Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenker jeg skal se Iron Man snart. Er det verdt å sitte igjen etter rulleteksten for å se scenen? Er det viktig for filmen?

 

Det er viktig for fremtiden, den viser hva Marvel Studios planlegger. Skuespilleren som dukker opp er:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Samuel L. Jackson

 

Men er du ikke noen stor fan av Marvel-universet og ikke føler for å utforske det mer etter filmen, så er det like greit å la vær å se den scenen. Men ellers så er det en knallbra liten samtale som finner sted :)

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Jeg tenker jeg skal se Iron Man snart. Er det verdt å sitte igjen etter rulleteksten for å se scenen? Er det viktig for filmen?

 

Tja, jeg synes den er viktig men jeg er litt opphengt i Marvel universet da. Hvis du gikk glipp av den, så vet jeg den ligger på youtube, men kvaliteten er nok så som så.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kom nettopp hjem fra Iron Man. Er en tegneserie-fan og må påskrive meg at denne var en av de bedre filmatiserte superhelt på lenge.

 

Meget bra utført av Jon Favreau,er vel hans fjerde film(usikker) Hadde mine tvil da jeg hørte at han hadde ansvaret for denne filmen,men resultatet ble en av de bedre superhelt-filmen på lenge.Pluss han spiller Hogan,som er kjent fra tegneserien.

 

Jeff Bridges er too cool for school! Nuff said.

 

Kampscenene var også bra,og imponerende technologi. Go humor var det masse av,men småirriterte meg over at Jon velger å la Jarvis være en robot istede som butler slik som i tegneserien

En Iron Man-drakt står øverst på ønskelisten min til jul :D

 

 

karater8\10

 

PS: Ler du ikke av Stan Lee`s cameo er det noe galt med deg :p

Lenke til kommentar

Any Given Sunday var heller lite interessant, og da jeg virkelig ikke på noen måte finner amerikansk fotball interessant, ble dette ganske begredelig.

 

For min del havner denne midt på treet (5/10), og den frister ei heller ikke til en gjenvisning.

 

Iron Man ble sett tidligere på dagen og var herlig forfriskende og særdeles underholdende. Rollen var jo som skapt for Downey Jr. og spesialeffektene leverte.

 

Ikke en perfekt film, men solid underholdning på alle kanter, og som Dotten nevnte i sin anmeldelse overraskende godt skuespill på alle sider. (Downey Jr, Paltrow, Bridges særlig)

Lenke til kommentar
«Any Given Sunday» har jeg sett flere ganger. Er lite interessert i filmer som omhandler sport, men synes Stone lager et interessant portrett av moderne amerikansk toppidrett. Ser den gjerne igjen snart...

 

Enig med deg her. Synes faktisk denne filmen er veldig bra, og etter å ha sett den har jeg faktisk fått litt interesse for Amerikansk fotball også :-)

Lenke til kommentar

Iron Man er årets best omtalte film så langt. Oppe i 96% på RT og ligger vel på rundt 80% på Metacritic, noe som gjør den til tidenes beste superheltadapsjon-film ifølge kritikere.

 

Som superheltfilm så tror jeg den har en sjelden gave i å være en type film det skal mye til for ikke å like. Noen vil sikkert finne den middelmådig, men folk flest vil nå like den. Enten litt eller veldig mye. Solid er vel det riktige ordet. Word-of-mouth vil nok tjene denne filmen like godt som det tjente Batman Begins i sin tid. Filmen vil ha ben å gå på.

Lenke til kommentar

Den visuelle stilen er tydelig inspirert av den amerikanske maleren Edward Hopper. Rett og slett lekkert. Liker filmen godt, jeg. Synes Hanks fungerer bra i rollen som lavmælt og kaldblodig gangster. Nydelig musikk at Thomas Newman trekker også opp.

Endret av Computerwelt
Lenke til kommentar

Slutt-scenene i filmen synes jeg er utrolig minneverdige (bilde messig), hvis det er de jeg tenker på, er lenge siden jeg har sett den.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Er i den filmen de er i det kritt hvite rommet i huset ved stranda er det ikke det? likte i alle fall den scenen veldig godt

 

Filmen er jo bedre enn en gjennomsnitts film for å si det sånn, er ikke akkurat "Gudfaren" som sitatet på coveret vil ha det til, men fin fint tids-fordriv for undertegnede.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...