Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

Peter Berg har laget flere\bedre filmer enn Jon Favreau, men man kan ikke sammenligne Iron Man som er et trademark og Marvel helt med Hancock som (så vidt jeg vet) er helt oppdiktet av holywood.

 

Kommer den til og gjøre det bra? ja

Blir filmen bra? Har mine tvil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk en fin deal syns jeg, 14 filmer til 289 kroner i sverige. Kjøpte en 12 pack med krigsfilmer til 199,- og en to pack med boksefilmer til 89,-.

Filmene er:

 

Countdown

Bravo two Zero

The Last Drop

The Lost Battalion

The Veteran

Valley of the Wolves Iraq

Straight Into Darkness

Indigenes

Fürerens Elit(Napola)

Saknad i Strid(Missing in Action)

Saint and Sodiers

Backdoor to Hell

 

Boksefilmene er:

Rocky

Raging Bull

 

Noen anbefalinger? Selv syns jeg Valley of the Wolves Iraq, Saint and Soldiers og begge boksefilmene ser spessielt spennende ut^^

 

Så Kiss of the dragon idag og. Var veldig underholdenes^^ Man går aldri lei av å se Jet Li sloss^^

Rocky er en klassiker, flott gjennomført film. Raging Bull er en bedre boksefilm vil jeg si, men den er også ganske kjedelig til tider. Saints and Soldiers er en lavbudsjetsfilm, tror jeg kostet $ 1.000.000 å lage, men den er ganske god faktisk.

Takker for svar, gleder meg til å se filmene :)

Lenke til kommentar

Hancock kan ikke måle seg ene og alene fordi det er en nyoppfunnet helt. Iron Man, Batman osv har jeg et forhold til, de er del av et større univers. I Iron Man kan med et Spider-Man komme svingende. Det tilfører en helt ekstra dimensjon. Så Hancock forventer jeg en gjenomsnittlig solo-superheltfilm. Det er en isolert film, mens Marvel nå fjerner all isolering og kjører cross-overs. Så det meste jeg håper på fra Hancock er en artig opplevelse hvor forventningene tar slutt med rulleteksten. Jeg er en stor Will Smith fan, så det gjør forhåpentligvis filmen enda bedre. Iron Man presterte å øke forventningene til andre filmer etter rulleteksten, det er noe eget ved akkurat det..

 

Det kan sammenlignes med om McClane plutselig hadde spasert inn i neste Lethal Weapon-film.

 

En ekstra dimensjon som stort sett kun er relevant for fans, men uansett noe som gjør at Marvel sine filmer vil kunne tilby meg noe Peter Berg aldri kan med sin Hancock.

 

Men jeg må se videre på Indiana Jones. Og her er ny trailer til neste film forresten:

http://www.indianajones.com/site/ij4-hidef...ailer2_720p.mov

Lenke til kommentar

Er bare mer "ekte" om helten mislikes. Hadde Supermann eksistert så ville han vært forhatt og mistenkeliggjort. Hancock er jo egentlig ganske lik Tony Stark, bare at han har superkrefter. Stark er jo ikke akkurat en populær kar og han blir jo også alkoholiker i livet sitt (alkoholkonsumet i Iron Man er jo også merkbar). Hatet mot superhelter er jo også veldig essensiell i Civil War-historien i Marvel-universet. Og det er jo også essensielt tema i X-Men filmene, hvor Singer gjorde smart i å dra paralleller til nazistenes hat for jøder. Singer er jo selv homofil og jøde, så han fikk god bruk for kjennskapen til det å være litt utstøtt. Et element som hever X-Men veldig. Mens det i Iron Man er det at helten er en hvermansen som har intellektet som styrke. Men som også er en drittsekk. Han er personen Bruce Wayne later som han er i Begins (badescenen i restauranten).

 

Det blir som regel bedre når man setter fokus på karakteren som pri en og tar effekter og action som supplement. Det funket med Spider-Man, det funket med Superman, det funket med X-Men og det funket nå ypperlig med Iron Man. Veldig mye takket være improviseringene til Downey Jr. Han har jo selv sagt at han burde krediteres for å bidra til manus... :wee:

Lenke til kommentar

Kan Indiana Jones regnes for superhelt? Eller bare "vanlig" helt? Han overlever jo alt som skjer. Som f.eks. i Raiders of the lost ark, når de og naziene har funnet arken og naziene åpner den, smelter trynene til alle sammen, bortsett fra Indy og dama som står bundet fast til en påle rett ved siden av. Med påfølgende flammehav.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Kan Indiana Jones regnes for superhelt? Eller bare "vanlig" helt? Han overlever jo alt som skjer. Som f.eks. i Raiders of the lost ark, når de og naziene har funnet arken og naziene åpner den, smelter trynene til alle sammen, bortsett fra Indy og dama som står bundet fast til en påle rett ved siden av.

Han lukker jo øynene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...