Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå kommer snart en ny episk kinesisk "heltefilm" med BÅDE Jet Li og Jackie Chan sammen. Det er en film i samme tidsalder som Hero og Once Upon A Time-filmene, så ingen pistoler, motorsykler og skinnjakker å se.

Det har aldri hendt før iflg Jackie. Så et langt intervju med han på CNN. Det er som å se Al Pacino og Robert Deniro i samme film for første gang. De har vært gode venner i flere tiår, men har aldri spilt sammen på film av forskjellige grunner.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nå kommer snart en ny episk kinesisk "heltefilm" med BÅDE Jet Li og Jackie Chan sammen.

 

The Forbidden Kingdom har jeg faktisk fryktelig lave forventninger til, jeg har sett fram til en film med Jackie Chan og Jet Li i mange år nå. Men når filmen endelig kommer og det fra regissøren av Stuart Little (:no:) som skal lage den da er den ødelagt for min del.

 

Nå skal heldigvis kampscenene korograferes av Yuen Woo-ping, men den skulle også ha vært regissert av en kina-mann som f.eks Corey Yuen eller Benny Chan. Ikke en mann som lager filmer om søte små animerte mus eller hva pokker Stuart Little handler om.

 

Louis Leterrier hadde vel vært et ønske når det kommer til vestlige regissører for han har vist at han kan lage den type filmer. Men seriøst, Rob Minkoff det kunne vel egentlig ikke blitt stort verre...

Lenke til kommentar
The Forbidden Kingdom har jeg faktisk fryktelig lave forventninger til, jeg har sett fram til en film med Jackie Chan og Jet Li i mange år nå. Men når filmen endelig kommer og det fra regissøren av Stuart Little (:no:) som skal lage den da er den ødelagt for min del.

Helt enig. Regissøren og traileren viser ganske klart at dette er mer en familiefilm, enn en kung fu film.

 

Nå skal heldigvis kampscenene korograferes av Yuen Woo-ping, men den skulle også ha vært regissert av en kina-mann som f.eks Corey Yuen eller Benny Chan. Ikke en mann som lager filmer om søte små animerte mus eller hva pokker Stuart Little handler om.

I Hollywood sammenheng har det vanligvis ikke så mye å si at Woo-ping er action choreographer, da han får beskjed av regissøren om hvilke moves som skal utføres. Han spiller vanligvis en ekstremt liten del i den kreative rollen i Hollywood.

 

Louis Leterrier hadde vel vært et ønske når det kommer til vestlige regissører for han har vist at han kan lage den type filmer.

Nå hater jeg Leterrier, og blir kvalm av tanken på The Transporter filmene. Men er enig at han hadde vært et bedre valg enn Minkoff.

 

Ikke vær så forutintatt, du. LOTR ble tross alt laget av samme fyren som lagde "dårlige" splatter zombie-filmer 10 år før.

Nå må ikke du være så forutintatt. Det er svært stor forskjell på "lav budsjett" og "dårlig". Bare fordi de fleste lav budsjett filmene suger, så betyr ikke det at lav budsjettsfilmer er automatisk er dårlige. Bad Taste og Braindead er IMO de beste eksemplene på dette, da begge er ekstremt gode!

Og den viktige forskjellen mellom Peter Jackson vs. LOTR, og Rob Minkoff vs. The Forbidden Kingdom. Er at Rob bare har laget familie/barnefilmer tidligere. Og vil mest sannsynlig fortsette videre med det. I motsettning til Peter Jackson som ikke bare er en av de beste regissørene i verden, men han har vært allsidig nok til å klare LOTR.

Lenke til kommentar

Mad Max og Heldiggrisen Babe har samme regissør. Omvendt rekkefølge da, men funket jo fint det.... Og det er mannen de har plukket ut til å regissere en film med både Batman og Supermann.

 

Robert Rodriguez regisserte jo Spy Kids, håper aldri den mannen lager eksempelvis noe action eller zombiefilm :p

 

The Forbidden Kingdom har 7.5 på IMDb så langt og 64% Top Critics hos RT. Beste filmen til Minkoff siden Lion King, i så måte. Gir for meg liten grunn i å sitte seg ned i kinostolen med en forhåndsdømt og negativ holdning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

*Problemet* med Rodrigez er gjenbruk av de samme skuespillerne i bortimot alle has filmer.

 

For eksempel Danny Trejo var med i ALLE de tre From Dusk til Dawn.

(og dør i alle også)

Lenke til kommentar
*Problemet* med Rodrigez er gjenbruk av de samme skuespillerne i bortimot alle has filmer.

 

For eksempel Danny Trejo var med i ALLE de tre From Dusk til Dawn.

(og dør i alle også)

 

Nå har Rodrigez bare regisert den første From Dusk till Dawn filmen, så jeg tror du burde finne et bedre eksempel enn det. :p

Lenke til kommentar
Har Trejo noensinne gjort andre roller enn "stygg meksikaner-gangster"? Snakk om å bli typecastet..

Nei :-D

 

Imdb-trivia.

I'll be watching TV and all of a sudden I'll think, 'Hey, I'm in this!' A lot of times I don't even know the names of [the movies]. I just show up. From 1985, when I first started, to 1990, I did a shit-load of B-movies about prisons. They would always say, 'Get that Mexican guy with the big tattoo.' I'd show up and I'd have one line, like, 'Kill 'em all!' or something.

Lenke til kommentar
Produsert alle. Samt er vel troubleshooter også.

Han har nok vært med å gi kompisen sin rolle i dem alle ja ;)

Kompis? Danny Trejo er fettern til Rodriguez. Han var med i de to siste Maricachi filmene også, og han daua i begge to der også. Salma Hayek har også vært med i en del Rodriguez filmer..ikke at jeg klager selvsagt.

 

Har Trejo noensinne gjort andre roller enn "stygg meksikaner-gangster"?

Man bruker det talentet man har, Danny Trejos talent er å være stor, stygg meksikaner gangster (han har sitti inne et par år av livet sitt).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Salma hayek er gudmoren til Rodriguez barn(eller omvent)

 

 

Flere av R.R kompiser er ofte med i hans filmer, jeg nevner i fleng

 

Cheech Martin

Q.Tarrantino(er vel bortimot kun med i sine og Rodriguez filmer)

Tito Lavarra

Julio Oscar Mechoso

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...