Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

5.0 på IMDb, og da blir den score-hora som jeg er svært skeptisk. Men ellers virker den svært interessant.

Ikke så veldig interessant, da det kun er litt over 100 stemmer avgitt. Synes det er lite å basere seg på, filmen har heller ikke hatt global release ennå.Om man først skal se seg blind på hva IMDBs brukere synes, kan du jo lese de 3 overveiende positive brukeranmeldelsene som er postet der.

Endret av Montag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri sett noe av Caro paa egne ben, men har sett frem til denne en stund nuh.

--

Har ogsaa siklet meg dehydrert av Criterions annonserte Vampyr-utgivelse (noe nytt om MoCs utgave, btw?). Mye annet spennende som kommer fra CC de kommende maanedene ogsaa. Yukoku, bl.a. Harakiri er vakkert:

 

Se filmen hos Youtube

 

Alt av Schrader og Powell oenskes ogsaa velkommen til cc-biblioteket. Blir en dyr tid fremover, foeler jeg...

Endret av Monsieur Hulot
Lenke til kommentar
Aldri sett noe av Caro paa egne ben, men har sett frem til denne en stund nuh.

--

Har ogsaa siklet meg dehydrert av Criterions annonserte Vampyr-utgivelse (noe nytt om MoCs utgave, btw?).

Nytt cover:

post-24892-1209834624_thumb.jpg

 

og det ble spekulert (muligens med inside information) om utgivelse på sensommeren i et eller annet forum/på nettside

Lenke til kommentar
Er det noen her inne som har sett Dr.Ca(g)liari's Skrekk-kabinett? og som eventuelt kan gi tilbakemeldinger om den?

 

Er ute etter å åpne film-vidden litt etter at Elefantmannen fjernet min total sperre for å se svart-hvitt filmer, måtte jo skje en gang det også.

 

Jeg ville nok tatt en annen s/v-film. Så ca. halve filmen før jeg ufrivillige ble avbrutt, og giddet aldri å ta den opp igjen. Det jeg så var ikke direkte imponerende. Finnes vesentlig mange bedre s/v-stum-filmer der ute.

Sånne filmer ser man for å bli inspirert og imponert, men sjeldent underholdt. Jeg har kun blitt underholdt av én film fra 20-tallet, og det var The General. Den var rett og slett knallmorsom, i tillegg til å være så spennende at jeg bet negler. Filmene til Buster Keaton kan sammenlignes med roller coasters av tre - de er eldre enn sine stålbrødre og har ingen loops, men fordi de bråker litt mer, ble laget for så mange år siden og man ikke helt kan vite hva som vil skje, så blir det hele mer spennende. Jeg blir ihvertfall mye mer nervøs når huset faller på Buster i Steamboat (eller den samme scenen i Jackie Chan i Police Story) enn når Daniel Craig hopper fra 8 meter i nyeste Bond, da jeg vet at Keaton (og Chan) faktisk gjennomførte det og satte livet i fare, mens Craigs stuntdouble var festet i vaiere og alt-som-er.

 

Sånn sett kan Kabinettet være spennende og nytt, og man kan bli inspirert av alt man fikk til med så lite, men jeg tror ikke man blir sugd inn i handlingen. Skal man ha en film som er gammel, svart/hvitt og faktisk underholder på linje med nyere filmer, så anbefaler jeg Mr. Smith Goes to Washington, Duck Soup, Hitchcock-filmer som North by Northwest og Rope og filmer skrevet av/basert på Raymond Chandler. Dialogene i The Big Sleep og Strangers on a Train er så _kule_ og ikke minst moderne (på nivå med Catcher in the Rye) at de kunne kommet rett fra en Sin City-bok (som selvfølgelig er sterkt inspirerte av Chandler).

 

Guy Haines: I may be old-fashioned, but I thought murder was against the law.

 

Jeg så faktisk denne filmen ferdig i går siden finner det ganske irriterende å la filmer være halvsette. Selv om jeg faktisk står for hva jeg skrev, endret vel slutten ganske mye av helhetsoppfatningen av film.

