Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra wikipedia:

 

"Cheech and Chong, while one of the most successful comedy acts of all time, experienced creative differences and split in 1985. This was devastating to Chong. To him, Cheech Marin was "closer than a wife. The only thing we didn't do was have sex." Of their split, he says, "It was like a death in the family. I don't know if I'll ever get over it". Chong was a recurring character and later a regular character as the hippie "Leo" during the second, third, fourth, seventh, and eighth seasons of That '70s Show. He also played a role as a hippie in Dharma and Greg. In 2005, Chong returned to his role as Leo on That '70s Show."

 

Chong har vært dømt til fengsel i 9 mnd for å ha en butikk der de solgte "brukerutstyr" som vannpiper og glassbonger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Er det noen her inne som har sett Dr.Ca(g)liari's Skrekk-kabinett? og som eventuelt kan gi tilbakemeldinger om den?

 

Er ute etter å åpne film-vidden litt etter at Elefantmannen fjernet min total sperre for å se svart-hvitt filmer, måtte jo skje en gang det også.

 

Jeg ville nok tatt en annen s/v-film. Så ca. halve filmen før jeg ufrivillige ble avbrutt, og giddet aldri å ta den opp igjen. Det jeg så var ikke direkte imponerende. Finnes vesentlig mange bedre s/v-stum-filmer der ute.

Lenke til kommentar
Er det noen her inne som har sett Dr.Ca(g)liari's Skrekk-kabinett? og som eventuelt kan gi tilbakemeldinger om den?

 

Er ute etter å åpne film-vidden litt etter at Elefantmannen fjernet min total sperre for å se svart-hvitt filmer, måtte jo skje en gang det også.

 

Jeg ville nok tatt en annen s/v-film. Så ca. halve filmen før jeg ufrivillige ble avbrutt, og giddet aldri å ta den opp igjen. Det jeg så var ikke direkte imponerende. Finnes vesentlig mange bedre s/v-stum-filmer der ute.

 

 

Noen forslag?

Takk for tilbakemeldingen forresten.

Lenke til kommentar
Er det noen her inne som har sett Dr.Ca(g)liari's Skrekk-kabinett? og som eventuelt kan gi tilbakemeldinger om den?

 

Er ute etter å åpne film-vidden litt etter at Elefantmannen fjernet min total sperre for å se svart-hvitt filmer, måtte jo skje en gang det også.

 

Jeg ville nok tatt en annen s/v-film. Så ca. halve filmen før jeg ufrivillige ble avbrutt, og giddet aldri å ta den opp igjen. Det jeg så var ikke direkte imponerende. Finnes vesentlig mange bedre s/v-stum-filmer der ute.

 

 

Filmen har en god twist på slutten, men ellers så støtter jeg denne. Veldig nyskapende og et lite mesterverk om man setter den i sammenheng med tiden den kom, men den er ikke en film som har tålt tidens tann i mine øyne og ble kjedelig.

 

Skal du se en s/h-film så hvorfor ikke prøve med The Night of the Hunter? Er til slike filmer mangelen på farger virkelig er med på å gjøre stemningen bedre. Om du er ute etter stumfilm så ville jeg heller anbefalt Chaplin eller Buster Keaton sine. :)

Lenke til kommentar
Noen forslag?

Takk for tilbakemeldingen forresten.

 

Bare s/v- eller s/v-stum-film?

 

I sistnevnte kategori kan vel Metropolis, The Lost World og King Kong.

 

Blir litt vanskelig å anbefalle noe i førstenevnte kategori uten å vite hva du ønsker, men en god start vil vel være: His Girl Friday, Citizen Kane, It's a Wonderful Life, M, The Treasure of the Sierra Madre, Double Indemnity, Yojimbo, Seven Samurai...

Lenke til kommentar

There Will be Blood gjorde for meg at The Treasure of the Sierra Madre virkelig bare kan graves ned. For å være skikkelig slem.

 

De fleste filmer med James Stewart som er s/h kan sees, da han har en sjarm og tilstedeværelse som uansett gjør det til en fargerik opplevelse. :)

Lenke til kommentar
Er det noen her inne som har sett Dr.Ca(g)liari's Skrekk-kabinett? og som eventuelt kan gi tilbakemeldinger om den?

 

Er ute etter å åpne film-vidden litt etter at Elefantmannen fjernet min total sperre for å se svart-hvitt filmer, måtte jo skje en gang det også.

 

Jeg ville nok tatt en annen s/v-film. Så ca. halve filmen før jeg ufrivillige ble avbrutt, og giddet aldri å ta den opp igjen. Det jeg så var ikke direkte imponerende. Finnes vesentlig mange bedre s/v-stum-filmer der ute.

 

 

Noen forslag?

Takk for tilbakemeldingen forresten.

Er enig i at Das Cabinet des Dr. Caligari. ikke er en veldig bra film å begynne med. Kanskje det er lurt å begynne med s/h (stum) kortfilm, om du har et problem med å bli rastløs under slike filmer.

Jeg anbefaler Le Voyage Dans La Lune, som er en ganske underholdende film på litt over 10minutt. Finner den på You Tube om du tåler den dårlige kvaliteten (som er jo ganske dårlig i utgangspunktet)

Endret av MforMats
Lenke til kommentar

Tusen takk for mange forslag og tilbakemeldinger!

Samtlige er notert, og skal holde en utkikk etter de, første på lista over filmer jeg føler jeg må se er uansett Lord of the Flies i første omgang (har lest boka så har litt lyst å se orginal innspillingen) så får jeg ta en titt på forslagene.

 

Nosferatu er jo en film je har tenkt lenge på, Citizen Kane også, og til deg som lurte på hvilke titler jeg er ute etter så la vær å tenke på det, er bare ute etter gode og/eller underholdene filmer.

 

Men da er det Nytt på Nytt!

Snakkes, og igjen, takk for forslag!

Lenke til kommentar
Men da er det Nytt på Nytt!

 

Er dessverre ikke det. Fredagspilsen er ikke helt den samme uten :(

 

Og når man snakker om Nytt på Nytt, skulle gjerne sett en skikkelig politisk/samfunnsrelatert satirefilm igjen, hare det egentlig kommet noen gode slike de siste årene?

Lenke til kommentar
Da var jeg akkurat ferdig med å se Iron Man, hvis dette er standarden som Marvel har satt for filmene sine nå som de skal produsere dem selv, så har vi mye moro i vente det er helt klart :D

 

Filmen skal ha kudos for den mest velplasserte product-placement jeg har sett i film.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Burger-King hamburger. Jeg fikk lyst på en jeg også :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...