Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg oppdaget med Citizen Kane, etter jeg så den og ikke forstod hypen, at det faktisk var meg det var noe galt med. Det var så mye som skjedde i filmen som jeg tok som en selvfølge, men etter man leser litt (det er sikkert flere bøker om den filmen enn noen annen) så oppdager man hvor mye av det som er naturlig med filmspråket vi alle kjenner og bruker, som kom med Kane. Hvordan filmer skrives, filmes, hvordan en historie formidles, hvilke teknikker som brukes - å være filminteressert på den tiden og sette seg ned, uten forventninger, og se Citizen Kane må ha vært det beste en filmelsker kunne få oppleve. Det var rett og slett en liten revolusjon.

Lenke til kommentar
Er virkelig de talla så forbanna viktig?

Dette er ikke politikkdelen av forumet. Her snakker vi om alvorlige saker, vi snakker om film! :yes:

Ja, men det virker som alle her omtaler filmene med tall. "Filmen er en klar 8'er fra meg". "Så du mener filmen er middels men gir den 7?!" osv.

 

Film er da mer en det?

Lenke til kommentar
Er virkelig de talla så forbanna viktig?

Dette er ikke politikkdelen av forumet. Her snakker vi om alvorlige saker, vi snakker om film! :yes:

Ja, men det virker som alle her omtaler filmene med tall. "Filmen er en klar 8'er fra meg". "Så du mener filmen er middels men gir den 7?!" osv.

 

Film er da mer en det?

Tallet er effektiviseringen av ord. Det er tross alt mye som ligger bak tallet. Det er noe så frekt som en matematisk oppsummering av et kulturelt verk.

 

I wasn't interested in ... absolutes. 'Two plus two equals four' kind of bored me.... If you needed somebody to make it five, give me a call.

Lenke til kommentar

1'ern er jævlig tøff hvert fall!

 

edit: Jeg sendte en mail til admin på twofifty i stad:

 

"Me and everybody else noticed that the list has been set to 0/250 the last couple of days. I don't think i'm the only one who get's a bit annoyed that you don't come up with any information about what is going on. Much appritiation to a good answer, and maybe some info on the frontpage. I send this to you since your administrator of the site.

 

Sincerely, chryzsh, active twofifty user"

 

Engelsken er litt ustødig i dag. Er syk og faktisk.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...