Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare å søke på Don LaFontaine i youtube så finner dere en drøss ting. Han er superstar i USA (selvsagt) og har vært med på utallige tv-programmer der han gjør "the voice" eller bare følger folk rundt og snakker med trailer-stemmen sin. Gjør visst masse radiospots også (små reklamesnutter).

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Kan noen legge inn spoiler om hva som kommer etter rulleteksten på Iron Man?

(dama ville ikke vente :wallbash:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tony Stark kommer hjem og i mørket venter en mann som lurer på om han tror han er den eneste superhelten der ute. Han trer ut av mørket og det viser seg å være Nick Fury, lederen for SHIELD. Spilt av Samuel L. Jackson. Han vil snakke med Stark om Avengers-prosjektet.

 

"I am Iron Man. You think you are the only superhero in the world? Mr. Stark you have become a part of a bigger universe. You just don't know it yet"

"Who the hell are you?"

"Nick Fury. Director of SHIELD."

"Aha"

"I'm here to talk to you about the Avenger inititative"

Lenke til kommentar
En liten godbit til alle scifi fans på forumet - de første minuttene av den kommende "Dante 01" finner dere her. Jeg gleder meg!

For oss som ikke er så gode i fransk, hva handler filmen om?

 

Kan noen legge inn spoiler om hva som kommer etter rulleteksten på Iron Man?

(dama ville ikke vente :wallbash:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Tony Stark kommer hjem og i mørket venter en mann som lurer på om han tror han er den eneste superhelten der ute. Han trer ut av mørket og det viser seg å være Nick Fury, lederen for SHIELD. Spilt av Samuel L. Jackson. Han vil snakke med Stark om Avengers-prosjektet.

 

"I am Iron Man. You think you are the only superhero in the world? Mr. Stark you have become a part of a bigger universe. You just don't know it yet"

"Who the hell are you?"

"Nick Fury. Director of SHIELD."

"Aha"

"I'm here to talk to you about the Avenger inititative"

Var det ikke snakk om at denne scenen ble kuttet? Kult at de tok den med alikevel.

Endret av Mastema
Lenke til kommentar

Fikk en fin deal syns jeg, 14 filmer til 289 kroner i sverige. Kjøpte en 12 pack med krigsfilmer til 199,- og en to pack med boksefilmer til 89,-.

Filmene er:

 

Countdown

Bravo two Zero

The Last Drop

The Lost Battalion

The Veteran

Valley of the Wolves Iraq

Straight Into Darkness

Indigenes

Fürerens Elit(Napola)

Saknad i Strid(Missing in Action)

Saint and Sodiers

Backdoor to Hell

 

Boksefilmene er:

Rocky

Raging Bull

 

Noen anbefalinger? Selv syns jeg Valley of the Wolves Iraq, Saint and Soldiers og begge boksefilmene ser spessielt spennende ut^^

 

Så Kiss of the dragon idag og. Var veldig underholdenes^^ Man går aldri lei av å se Jet Li sloss^^

Lenke til kommentar
Er det noen her inne som har sett Dr.Ca(g)liari's Skrekk-kabinett? og som eventuelt kan gi tilbakemeldinger om den?

 

Er ute etter å åpne film-vidden litt etter at Elefantmannen fjernet min total sperre for å se svart-hvitt filmer, måtte jo skje en gang det også.

 

Jeg ville nok tatt en annen s/v-film. Så ca. halve filmen før jeg ufrivillige ble avbrutt, og giddet aldri å ta den opp igjen. Det jeg så var ikke direkte imponerende. Finnes vesentlig mange bedre s/v-stum-filmer der ute.

Sånne filmer ser man for å bli inspirert og imponert, men sjeldent underholdt. Jeg har kun blitt underholdt av én film fra 20-tallet, og det var The General. Den var rett og slett knallmorsom, i tillegg til å være så spennende at jeg bet negler. Filmene til Buster Keaton kan sammenlignes med roller coasters av tre - de er eldre enn sine stålbrødre og har ingen loops, men fordi de bråker litt mer, ble laget for så mange år siden og man ikke helt kan vite hva som vil skje, så blir det hele mer spennende. Jeg blir ihvertfall mye mer nervøs når huset faller på Buster i Steamboat (eller den samme scenen i Jackie Chan i Police Story) enn når Daniel Craig hopper fra 8 meter i nyeste Bond, da jeg vet at Keaton (og Chan) faktisk gjennomførte det og satte livet i fare, mens Craigs stuntdouble var festet i vaiere og alt-som-er.

 

Sånn sett kan Kabinettet være spennende og nytt, og man kan bli inspirert av alt man fikk til med så lite, men jeg tror ikke man blir sugd inn i handlingen. Skal man ha en film som er gammel, svart/hvitt og faktisk underholder på linje med nyere filmer, så anbefaler jeg Mr. Smith Goes to Washington, Duck Soup, Hitchcock-filmer som North by Northwest og Rope og filmer skrevet av/basert på Raymond Chandler. Dialogene i The Big Sleep og Strangers on a Train er så _kule_ og ikke minst moderne (på nivå med Catcher in the Rye) at de kunne kommet rett fra en Sin City-bok (som selvfølgelig er sterkt inspirerte av Chandler).

 

Guy Haines: I may be old-fashioned, but I thought murder was against the law.

Lenke til kommentar
Fikk en fin deal syns jeg, 14 filmer til 289 kroner i sverige. Kjøpte en 12 pack med krigsfilmer til 199,- og en to pack med boksefilmer til 89,-.

Filmene er:

 

Countdown

Bravo two Zero

The Last Drop

The Lost Battalion

The Veteran

Valley of the Wolves Iraq

Straight Into Darkness

Indigenes

Fürerens Elit(Napola)

Saknad i Strid(Missing in Action)

Saint and Sodiers

Backdoor to Hell

 

Boksefilmene er:

Rocky

Raging Bull

 

Noen anbefalinger? Selv syns jeg Valley of the Wolves Iraq, Saint and Soldiers og begge boksefilmene ser spessielt spennende ut^^

 

Så Kiss of the dragon idag og. Var veldig underholdenes^^ Man går aldri lei av å se Jet Li sloss^^

Rocky er en klassiker, flott gjennomført film. Raging Bull er en bedre boksefilm vil jeg si, men den er også ganske kjedelig til tider. Saints and Soldiers er en lavbudsjetsfilm, tror jeg kostet $ 1.000.000 å lage, men den er ganske god faktisk.

Lenke til kommentar
En liten godbit til alle scifi fans på forumet - de første minuttene av den kommende "Dante 01" finner dere her. Jeg gleder meg!

For oss som ikke er så gode i fransk, hva handler filmen om?

 

Filmen er laget av Marc (Delicatessen) Caro og handlingen i Dante 01 er som følger:

 

"Dante 01 is set on a space station that is actually scientific experiment disguised as a psychiatric ward. A new shuttle arrives bringing in mystery inhabitants giving 12 shaven headed inhabitants: 7 patients, subjects, inmates and 5 doctors, observers, guards and a few rats. The inmates have free run within a defined section while the observers watch while performing some undefined experiment, only intervening when violence erupts by means of knock out gas. While the resident psychiatrist, Persephone, treats the patients as humans, the new doctor, Elisa, treats them as the lab rats they actually are - by using "new experimental protocols" aimed at promoting some dark purpose, to make the mysterious "company" more profit."

 

Jeg håper og tror at dette kan bli en av årets store på scifi fronten.

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...