Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

kommer helt på ann på filmen det, lager man en action/effekts film er jo ikke realisme så viktig, men når man skal gjennskape en ekte militær sitvasjon er realisme viktig

7598882[/snapback]

Kun for de som faktisk vet om situasjonen. Jeg vet veldig lite om hva som er og ikke er realistisk, d jeg aldri har vært ute i krig. Likevel er det ofte at realisme og det som virker realistisk er to forskjellige ting. Virkeligheten er ikke alltid det mest realistiske, eller det flotteste å se på.

7598960[/snapback]

 

Nei, men det betyr ikke at du trenger å bryte med det som egentlig trengs å vises.

 

Å bruke realistiske elementer ødelegger ikke, tvert imot, men det er bare det faktum at det er utrolig vanskelig å bruke det i ens favør. Det er nettopp denne realismen som gjør for eksempel Saving private ryan et såpass fryd for øyet, og som også viser det den er ment å vise.

 

Skal man være en flisespikker så er det som i mange andre krigsdramaer taktiske og realistiske feil i filmen, dette er som nevnt for å gjøre det lettere og mer fengende for seeren. Men hadde man kunnet finne på alternative realistiske muligheter(som er utrolig vanskelig) så hadde man oppnådd en bedre film.

 

Altså, semi-realistisk= bra, realistisk = bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.. Ser jo at jeg bør bestille denne filmen. Har dere noen flere anbefalinger av krigsfilmer? Er lei 2. verdenskrig. Ser helst etter vietnam eller mer moderne kriger.

Jarhead og three kings har jeg sett.

7595090[/snapback]

 

Jeg fant ut hva vietnam serien het med litt hjelp noen amerikanere

den heter tour of duty, ingen av sesongene er under 200kr, men jeg kjøpte hele serien for 650kr hvis den er bra skal jeg lage en liten anmeldelse og sende deg en pm

Lenke til kommentar
...hvis den er bra skal jeg lage en liten anmeldelse og sende deg en pm

7600163[/snapback]

 

Feil. Du SKAL lage en anmeldelse uansett om den er bra eller dårlig! :p

 

EDIT:

 

2001 er vel en av de kjedligste filmen jeg noensine har sett, har bare sett den en gang. Men hvis jeg skal følge formelen til Steffyboy så betyr det at neste gang så kommer jeg til å sovne når jeg ser den (kommer ikke til å skje siden jeg ikke har noen planer om å se den igjen), og så vil man sove bedre og bedre for hver gang...

 

Ta og låne filmen av brodern for å teste neste gang jeg sliter med å sovne ;)

7600015[/snapback]

 

Temmelig enig der. Synes ikke filmen var noe stort. Neida, jeg "skjønte" den sikkert ikke (men du skjønner ikke DD, Steffy- HAH!), men jeg synes bare den var utrolig langdryg og kjedelig. Jada, den er et "fargeparadis for øynene", men vil jeg ha farger, så røyker jeg litt, eventuelt slår meg selv hardt i hodet med en spade. Eller kanskje jeg gjør det enkelt, og maler meg et bilde. Alt annet enn å se 2001 igjen.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Dere er teite. 2001 er fantastisk, men jeg vet ikke om jeg liker den bedre enn Blade Runner :hmm:

7600359[/snapback]

 

Da velger vel Hr. Jenssen og jeg å være teite :)

 

Er vel som Hr. Jenssen sa, vi har anntagelig ikke skjønt filmen men nok om det. Men Kubrick har heldigvis laget andre bra filmer som det går ann å se på uten å føle at livsviljen blir dratt ut av kroppen mens øynene skriker etter solbriller for ikke å blir fargeblind av slutten...

 

Nå skal jeg spise også skal jeg se en virkelig bra film Miami Vice, hadde bare Kubrick hvert like god filmskaper som Michael Mann så hadde alt vært mye bedre ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Klarte jeg å fyre opp noen nå :tease:

Men at Mann er en bedre Regissør det er helt klart...

Lenke til kommentar
Dere er teite. 2001 er fantastisk, men jeg vet ikke om jeg liker den bedre enn Blade Runner :hmm:

7600359[/snapback]

 

Da velger vel Hr. Jenssen og jeg å være teite :)

 

Er vel som Hr. Jenssen sa, vi har anntagelig ikke skjønt filmen men nok om det. Men Kubrick har heldigvis laget andre bra filmer som det går ann å se på uten å føle at livsviljen blir dratt ut av kroppen mens øynene skriker etter solbriller for ikke å blir fargeblind av slutten...

 

Nå skal jeg spise også skal jeg se en virkelig bra film Miami Vice, hadde bare Kubrick hvert like god filmskaper som Michael Mann så hadde alt vært mye bedre ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Klarte jeg å fyre opp noen nå :tease:

Men at Mann er en bedre Regissør det er helt klart...

7600719[/snapback]

 

Ening Mann > alt annet

Lenke til kommentar

Vil dere anbefale the italian job? Ser den ligger i hylla her, men er litt usikker på den filmen..

EDIT: fant et par til:

The italian job

Beleiringen (assault on precinct 13)

Traffic ..

Hvilken anbefaler dere? For min del er det akkurat det samme hvilken sjanger jeg ser nå, men trenger god underholdning, ikke hjernedød story..

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Jeg har da skjønt Donnie Darko, jeg så den 3 forbanna ganger. Jeg har til og med lest rundt på teorier på nett og satt meg inn i den i et tappert forsøk på å finne ut hva som var så stort med den. Det var først da jeg hadde gjennomanalysert den at jeg forstod at man måtte være en misforstått emo whinechild for å like den, og at det som var til for å "tas" egentlig var omtrent som jeg forstod den første gang. 2001, derimot, er det blitt skrevet bøker om. Ikke bok, bøker.

 

Donnie Darko er spruten man får på buksen i det man kaster småstein ut i havet som 2001 er.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det (løst basert på wikipedia og egen hukommelse), splitter universet i et ekte og et ustabilt alternativt univers dagen ulykken skjer på grunn av et "artifact", jetmotoren, som popper opp et sted den ikke skulle være, og dermed bryter fysikkens lover. Det er Donnie's oppgave å kansellere effekten det alternative universet har innen det kollapser sammen med det ekte universet igjen, og for å gjøre dette må han blant annet dø av "the artifact".

 

Objektivt sett er det ikke så veldig troverdig eller logisk historie i forhold til 2001, som har 3 andre bøker å bygge på.

Får litt følelsen av at regissøren trippet på tidsreiser uten at han kunne noe særlig om teorien rundt det eller vitenskap generelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...