Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir nok litt vanskelig med laser-pisk og mobiltelefon. Handlingen tar tross alt til på 60-tallet om jeg husker riktig :)

 

Nei da, mobilen var bare litt større enn det den var på '80 tallet. Det er til og med et bilde av den i den første filmen.

 

 

 

mv5bmja0oty2mzu4nl5bml5kq4.jpg

 

:p

 

 

Lenke til kommentar
Med Laser pisk, flyvende b00ts og mobil telefon.

 

Hadde jo forklart hvordan han klarer å være mega-arkeolog i sin alder.

 

Blir nok litt vanskelig med laser-pisk og mobiltelefon. Handlingen tar tross alt til på 60-tallet om jeg husker riktig :)

 

 

Var derfor jeg mente at han da hadde fortjent superhelt taggen.

Å ha en mobil som IKKE var 3-4 meter lang liksom.

 

og laser pisk på 60tallet må vel være superhelt materiale?

 

 

Gangsterne i Johnny Mnemonics hadde laserpisk..bare kom på det plutselig

Kom plutselig på en viss scene fra den filmen, så den vel først som 12(?) åring, jøye meg.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar
Indy-handlingen var i de tre første filmene lagt til årene før 2. verdenskrig, i tiden etter Hitler hadde kommet til makten, men før selve krigen begynte.

 

Jepp, og handlingen i denne skal ta til like lenge etterpå som det er gått år siden forrige indy-film, mener jeg å huske fra et intervju. Så det blir vel slutten av 50-tallet, begynnelsen av 60-tallet.

 

Har lest at det var rene galskapen på kinoene i USA før Iron Man. Det ble vist trailer først av The Dark Knight som ble godt mottatt, så ble det enda mer klapping og hoing med The Incredible Hulk, før det tok helt av når den nye Indiana Jones-traileren kom til slutt. Må ha vært en artig oppladning til Iron Man-filmen det der.

 

På torsdag, når jeg så Iron Man, så kom det ingen trailer i det hele tatt. Første gang jeg noensinne har opplevd at filmen startet nøyaktig når den skulle, muligens et par minutter før. Det var vel rundt 50 mennesker som ikke hadde funnet plassene og det var et salig kaos, folk som lyste med mobiltelefoner og maste i vei om hvilken rad man var på osv. Veldig dumt da Iron Man starter ganske så brått. Heldigvis var det klipp som var vist i en av trailerne, så jeg gikk ikke glipp av så mye selv om det gikk verre for madammen.

Lenke til kommentar
Det ble vist trailer først av The Dark Knight som ble godt mottatt, så ble det enda mer klapping og hoing med The Incredible Hulk, før det tok helt av når den nye Indiana Jones-traileren kom til slutt. Må ha vært en artig oppladning til Iron Man-filmen det der.

 

Det var de tre som ble vist på Ski kino, så jeg koste meg nesten like mye med trailerne som men Iron Man selv. Alt i alt en kongekveld på kino :)

Lenke til kommentar

Følte meg egentlig litt snytt når det ikke kom noen trailer. Vet ikke helt, er bare noe jeg anser som en del av kinoopplevelsen. Aner ikke hvorfor det ikke kom noen og jeg mistenker at filmen startet før tiden, da det var alt for mange som ikke hadde funnet plassene enda. Så mange sinker eksisterer rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Ja, laserpisken i JM var ikke større enn et nøkkelknippe, så dro de ut tuppen og vips, hadde man en pisk som var like farlig for brukeren som motstanderne. Laseren kappa gjennom alt uansett, noe en utrent badguy smertefullt erfarer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Så TDK-traileren igjen og er det bare meg eller:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
ser man Jokeren skubbe Rachel Dawes utfor kanten av en bygning?

 

Om så, så er det bare enda mer som blir avslørt i den traileren. Må jo være bevisst, tror Nolan kommer til å lure oss trill rundt med et par ting. Karen hater visst å lage trailere, så han leker vel litt med oss her.

Lenke til kommentar
Så den for et år tilbake, kjøpte den på en bensinstasjon i Trysil eller noe slikt, veldig sterk tysk "krigs" film, som kanskje kan vise folk at ikke alle tyskere var nazister, og hvordan Nazistene lærte opp "eliten" sin.

 

Som Aleksmyy sier, en utrolig bra film.

Enig! Også pluss om man liker boksing, men det er ikke noe must. Det er vel en 3 boksekamper eller noe men de varer bare i 1-2 min hver^^

Lenke til kommentar

Veldig mange tyskere hadde ingen anelse om hva som foregikk i konsentrasjonsleirene heller. All informasjon om det ble hemmeligholdt innad i Tyskland så bare de som trengte å vite noe visste om det. Så en dokumentar om det. Folk i gata visste ikke noenting, de trodde bare Hitler skulle sikre tysklands posisjon på verdenskartet. Og veldig mange fikk sjokk og nektet å tro det når nyhetene om alle jødene i konsentrasjonsleirene kom ned til hvermannsen når krigen var slutt. Og fortsatt nekter folk på at det er sant. Selv tyske offiserer var uvitende om operasjonene om systematisk jødeutrydding.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Veldig mange tyskere hadde ingen anelse om hva som foregikk i konsentrasjonsleirene heller. All informasjon om det ble hemmeligholdt innad i Tyskland så bare de som trengte å vite noe visste om det. Så en dokumentar om det. Folk i gata visste ikke noenting, de trodde bare Hitler skulle sikre tysklands posisjon på verdenskartet. Og veldig mange fikk sjokk og nektet å tro det når nyhetene om alle jødene i konsentrasjonsleirene kom ned til hvermannsen når krigen var slutt. Og fortsatt nekter folk på at det er sant. Selv tyske offiserer var uvitende om operasjonene om systematisk jødeutrydding.

Kan si at dette stemmer, har lært det selv på skolen :)

Lenke til kommentar
Og veldig mange fikk sjokk og nektet å tro det når nyhetene om alle jødene i konsentrasjonsleirene kom ned til hvermannsen når krigen var slutt.

Innen film er vel dette mesterlig gjenskapt i den episoden i Band of Brothers der de finner den jødeleiren.

Poenget i den episoden var vel heller at tyskerne som bodde i nærheten ikke hadde stilt spørsmål ved bygningene de var naboer til. En av soldatene spør jo om de ikke engang kunne lukte lukten som kom fra leirene.

Quotes fra episoden:

 

Webster: Shut up you Nazi fuck!

Baker: Ich bin kein Nazi! (I am not a Nazi!)

Webster: Oh you're not a Nazi, my mistake - you fat fucking prick. What about a human being? Are you one of those or are you going to tell me that you never smelt the fucking stench?

Baker: Toeten sie mit nicht, bitte toeten sie mich nicht, ich verstehen nicht was du da sagst (Don't kill me, please don't kill me, I don't know what you're saying)

Joe Lesniewski: Leave him alone Web, he says he doesn't know what the hell you're talking about.

Webster: Bullshit.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...