vil bli mottatt. Å lage filmer som GI Joe og Captain America i en tid hvor det eksisterer et så unyansert og stigmatiserende hat for landet som kun kan sammenlignes med hva Iran utsettes for (som også er unyansert) er litt "bold"... Ser for meg anmeldelsene allerede :wee:

Kommer helt an på hvordan man gjør det. Captain America var jo temmelig nyansert den siste tida. En kar som ikke gjorde noe fordi det var the american way men fordi det var rett. La oss for eksempel si at det lages en film hvor Captain America går i mot regjeringen fordi han mener regjeringen i hans øyne gjør noe som strider mot det han mener er riktig. En sånn film tror jeg kan funke rimelig bra. og 300 som kanskje er den mest unyanserte filmen i senere historie fikk ganske gode anmeldelser og tjente noe sykt med penger, nok til at Snyder fikk lov til å lage Watchmen. Litt klager kom det jo fra Iran, men i det store og hele brydde ikke folk seg så mye om at den var komplett svart/hvitt.

 

Captain America kan de lage som en helt i 2. Verdenskrig. Hans historie er jo at han ble injisert med "supersoldier"-serum og bekjempet nazistene. Så ble han frosset ned (forskjellige versjoner av hvordan det skjedde) og oppdaget 60 år etter i vår tid. Så skal de lage en Captain America film så syntes jeg de gjør det best på følgende måte: La den finne sted under 2. verdenskrig og la filmen avslutte ved at han i "kampens hete" ender opp på "is". Etter rulleteksten finnes han da av SHIELD. Eventuelt så kan han blir funnet i en Avengers film og så kan de lage filmen om hans opphav etterpå.

 

I Hulk-filmen som kommer er det jo også snakk om dette "Super soldier"-serumet og jeg har hørt et rykte om at generalen vil si noe som at "vi hadde supersoldat allerede under 2. verdenskrig" eller noe slik, for å hinte til Captain Amercia. På lik linje med alle referansene man fant i Iron Man.

 

Captain America er jo den som leder opprøret mot Det Hvite Hus i Civil War. Som sin erkefiende i den konflikten får han ingen ringeren enn Iron Man....

 

Likte ikke Iron Man. Ble for tegneserieaktig og urealistisk.

 

Hehe. Så filmen levde opp til kildematerialet. Du burde jo ikke bli overrasket over det. Alle superheltfilmer er urealistiske. ;)

Lenke til kommentar
Likte ikke Iron Man. Ble for tegneserieaktig og urealistisk.

Hehe. Så filmen levde opp til kildematerialet. Du burde jo ikke bli overrasket over det. Alle superheltfilmer er urealistiske. ;)

Alle er urealistisk, men det er forskjell på hvor urealistiske de er. Det burde da du vite. ;--(D

Lenke til kommentar
Likte ikke Iron Man. Ble for tegneserieaktig og urealistisk.

Hehe. Så filmen levde opp til kildematerialet. Du burde jo ikke bli overrasket over det. Alle superheltfilmer er urealistiske. ;)

Alle er urealistisk, men det er forskjell på hvor urealistiske de er. Det burde da du vite. ;--(D

 

Selvfølgelig. Men for Iron Man sin del så er det en mann uten superkrefter som bruker teknologi som sitt "våpen". Når det kommer til "realisme" (som jeg overhodet ikke ønsker noe som helst av i slike filmer) så må Iron Man være en av tidenes mest realistiske superheltfilmer.

 

Ingen merkelige kleskodekser, ingen magi, ingen helbreding eller utstikkende klør. En kar lager seg en moderne rustning.

 

"People are attempting to bring a superficial reality to superheroes which is rather stupid. They work best as the flamboyant fantasies they are. I mean, these are characters that are broad and big. I don't need to see sweat patches under Superman's arms. I want to see him fly."

Lenke til kommentar
Helvete heller, nå ryktes det at nye Terminator-film får PG13. Kan noen være så snill å si noe som gir meg en positiv innstilling til dette... :hrm:

 

http://www.aintitcool.com/node/36618

 

Med ryktene om Bale osv så hadde jeg fått et ørlite håp om noe bra.

Håhå. Shia x1000.

 

Leter etter en finfin release av The Deer Hunter. Det er et par å velge mellom. Den har også blitt lansert på HD DVD, men ikke noe er annonsert på BD. Noen som vet hvordan det går med det?

Endret av Jan-Erik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Som jeg har sagt flere ganger i år, Hellboy trumfer Hancock LETT.

SÅ litt dritt ut, men Peter Berg er jeg litt gla i,så blir nok dvd-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...