Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Anbefalte Fight club til to venner av meg. Svarene jeg fikk etter jeg så den var:

 

***** sier:

Isted så jeg og **** fight club. Den var kjedlig!!!!!

 

***** sier:

Det skjedde jo ingen ting i den da

Aleks sier:

dere fulgte nok ikke bra nok med i starten til å skjønne den

***** sier:

vi så starten..spolte litt og så litt slossing..og spolte enda mer

Aleks sier:

å herregud

Aleks sier:

jeg brekker meg

Aleks sier:

går det ann å ødelegge en film mer

 

*Sukk*

Lenke til kommentar
bla bla bla

 

Kjenner mange som er filminteressert og som ser mye film, men som allikevel har mange sjangre de ikke kan fordra selv om jeg har vist dem mange av det ypperste innen disse filmene. Noen er bare umulig å få til å åpne seg for noe nytt. Men jeg ville aldri si til/om dem at det er deres tap. Det er å snakke nedsettende til/om dem.

 

Jeg vet hvordan du har det og jeg var lenge en lik person som du har prøvd å overtale. Jeg sitter med kompisen som kun vil se Bruce Willis og co i actionfilmer og venninnen som kun vil ha romantiske komedier. Og hva jeg sier er rett og slett hva jeg mener. Hvordan det oppfattes er en luksus jeg ikke kan ta meg tid til, jeg liker at folk vet hvor de har meg slik at de kan elske eller hate meg på mest mulig riktig grunnlag. Personlig setter jeg mer pris på ærlighet, den være seg nedlatende eller ikke. Og jeg foretrekker å være mot andre slik jeg ønsker at de er mot meg. Det pleier å gå bra så lenge man fokuserer på budskapet fremfor budskapets form eller budbringeren. :)

 

Når det kommer til film føler jeg meg veldig "open minded" og jeg føler jeg blir det mer og mer for hver film jeg ser. Mens når det eksempelvis kommer til mat er jeg det mest trangsynte fjolset man kan oppdrive (til stor frustrasjon for stuerten i familien) og jeg plukker stort sett ut retten fra de samme 3-4 alternativene hver gang jeg er ute og spiser, vel vitende om at det sikkert er noen nye favorittretter jeg kan finne blant de 20 andre alternativene. Men jeg har bare ikke orket til å prøve noe nytt der og jeg vet jeg har ekstreme fordommer mot enkelte av rettene. Og det er mitt tap at jeg ikke oppdager nye smaker i den sammenheng. Men det er vel en sakte progresjon å spore der også. Ignoranse til andre områder har jeg helt sikkert også, men egen ignoranse er naturlig nok ikke lett å vite om (det er derfor det er ignoranse) og andre må som oftest påpeke den for å bli obs på den.

 

Nå jabber jeg i vei, men kort fortalt så kan hjernen vår fint bedømme hvor god vi mener en sjanger tidligere har vært men vi er egentlig ikke i stand til å dømme hvordan sjangeren vil bli i fremtiden. Derfor bør man prøve å ha et åpent sinn som mulig når man sitter seg ned i kinostolen.

Lenke til kommentar
Hva mener folket om Gudfaren trilogien? Hvilken er best osv? Har aldri sett noen av de.

Det er best om du går bort fra vrangforestillingen om at det er en trilogi. Glem filmen som kaller seg del tre. The Godfather og The Godfather Part II er to fantastiske filmer som utfyller hverandre perfekt. Eneren blir bedre av film nummer to og omvendt. Del to har den mest definitive avslutningen på en fortelling noensinne. Snufs.

Lenke til kommentar
Hva mener folket om Gudfaren trilogien? Hvilken er best osv? Har aldri sett noen av de.

Det er best om du går bort fra vrangforestillingen om at det er en trilogi. Glem filmen som kaller seg del tre. The Godfather og The Godfather Part II er to fantastiske filmer som utfyller hverandre perfekt. Eneren blir bedre av film nummer to og omvendt. Del to har den mest definitive avslutningen på en fortelling noensinne. Snufs.

 

Ok. Så jeg kan bare glemme å se 3'ern da?

Lenke til kommentar
Hva mener folket om Gudfaren trilogien? Hvilken er best osv? Har aldri sett noen av de.

Det er best om du går bort fra vrangforestillingen om at det er en trilogi. Glem filmen som kaller seg del tre. The Godfather og The Godfather Part II er to fantastiske filmer som utfyller hverandre perfekt. Eneren blir bedre av film nummer to og omvendt. Del to har den mest definitive avslutningen på en fortelling noensinne. Snufs.

 

Ok. Så jeg kan bare glemme å se 3'ern da?

Eneren og toeren har en historie å fortelle. Treeren handler bare om penger på konto.

Lenke til kommentar

Stargate ble aldri det helt store. Så første sesong av serien i tillegg, men det fenget bare ikke. Nå vet jeg at fans mener sesong 1 av serien var den dårligste og det hele blir mye bedre, men har bare ikke funnet tid til å se de andre sesongene. Får se hva tiden bringer. Men jeg likte bedre karakteren i Richard Dean Anderson sin form fremfor Kurt Russel sin filmversjon. :)

Lenke til kommentar

Jeg syns filmen er rimelig bra, mens den drittserien er møkk. MacGyver i rollen som Kurt Russell? Tull & tøys. I tillegg har de med noen romvesener som heter Thor og Odin. Latterlig konsept.

 

PS: Det teiteste er at de kaller serien "Stargåte".

Endret av cun
Lenke til kommentar

Prøvde meg også på Stargate Atlantis (tror jeg så den før jeg så Stargate-serien), men den ble også for simpel og jeg falt av etter en sesong. Liker bedre Battlestar Galactica når det kommer til sci-fi.

 

Iron Man var forresten knall, så den på kino i dag. Spesielt hvordan de behandlet filmen som en bit av et puslespill. De forsøker virkelig å bygge noe større her, så spørs det om de lykkes da. Skjønner ikke helt hvorfor de må legge inn en scene etter rulleteksten, sitte der i 7-8 minutter og vente var smått irriterende. Men det var vel for å se hvem som er geek nok til å sitte igjen, noe jeg selvfølgelig var. Og en fantastisk godbit var det, men er nok fullstendig innholdsløs om man ikke er tegneseriegeek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...