Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende å se om de endelig klarer å få til et bra kvinnfolk i en Batman-film. Basinger og Holmes var begge håpløse. Pfeiffer var uber i Batman Returns, men ikke som Bales dame da. Pfeiffer er unntaket i en heller forferdelig rekke prestasjoner. Selv Uma var elendig i Batman-sammenheng. Med en bedre skuespillerinne og en bedre skurk så kan denne virkelig toppe Batman Begins, som ikke helt hadde muligheten til å gi sine skurker for mye spilletid da det var Wayne det hovedsakelig dreide seg om.

 

Denne her ble jo vist i Batman-tråden, kan jo ta den her også. Artig:

 

Lenke til kommentar

Holmes har flotte faste pupper. Og definitivt B eller C-cup. Det ser man lett på Dawson's Creek. Hun går alltid i trange topper eller gensere der. Evt. en eller annen crappy film hun var med i for lenge siden der hun har "sex" utendørs med en fyr hun spiller mot. Der flasher hu puppene i noen tidels sekunder.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Noen som pleier å lese anmeldelsene til Roger Egbert?

Jeg leser anmeldelsene hans, men bare fordi han er veldig respektert innenfor området egentlig. Han er så helt grusomt fordomsfull, og det farger artiklene hans til de grader. Hitman-anmeldelsen var smertefull å lese rett og slett. Ikke at jeg ikke liker dommen hans, men han gjør det så tydelig at han bare så på noen unger spille Doom en gang og gjorde opp meningen sin om spill der og da. Jeg pleier å følge med på anbefalingene hans når det gjelder drama, men ikke noe annet.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Iron Man ser ut til å sette listen høyt for de superheltfilmene som følger senere i sommer. 89% på Rottentomatoes, noe som er bedre enn hva Batman Begins fikk i sin tid (men det er fortsatt mange anmeldelser som ikke er regnet med enda). 7 av 10 hos Kulturo, terningkast 4 hos VG (bra gjort når fordommene lyste opp hos anmelder), terningkast 4 i Dagbladet og en litt mer lunken 3'er hos Aftenposten. Jeg gleder meg nå virkelig, er langt fra like kynisk til slike filmer som anmeldere pleier å være så dette kan jo bli et artig kinobesøk i morgen :)

 

Edit: Og der steg den til 91%...

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Iron Man skal definitivt ses denne uken, det eneste negative jeg har hørt om filmen er at den har altfor få actionsekvenser, og så å si alle av de fikk vi se i trailere.

 

Hørte dette ryktet, men har så lest anmeldelser som sier det er "sprøyt". Men den bruker lang tid til å introdusere Stark og Iron Man får vi ikke se før halveis ut i filmen, vistnok (i den endelige drakten). Jeg skjønner ikke hvorfor det sees på som negativt. Det var sakte oppbygging som gjorde filmer som Superman: The Movie og Batman Begins til klassikere. Å gå rett til action kan man gjøre i oppfølgere. :)

Lenke til kommentar
Iron Man ser ut til å sette listen høyt for de superheltfilmene som følger senere i sommer. 89% på Rottentomatoes, noe som er bedre enn hva Batman Begins fikk i sin tid (men det er fortsatt mange anmeldelser som ikke er regnet med enda). 7 av 10 hos Kulturo, terningkast 4 hos VG (bra gjort når fordommene lyste opp hos anmelder

 

43 år gamle Robert Downey Jr. som superhelt? Downey, den gamle knarkisen, er et alt annet enn et opplagt valg. javel ja, det er jo også en mening, ikke en mening han deler med det store flertaller men likefullt en mening. Kanskje Morten Ståle Nilsen burde holde seg til musikk anmeldelser? Tegneseriefilmer har han hvertfall ikke peiling på, karen kalte jo for eksempel Hellboy for en søppelfilm.

Lenke til kommentar

Kan med ro i sjelen si at Iron Man var mer enn godkjent. Ikke perfekt, men like i nærheten. Som flere anmeldere har fremhintet er det første halvdel som er best, men helhetlig syns jeg den klarte seg bra. Tenk deg en litt mer leken og "frekk" Batman Begins, strukturen på filmen er mye av den samme.

 

Downey er perfekt som Tony Stark, Paltrow er finfin som hans "sekretær", soundtracket er råtøft og passende. For ikke å glemme Jeff "the dude" Bridges som godt gjennomført, om kanskje litt endimensjonal nemesis.

 

Det at der er for få actionscener syns jeg rett og slett er feil, actionscenene er godt balansert gjennom hele filmen, og ser ikke minst bra ut.

 

En solid femmer fra meg vil jeg si.

Lenke til kommentar

Hehe, et par screenshots:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-15355-1209590664_thumb.jpg

post-15355-1209590683_thumb.jpg

post-15355-1209590700_thumb.jpg

 

CGI'en vil nok jobbes ende mer opp mot lansering (pleier å bli merkbart bedre fra trailer til ferdigprodukt). Ikke det at jeg bryr meg nevneverdig om akkurat det, noe "grafikkludder" har jeg aldri vært uansett. Ser mer enn godt nok ut for min egen del :)

 

Likte spesielt bildet i midten. Noen som merket seg tonene fra tv-serien helt mot slutten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...