 

Nå har ikke jeg sett så alt for mange filmer fra 20-tallet, men foruten denne har jeg funnet de jeg har sett forholdsvis underholdende.

Lenke til kommentar
Når vi snakker om superhelter, Hancock må vel være den kuleste av dem alle:

En superhelt med imageproblemer.

 

http://movies.yahoo.com/movie/1809801452/video/7633208/

 

Den filmen jeg kan se vil være i nærheten av å toppe Iron Man dette året, er TDK. Og den må virkelig prestere for å matche Iron Man. Sistnevnte har en fordel da den gir noe nytt. Den er en film som er del av et større bilde. Den samme styrken vil Hulk ha, som også tjener stort på Iron Man sin suksess (ser man filmen skjønner man hvorfor). TDK har Heath Ledger. Med den evigvarende filosoferingen til Wayne så vil han se ut som en handlingslammet fjomp i forhold til den langt mer resolutte, sjarmerende og nådesløse Stark. Det er Jokeren som er trekkplasteret for meg, selv om det nok også vil være interessant å se Bale vandre rundt og undre seg over hva han må bli for å bekjempe sine fiender.

 

Jeg lever i håpet om at jeg kan bli tilfredsstilt av hele fem filmer innen sjangeren, før det blir en slags superheltpause neste år (bortsett fra Wolverine). Den filmen jeg egentlig ser "minst" frem til er Hancock. Den kan jo bli en positiv overraskelse. Jeg gleder meg til og med til Hulken nå, det gjorde jeg ikke for noen uker siden.

 

Iron Man er en 7-10 film for superheltfans og en 5-8 film for vanlige folk, om tall skal telle. Jeg tror man virkelig må mislike Hollywood for å ikke bli underholdt av Iron Man. Madammen holdt meg igjen etter rulleteksten fordi hun ville se klippet og hun måtte jeg overtale til å bli med, da hun ikke ville se "nok en superheltfilm". Skutt gullfuglen der for min egen del :)

 

Eneste som er litt skummelt er at folk flest nå forventer seg et mesterverk grunnet så og si ingen negative anmeldelser. Den er ikke en film som får flust med terningkast seks, men veldig mange firere og femmere. Så det er vel det jeg vil si folk flest bør forvente av den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hancock for meg tror jeg kommer på en samme linje som My super-exgirlfriend. Som var mer eller mindre labber. Eneste grunnen at Hancock blir ansett bedre er og forblir Will Smith.

 

Når Det gjelder Hulk hadde jeg helt ærlig ikke tenkt å se den på kino engang. Men etter diverse teasere på Iron Man om Marvel-univeritete så skal jeg nok få med meg Hulken også. Håper S.H.E.I.L.D får en liten rolle også i Hulken. En av grunnen Hulk ser interessant ut et Tim Roth for meg(og tiligere nevnte grunn) Om Ed Norton blir en bedre Hulk enn Eric Bana tviler jeg på.

 

PS:Hellboy er jeg STOR fan av,så den skal ses!

 

EDIT: Angående TDK så anså jeg den som Iron Man`s motstander i box office i år.

Tror den vinner pga Ledger.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

The Incredible Hulk har fått litt kritikk for dårlig PR. Men Iron Man retter opp det. Den filmen alene er det beste pr-trikset for TIH.

 

Når det kommer til kinobesøk så er tallene så langt for Iron Man fantastiske. Allerede tatt inn over 50 millioner dollar internasjonalt (30 i USA) på to dager. Med de positive anmeldelsene og word-of mouth så vil Iron Man gjøre det bedre enn både Batman Begins og Superman Returns på kinoen. Ikke Spider-Man summer (men de summene er jo helt hinsides), men jeg må si jeg bommet grovt med mine antagelser rundt Iron Man. Jeg må bare innse det allerede at jeg undervurderte hvilken tiltrekningskraft denne nokså ukjente superhelten hadde. Noe jeg er glad for.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Ukjent i Norge maybe, men ellers ganske utbredd. Er vel en av de mer populære Marvel-heltene i Usa? Og siden han er bortimot fast Avengers anstatt så regnet jeg med at den skulle gjøre det bra(som sagt noen månder bakover i tid.)

Lenke til kommentar
Med den evigvarende filosoferingen til Wayne så vil han se ut som en handlingslammet fjomp i forhold til den langt mer resolutte, sjarmerende og nådesløse Stark. Det er Jokeren som er trekkplasteret for meg, selv om det nok også vil være interessant å se Bale vandre rundt og undre seg over hva han må bli for å bekjempe sine fiender.

 

Jeg tror mange vil bli overrasket (positivt eller negativt alt ettersom) over fokuset til TDK. Utifra trailere og forhåndsomtale virker denne filmen som Heath Ledger-show fra start til mål, men jeg tror filmen vil ha langt flere andre aspekter å by på. Mafiaen's status etter Falcone's bortgang, Dent's forvandling til Two-Face, konsekvensene av at Batman blir kjent rundt i Gotham, Scarecrowe's tilbakekomst, statusen til rømlingene fra galehuset, Rachel Dawes etc.

 

Muligens blir det for mye å presse inn.

Lenke til kommentar

Har intet forhold til Iron Man, så filmen fordi traileren så kul ut.

 

Filmen var jo mer enn grei, men på langt nær den beste superhelt-filmen. Både Batman Begins og Spider-man 2 er bedre enn Iron Man, men sistnevnte er alldeles ingen dårlig film.

 

Meget underholdende og en perfekt Robert Downey Jr. i en rolle skreddersydd ham gjør det til en høyst fornøyelig superhelt-film.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Så vidt jeg leste et halvår tilbake skal Eric Roberts(digg fyr) spille den nye Mafia fyr`n,så hvorfor de har markert at det blir Joker 24-7 i filmen blir feil. Uten større handling kan Nolan komme i samme spor som Joel Schumaker(måtte han brenne for hans Batman-invirkning)

Lenke til kommentar

Hehe, har likt Eric Roberts helt siden "Best of the Best" karate-filmene. Han er liksom underdog'en i roberts-familien. Er alltid kul i siderollene han har hatt siden 90-tallet, men har ikke hatt alt for mange filmer der han selv er i hovedrollen.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Eric var The overdog i Robertsfamilien ved starten,men så skaffet han Julia en rolle og vips powerchange inad familen. Julia Roberts har så så vidt jeg vet aldri gitt Eric noen som helst rolle. Sier litt :realmad:

Lenke til kommentar
Med den evigvarende filosoferingen til Wayne så vil han se ut som en handlingslammet fjomp i forhold til den langt mer resolutte, sjarmerende og nådesløse Stark. Det er Jokeren som er trekkplasteret for meg, selv om det nok også vil være interessant å se Bale vandre rundt og undre seg over hva han må bli for å bekjempe sine fiender.

 

Jeg tror mange vil bli overrasket (positivt eller negativt alt ettersom) over fokuset til TDK. Utifra trailere og forhåndsomtale virker denne filmen som Heath Ledger-show fra start til mål, men jeg tror filmen vil ha langt flere andre aspekter å by på. Mafiaen's status etter Falcone's bortgang, Dent's forvandling til Two-Face, konsekvensene av at Batman blir kjent rundt i Gotham, Scarecrowe's tilbakekomst, statusen til rømlingene fra galehuset, Rachel Dawes etc.

 

Muligens blir det for mye å presse inn.

 

Tror Harvey Dent rollen vil være en positiv overraskelse. Om TDK skulle ende opp som middelmådig så vil vi nok også se noen griser fly i et nedsnødd helvete. Forventningene er vel det som kan ødelegge litt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er Peter Berg som har regien til Hancock og jeg ser ingen grunn til at han ikke kan gjøre minst en like god jobb som Favreau på Iron Man. Har klokketro på den filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...